Nevermind Svart 25.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Nå har vi passert fylkesgrensen og er hjemme i Nordland. Fortsatt et godt stykke igjen, men ser det som sannsynlig at vi er hjemme i morgen kveld. I morgest når vi dro ut fra Rørvik var det is på sjøen inne i havna, og termometeret viste 0 grader, men det er blå himmel og sol. Gode vindforhold, men vi nøyer oss med fokka, og motor. Turen så langt har vært fantastisk bra, med unntak av gårsdagens diesel-lekkasje. Glemte vel å nevne at vi hadde 10-12 ølbokser liggende under dørken som måtte vaskes, men jeg testet ut en boks når jeg var ferdig med det som skulle gjøres i går kveld, og de smaker slik Hansa skal smake :-) Blir rart å komme hjem igjen for jeg kunne godt fortsatt noen uker til, men da ville det vel vært en fare for at jeg kom hjem til tomt hus. Vi får holde oss til den opprinnelige planen :-) Noen uker til??? Da hadde du vel passert Nordpolen på vei til San Fransisco. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 25.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 San Fransisco er sikkert ikke å forakte :-) 2-3 grader nå, og sol. Tok en liten stopp i Brønnøysund og kjøpte is, men nå er vi på vei nordover igjen med begge seilene oppe :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 (redigert) Har fulgt med dere nesten heile veien. Artig. God tur videre nordover. Kanskje dere fortøyer for natta her i Sandnessjøen? Passe tur i morra på ca 95 Nm til Bodø. Ikke så bra seilevind på Alstenfjorden akkurat nå, men kan fort skifte. Mistet ais-en fra dere litt nord for Brønnøysund, men om noen timer kan jeg kanskje se dere fra balkongen hjemmefra! Redigert 25.Mars.2015 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 25.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Takker så mye Zach :-) Det kan bli at vi stopper i Sandnessjøen, men vi håper å komme oss til Nesna i kveld, og Bodø i morgen. Vi hadde godt driv en stund, men nå er motoren i gang. Satser på litt mere vind litt lengre nord så vi får opp seilene igjen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 25.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Fra gammelt av hadde de noe i Lofoten som het den store brennvinsdagen. Vi skal tidlig videre i morgen, men vi tar oss tid til en liten markering i Sandnessjøen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Nå ser jeg at gjestebygga hos oss nesten er "fylt opp" av gjestebåter, kom nå på ettermiddagen. Men det bør være god plass i byhavna. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 25.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Er i byhavna nå, og dra ut og får oss noe å spise. Mange båter som ser ut som de er på vei sørover etter VM i skreifiske :-) Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 26.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Kom oss ut kl. 06:40 i morgest. Variable vindkast 15-20 m/s fra øst, men rimelig tørt i cockpit. Koser oss :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Ser ut som en fantastisk tur Nevermind :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Må ta en slik tur en gang. Legger merke til at det er mindre snø der enn her. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 26.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Litt kjølig i dag, men det her er nordnorge på sitt beste i mars måned. Gjør 7-8 knop på fokka nå med 20-30 knops vind inn fra styrbord. Har fått med meg at det har ramlet ned en del snø på østlandet, og tenker på hvor heldige vi har vært med været. Må ta en oppsummering når jeg kommer hjem, men det er vel et sted mellom 900 og 1000 nautiske mil vi har gjort unna på 12 dager :-) Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Herlig bilde, ikke ofte en ser at det blåser mye på bilder. Greit med østlig vind slik at det ikke blir mye bølger. Hvordan er det å holde varmen? Hvilket vaktsystem bruker dere? Litt forskjell på ferieseiling i varmen og i mye vind og kulde som dere har hatt. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 26.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Eberspächeren står på hele tiden slik at den som fryser kan gå ned, og det er forbausende lite bevegelse i båten så det er helt greit å være under dekk. På dagtid har vi ikke noe vaktsystem, men bytter når den som står til rors ønsker avlastning. På natten når vi har seilet har vi blitt enige om 3 timer, og så heller utsatt vaktbytte hvis de som var ute syntes det var greit. Også et par mann som har sovet litt på dagen, og hatt litt mere å gå på når natten kom. Ellers så har vi tatt med mye varme klær, og et par Jervenduker, men de er ikke pakket ut ennå. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 26.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 I det fjerne ser vi Bodø :-) Jeg får komme med en liten oppsummering over helgen tenker jeg. Takker så mye til alle som har fulgt oss, og ønsker dere en god påske :-) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Hvilken odyssé! Det må kandidere til at være BP's længste hentetråd! Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Takk for turen, vel blåst :-) Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
På svai Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Dette har jammen vært litt av en opplevelse å få ta del i. Takk for flotte innlegg! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Takker for turen har vært moro å følge med dere hele veien Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Framtia Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Bodø allerede....? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
valvolainen Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Takk for turen! Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Hei Kjekt de er vel framme. Gode seglasar og ingen store problem med båten. Kan det bli betre? Ask Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Hei, har fulgt dere uten å ha hatt noe å bidra med... Jeg takker for turen - imponerende lang ferd på kort tid. Knut Sitér dette innlegget Link to post
Ventus Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Flott lesning - til både inspirasjon og underholdning for oss med båt på land. Imponert over hastigheten også! Sitér dette innlegget Link to post
eygthene24 Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Artig og inspirerende å følge med. Håper det snart blir min tur til å hente seilbåt til Bodø. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.