Framtia Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 nå må dere ikke slå rekorden min på første turen da... (15 knop) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Nevermind Svart 16.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Tenkte sende deg en melding Framtia å spøre hvorfor du bytter båt når Arconaen gjør 16 knop i 20 sekundmeters vind, men vi har et stykke igjen til vi når 15. Vinden og bølgene avtar nå som vi går nærmere land, og det passer i grunn godt. Gjør vel 7 knop nå med 2 rev i storseilet, og fokka innrullet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 16.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Solen i ferd med å gå ned rett sør av Farsund kl. 18:30 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 dette er vel å jukse...? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
LALUNA II Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Ja live på marinetrafic nå rett ut av Listahttp://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:309762/mmsi:257977170/imo:0/vessel:NIRVANA/_:74d8ff694271b1ce01b6a236927b85b1 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
baatsman Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Så 10 knop tidligere, og den har ikke oppdatert seg enda Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Nevermind Svart 16.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Det heter å gå innaskjærs Framtia :-) Rett ut av Egersund nå. Variabel fart 7-10 knop, og en fantastisk stjernehimmel :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Høres flott ut :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Nydelig! :) Seilte fra Ålesund til kr. Sand for 4 år siden med en SO 42. Brukte da 16 timer fra Måløy til little Bergen og 23 timer Haugesund til kr. Sand. Mye for motor. Tror nok dere slår de tidene... Går dere indre, hurtigbåtleia, fra Bergen og nordover? Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 17.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 150 nautiske på loggen fra vi forlot Kristiansand for 20 timer siden. Har sovet litt på skift i natt, og fortsetter utover dagen, men tar vel en liten stopp i Haugesund for å toppe vann- og dieseltank. Kan ikke være mange literen vi har brukt, men det er greit å toppe opp når muligheten er der. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Snart Bergen. Bra driv nordover. Nord for Bergen anbefaler jeg en eller annen "straumen". Fin kanal, også hurtigbåtene går der. Husker ikke eksakt navn, tipper noen andre kan hjelpe. Sol og vindstille lenger nord på vestlandet inne i en fjord. Været lenger ut kan være forskjellig. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Alverstraumen! :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Eureka Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Man går inn ved Nordhordalandsbroa i sør. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Det stemmer. Flott tur, men sikkert mer effektivt å gå rett ut ved Askøy og seile øst for Fedje, vil jeg tro. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
eysteind Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Såg dere la til kai i Bergen nettopp. Flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Bergen - allerede. Wow. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Ask Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Hei Nirvana ligg ved kai i Bergen, og gutta er på ein restaurant med utsikt til båten. Nevermind er ein gamal ven, og eg har hatt omvisning ombord. Pen båt! Gutta har avslått tilbod om lån av dusj. Dei ville visst heller sova:-) Ask Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Når er estimert passering av Ålesund? -må jo nesten forsøke å komme seg utpå fjorden og knipse et bilde. -men jeg må vel ha rask lukkertid på kameraet, med den farta Nirvana kan holde! ( så har jeg et påskudd for å bli ferdig med dieseltank reparasjonen) Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 17.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Takker så mye for alle komentarer. Det ble ganske nøyaktig 234 nautiske på loggen fra vi forlot Kristiansand til vi ankom Bergen. Tiden ble 31 timer, men vi kjørte de siste 6-7 timene innaskjærs på motor. Lite vind en periode, og batteriene måtte lades. Turen i natt var fantastisk. Stjerneklar himmel, en del fiskebåter som lå i området Egersund, en kamerat som kom ut med supplyskip og hilste på, for ikke å glemme alle lydene inne i båten som helt klart sa at her gikk det fort unna. Maks hastighet vi kunne se var 13,8 knop, og da hadde vi fokka inne, og 2 rev i storseilet. Ca. 20 sekundmeter vind. I morgen har vi ingen klar plan, men vi byter ut deler av mannskapet i Ålesund på fredag så hvis det er forhold for det er det mulig at det blir neste stopp. Litt morsomt at jeg på forhånd hadde kjøpt Havneguiden fra Lindesnes til Bergen for vi passerte alle havnene frem til vi fortøyde ved Zachariassenbryggen i Bergen, og den kjenner jeg godt nok til å kunne finne uten havneguide. Legger ved et stemningsbilde fra Bergen nå i kveld :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Da skal du ikke se bort ifra at jeg ligger i Brosundet/ Ålesund hav på fredag. Hadde planer om første overnatting i båten denne helga. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Lenge siden jeg har vært i Ålesund, men det er en fin by. Godt med en natts søvn, men nå er det ut en liten tur i Bergen og ta noen bilder :-) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 #69: Vakreste bildet av Bergen jeg noen sinne har sett! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Nevermind Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Fint i Bergen, og med en flott seilbåt i havna blir det ennå finere. Takker Ask for champagneflasken i anledning ny båt, og morgenkaffe på kontoret. Dusje kan vi gjøre senere :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 #69: Vakreste bildet av Bergen jeg noen sinne har sett! Det er absolutt prikken over I'en vi ser her! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Da er de på vei i Alverstraumen. Nyt dette partiet! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.