Jump to content

Navic II's Windy 37GM


Navic II

Recommended Posts

On 4/12/2017 at 2:04 PM, Navic II said:

Cockpitbordet i Navic har vært slitent siden jeg kjøpte den, solbleket, sprukket, og flasset. 

tok meg i nakkeskinnet å fant ut at jeg skulle pynte litt på det, da et nytt bord koster over 25000,- !!!!! :rolleyes: 

og bare så de er sagt.... aldri ALDRI igjen!!! en sånn drittjobb er det jaggu lenge siden jeg har hatt! men det ble jo litt bedre da. 

 

DSC_0072.jpg

 

DSC_0081.jpg

 

DSC_0074.jpg

 

DSC_0075.jpg

 

DSC_0082.jpg

 

DSC_0078.jpg

 

DSC_0083.jpg

 

DSC_0077.jpg

 

DSC_0084.jpg

 

DSC_0086.jpg

 

Det ble flott! hvilken type lakk brukte du?  spraylakkerte du dette med lakksprøyte?

 

 

 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

NYDELIG båt og godt jobbet!

Vedr polering - Gelcoat er som kjent sinnsykt hard, men det skal ikke værer noen grunn til ikke å få dette blankt mtp alder eller slitasje. Fargen ligger under. Dersom det blir matt kjøres det for grovt.... Hilsen detailer på heltid (ikke meguiars tull vel og merke :giggle:)

 

Om du vil kan du kontakte meg til høsten igjen, så kan vi se på det da :) 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
simtech skrev On 6.6.2017 at 7.33:

NYDELIG båt og godt jobbet!

Vedr polering - Gelcoat er som kjent sinnsykt hard, men det skal ikke værer noen grunn til ikke å få dette blankt mtp alder eller slitasje. Fargen ligger under. Dersom det blir matt kjøres det for grovt.... Hilsen detailer på heltid (ikke meguiars tull vel og merke :giggle:)

 

Om du vil kan du kontakte meg til høsten igjen, så kan vi se på det da :) 

Takk for det. :) vedr produkter så prøvde jeg alt mellom himmel og jord. omtrent hele produktserien til Sholl først, da jeg har meget gode erfaringer på bil, men synes ikke det funka så bra på båt. off-the-shelf produkter funka generelt dårlig (også meguiars) gamleguttas favoritter som autosol, hugos etc var lite egnet. proffserien til Meguiars funket best. :) men det finnes garantert noen andre produkter som er godt egnet. hva bruker du? 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Navic II skrev On 7/12/2017 at 17.11:

Takk for det. :) vedr produkter så prøvde jeg alt mellom himmel og jord. omtrent hele produktserien til Sholl først, da jeg har meget gode erfaringer på bil, men synes ikke det funka så bra på båt. off-the-shelf produkter funka generelt dårlig (også meguiars) gamleguttas favoritter som autosol, hugos etc var lite egnet. proffserien til Meguiars funket best. :) men det finnes garantert noen andre produkter som er godt egnet. hva bruker du? 

 

Det kan være tricky noen ganger... Selv jeg sjeldent opplever dette på båt da gelcoat er gelcoat. Den er hard og ferdig med det :) 

Ikke meningen å tråkke noen på tæra ved å snakke nedlatende om Meguiars. Utrolig hvilke komboer som kan fungere!

 

Jeg bruker en serie som nettopp er kommet til Norge som heter Shine Supply. De har en rå polish som heter Heavy Cut. Den er laget for å håndtere gelcoat. 

Concours.no er de eneste i landet som har dette. Jeg skal lagre Windyen min på småbruket vårt på Stange til høsten. Jeg stikker gjerne innom deg med litt utstyr dersom du ikke finner ut av dette på egenhånd :) 

https://concours.no/produkt/shine-supply-heavy-cut/

Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvd mye og har landet på Menzerna 400 Heavy Cut. Den funker bra på gelcoat i 1 steg jobber. Korrigerer bra og gir fin avslutning. Vokser til slutt med Collinite #845. Den varer fint hele sesongen.

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Link to post
Share on other sites

mmosberg skrev for 2 timer siden:

Jeg har prøvd mye og har landet på Menzerna 400 Heavy Cut. Den funker bra på gelcoat i 1 steg jobber. Korrigerer bra og gir fin avslutning. Vokser til slutt med Collinite #845. Den varer fint hele sesongen.

 

Ville egentlig nevne Menzerna 400. Den rå veldig fin, og meget rimelig i innkjøp kontra mange andre merker. Heavycut fra Shine Supply er hakket grovere, og vil være mer effektiv, spesielt på en roterende maskin med ullpute. Man bruker selvsagt det man føler funker best :) Ikke at man skal gjøre om tråden her til poleringstråd, men morro at fler her inne har interesse og kunnskap om dette :) 

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
MajorAndy skrev 53 minutter siden:

Halløj ! Har du kig på ny båd så? Og hvad type?

 

Har ikke funnet noen båt enda, men har finn.no oppe på PC og mobil hele døgnet. :giggle: står mellom flere, men det ser ut som at lysten på takterasse regjerer i familierådet. så da er det vel Princess P40-P50 eller Farline Phantom Ph40-Ph46 som står høyest opp på lista. men vi får se. Det sitter langt inne å selge Navic så ingenting er avgjort enda. ;) 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...