Jump to content

Hentetråd Drøbak - Bodø.

Nevermind

Recommended Posts

Nå har vi passert fylkesgrensen og er hjemme i Nordland. Fortsatt et godt stykke igjen, men ser det som sannsynlig at vi er hjemme i morgen kveld. I morgest når vi dro ut fra Rørvik var det is på sjøen inne i havna, og termometeret viste 0 grader, men det er blå himmel og sol. Gode vindforhold, men vi nøyer oss med fokka, og motor. Turen så langt har vært fantastisk bra, med unntak av gårsdagens diesel-lekkasje. Glemte vel å nevne at vi hadde 10-12 ølbokser liggende under dørken som måtte vaskes, men jeg testet ut en boks når jeg var ferdig med det som skulle gjøres i går kveld, og de smaker slik Hansa skal smake :-) Blir rart å komme hjem igjen for jeg kunne godt fortsatt noen uker til, men da ville det vel vært en fare for at jeg kom hjem til tomt hus. Vi får holde oss til den opprinnelige planen :-)

Noen uker til??? Da hadde du vel passert Nordpolen på vei til San Fransisco.

Har fulgt med dere nesten heile veien. Artig. God tur videre nordover. Kanskje dere fortøyer for natta her i Sandnessjøen? Passe tur i morra på ca 95 Nm til Bodø. Ikke så bra seilevind på Alstenfjorden akkurat nå, men kan fort skifte. Mistet ais-en fra dere litt nord for Brønnøysund, men om noen timer kan jeg kanskje se dere fra balkongen hjemmefra!

Redigert av Zach (see edit history)

Litt kjølig i dag, men det her er nordnorge på sitt beste i mars måned. Gjør 7-8 knop på fokka nå med 20-30 knops vind inn fra styrbord. Har fått med meg at det har ramlet ned en del snø på østlandet, og tenker på hvor heldige vi har vært med været. Må ta en oppsummering når jeg kommer hjem, men det er vel et sted mellom 900 og 1000 nautiske mil vi har gjort unna på 12 dager :-)

Eberspächeren står på hele tiden slik at den som fryser kan gå ned, og det er forbausende lite bevegelse i båten så det er helt greit å være under dekk. På dagtid har vi ikke noe vaktsystem, men bytter når den som står til rors ønsker avlastning. På natten når vi har seilet har vi blitt enige om 3 timer, og så heller utsatt vaktbytte hvis de som var ute syntes det var greit. Også et par mann som har sovet litt på dagen, og hatt litt mere å gå på når natten kom. Ellers så har vi tatt med mye varme klær, og et par Jervenduker, men de er ikke pakket ut ennå.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...