Havlengt Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Navic II skrev for 5 timer siden: åssen hadde saken vært om jeg hadde hatt 50 m2 med trebåt-flater? uføretrygd? Ja, - og løsemiddelskadd... Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Vakkert, den jobben må jeg også gjennom etterhvert, hvor mange strøk med lakk brukte du? Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 13.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2017 windyén skrev for 23 timer siden: Vakkert, den jobben må jeg også gjennom etterhvert, hvor mange strøk med lakk brukte du? 6 strøk. Mellomslipt en gang. ? Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 14.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2017 Innmontert i Navic igjen klar for sommersesong. ? Sitér dette innlegget Link to post
Båttransport D5L Svart 15.April.2017 Del på Facebook Svart 15.April.2017 Lækkert Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 On 4/12/2017 at 2:04 PM, Navic II said: Cockpitbordet i Navic har vært slitent siden jeg kjøpte den, solbleket, sprukket, og flasset. tok meg i nakkeskinnet å fant ut at jeg skulle pynte litt på det, da et nytt bord koster over 25000,- !!!!! og bare så de er sagt.... aldri ALDRI igjen!!! en sånn drittjobb er det jaggu lenge siden jeg har hatt! men det ble jo litt bedre da. Det ble flott! hvilken type lakk brukte du? spraylakkerte du dette med lakksprøyte? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Navic II Svart 16.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2017 Brukte billakk på det. Lakkert med lakksprøyte ja. ? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 (redigert) Kva skjedde med det potensielle salget av båten? Redigert 16.April.2017 av Havlengt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 16.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2017 Har ikke funnet noen verdig erstatning ? Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 Det bordet så helt fantastisk flott ut Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Navic II Svart 17.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2017 Fyrlykten skrev for 20 timer siden: Det bordet så helt fantastisk flott ut takk :) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.April.2017 Del på Facebook Svart 17.April.2017 Bordet ble knallfin Hvor mange lag lakk la du på ? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Navic II Svart 17.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2017 SoBo skrev 21 minutes ago: Bordet ble knallfin Hvor mange lag lakk la du på ? Takk takk. 6 strøk. Mellomslipt en gang. ? Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 4.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2017 Da har jeg måttet gi tapt imot presset fra junior og anskaffet jolle til Navic. ? da har jeg vel behov for daviter også (som må skrues i min helt nye teak på plattformen..) . Noen som har et sett TG daviter eller liknende liggende? Sitér dette innlegget Link to post
simtech Svart 6.Juni.2017 Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 NYDELIG båt og godt jobbet! Vedr polering - Gelcoat er som kjent sinnsykt hard, men det skal ikke værer noen grunn til ikke å få dette blankt mtp alder eller slitasje. Fargen ligger under. Dersom det blir matt kjøres det for grovt.... Hilsen detailer på heltid (ikke meguiars tull vel og merke ) Om du vil kan du kontakte meg til høsten igjen, så kan vi se på det da :) Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 simtech skrev On 6.6.2017 at 7.33: NYDELIG båt og godt jobbet! Vedr polering - Gelcoat er som kjent sinnsykt hard, men det skal ikke værer noen grunn til ikke å få dette blankt mtp alder eller slitasje. Fargen ligger under. Dersom det blir matt kjøres det for grovt.... Hilsen detailer på heltid (ikke meguiars tull vel og merke ) Om du vil kan du kontakte meg til høsten igjen, så kan vi se på det da :) Takk for det. :) vedr produkter så prøvde jeg alt mellom himmel og jord. omtrent hele produktserien til Sholl først, da jeg har meget gode erfaringer på bil, men synes ikke det funka så bra på båt. off-the-shelf produkter funka generelt dårlig (også meguiars) gamleguttas favoritter som autosol, hugos etc var lite egnet. proffserien til Meguiars funket best. :) men det finnes garantert noen andre produkter som er godt egnet. hva bruker du? Sitér dette innlegget Link to post
simtech Svart 21.Juli.2017 Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 Navic II skrev On 7/12/2017 at 17.11: Takk for det. :) vedr produkter så prøvde jeg alt mellom himmel og jord. omtrent hele produktserien til Sholl først, da jeg har meget gode erfaringer på bil, men synes ikke det funka så bra på båt. off-the-shelf produkter funka generelt dårlig (også meguiars) gamleguttas favoritter som autosol, hugos etc var lite egnet. proffserien til Meguiars funket best. :) men det finnes garantert noen andre produkter som er godt egnet. hva bruker du? Det kan være tricky noen ganger... Selv jeg sjeldent opplever dette på båt da gelcoat er gelcoat. Den er hard og ferdig med det :) Ikke meningen å tråkke noen på tæra ved å snakke nedlatende om Meguiars. Utrolig hvilke komboer som kan fungere! Jeg bruker en serie som nettopp er kommet til Norge som heter Shine Supply. De har en rå polish som heter Heavy Cut. Den er laget for å håndtere gelcoat. Concours.no er de eneste i landet som har dette. Jeg skal lagre Windyen min på småbruket vårt på Stange til høsten. Jeg stikker gjerne innom deg med litt utstyr dersom du ikke finner ut av dette på egenhånd :) https://concours.no/produkt/shine-supply-heavy-cut/ Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 21.Juli.2017 Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 Jeg har prøvd mye og har landet på Menzerna 400 Heavy Cut. Den funker bra på gelcoat i 1 steg jobber. Korrigerer bra og gir fin avslutning. Vokser til slutt med Collinite #845. Den varer fint hele sesongen. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
simtech Svart 21.Juli.2017 Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 mmosberg skrev for 2 timer siden: Jeg har prøvd mye og har landet på Menzerna 400 Heavy Cut. Den funker bra på gelcoat i 1 steg jobber. Korrigerer bra og gir fin avslutning. Vokser til slutt med Collinite #845. Den varer fint hele sesongen. Ville egentlig nevne Menzerna 400. Den rå veldig fin, og meget rimelig i innkjøp kontra mange andre merker. Heavycut fra Shine Supply er hakket grovere, og vil være mer effektiv, spesielt på en roterende maskin med ullpute. Man bruker selvsagt det man føler funker best :) Ikke at man skal gjøre om tråden her til poleringstråd, men morro at fler her inne har interesse og kunnskap om dette :) Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 9.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2017 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=105866672 Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 9.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2017 Halløj ! Har du kig på ny båd så? Og hvad type? Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 9.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2017 MajorAndy skrev 53 minutter siden: Halløj ! Har du kig på ny båd så? Og hvad type? Har ikke funnet noen båt enda, men har finn.no oppe på PC og mobil hele døgnet. står mellom flere, men det ser ut som at lysten på takterasse regjerer i familierådet. så da er det vel Princess P40-P50 eller Farline Phantom Ph40-Ph46 som står høyest opp på lista. men vi får se. Det sitter langt inne å selge Navic så ingenting er avgjort enda. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 11.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2017 hvis noen har en båt i denne kategorien de skal selge, så send gjerne en melding. :) Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 21.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2017 Da går hun opp av vannet over helga, for restitusjon og spabehandling før knallsommeren jeg har bestillt til sesongen 2018 kommer. ;) Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 21.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2017 Neste sommer blir fantastisk Navic - Den blir alltid det ....... ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.