T/K Ternen Svart 25.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2018 I dag har far min slipet ned dekket framme på bakken. Det ble et meget bra resultat! Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
Knude Svart 25.August.2018 Del på Facebook Svart 25.August.2018 Dette blir fint. Hektiske dager før sjøsetting tipper jeg. Lykke til med innspurten Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
T/K Ternen Svart 26.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2018 Knude skrev On 25.8.2018 at 20.01: Dette blir fint. Hektiske dager før sjøsetting tipper jeg. Lykke til med innspurten Takk for det Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.August.2018 Del på Facebook Svart 26.August.2018 Ironivarsel skrev On 18.8.2018 at 19.18: For en nydelig båt! X2 Når tok det slutt med vakker motorbåtdesign? Dette er vakkert. Sitér dette innlegget Link to post
T/K Ternen Svart 26.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2018 Pinkvin skrev 23 minutter siden: X2 Når tok det slutt med vakker motorbåtdesign? Dette er vakkert. Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
T/K Ternen Svart 27.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2018 Nå er hele dekket ferdig pusset. På bildet er det grunningen til Xtremecoat som er påført et lite område for å se hvordan det blir. Ser ut som det blir en fin farge. Det skal 2 strøk på alt før vi legger selve Xtremecoaten, så det vil bli litt mørkere farge. Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
T/K Ternen Svart 28.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2018 Første strøk med Primer. Skal ha 2 strøk så det blir litt mørkere. Blir mye pussestøv.. Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
Gunga Din Svart 28.August.2018 Del på Facebook Svart 28.August.2018 T/K Ternen skrev On 25.8.2018 at 19.40: I dag har far min slipet ned dekket framme på bakken. Det ble et meget bra resultat! Det blev meget meget meget bra...... de kunde bygge båter før i tiden.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hakkannen Svart 28.August.2018 Del på Facebook Svart 28.August.2018 Blir nydelig Har enda ikke kommet meg over det flotte designet på overbygget, det harmonerer så bra med skroget synes jeg! Skal bli kjekt å se båten i sjøen Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.August.2018 Del på Facebook Svart 29.August.2018 Dette blir lekkert! Nesten for fint til å gå på.. Synes også den kler det svarte skroget godt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SøndreSvaberg Svart 29.August.2018 Del på Facebook Svart 29.August.2018 Ei nydelig skute som får den kjærligheten den fortjener og trengte! Utrolig flott resultat! Har dere ferdigstilt renovering av motor eller blir den pusset opp når båten er kommet i sjøen? Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.August.2018 Del på Facebook Svart 29.August.2018 Jeg sitter og lurer på hvor mange fot den er, fant ikke noe i tråden.. Den ser stor og "seriøs" ut, tipper den er mindre enn hva jeg tror, kanskje? :-) Sitér dette innlegget Link to post
T/K Ternen Svart 29.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2018 Pinkvin skrev 33 minutter siden: Jeg sitter og lurer på hvor mange fot den er, fant ikke noe i tråden.. Den ser stor... Den er 36 fot @Pinkvin :) Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
T/K Ternen Svart 29.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2018 SøndreSvaberg skrev for 5 timer siden: @SøndreSvaberg Planen er å gå over den i neste uke å få den opp og gå igjen. Men tanken er å fikse den skikkelig opp, og male den Alt innvendig arbeid vil bli gjort på sjøen, slik at vi har en båt som kan brukes. Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
T/K Ternen Svart 30.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2018 Første strøk med Xtremecoat ble lagt i går måres. Det ble et helt fantastisk resultat! Gjenstår 1 strøk før dekket er ferdig. Ble så fint at en nesten ikke kan bruke dekket Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
Hakkannen Svart 30.August.2018 Del på Facebook Svart 30.August.2018 Det blir vel kun ferdsel på sokkelesten framover ja Ble bra, skikkelig fin glød i treet! Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 31.August.2018 Del på Facebook Svart 31.August.2018 Husk å legge extremcoat tykk nok! Mange som har gått på en smell der, og konkluderer med at det er et dårlig produkt. To lag høres litt snaut ut, med mindre dere har tømt utover og dratt det utover. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 31.August.2018 Del på Facebook Svart 31.August.2018 T/K Ternen skrev On 11.05.2015 at 16.23: Her er et bilde fra da Ternen var på slipp på Espevær 1992 Skall hun få tilbake sin klarsiktrute ?? ser ju litt tøft ut ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
T/K Ternen Svart 31.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2018 EiSvIn skrev for 9 timer siden: Husk å legge extremcoat tykk nok! Mange som har gått på en smell der, og konkluderer med at det er et dårlig produkt. To lag høres litt snaut ut, med mindre dere har tømt utover og dratt det utover. Hei, jeg har vist skrevet feil. Vi skal ha 4 strøk. Der hvor dekket heller litt må vi kansje ha flere. Da tror jeg det blir bra Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
T/K Ternen Svart 31.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2018 Gunga Din skrev for 8 timer siden: Skall hun få tilbake sin klarsiktrute ?? ser ju litt tøft ut ! Ja det ser stilig ut, men det er litt dyrt. Så det får bli i fremtiden en gang Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
Gunga Din Svart 1.September.2018 Del på Facebook Svart 1.September.2018 Du får holde utkikk på noen båt-skrot Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
EiSvIn Svart 3.September.2018 Del på Facebook Svart 3.September.2018 T/K Ternen skrev On 31.08.2018 at 23.19: Hei, jeg har vist skrevet feil. Vi skal ha 4 strøk. Der hvor dekket heller litt må vi kansje ha flere. Da tror jeg det blir bra Anbefalt er 8-12 lag, eller "1 liter pr m2". Det vil si omtrentlig 1 mm tykt. Det SER bra ut om det er tynnere, i hvert fall en sessong, men det mister elastisiteten og de egenskapene som gjør det så bra over tid. Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Har du bilder av gliset på sjøen? Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
T/K Ternen Svart 12.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2019 Hei ? Etter sjøsetting glemte jeg ut hele tråden, men har tenkt en stund på å legge ut en oppdatering, så her kommer den; På dagen for sjøsetting meldte det dårlig vær og vind i fra Sør. Noe som ville hindret oss i å ha mulighet til å sette ut Ternen. Men heldigvis løyet vinden, og om jeg ikke husker feil var det til og med litt sol som tittet frem i perioder. På kaien var det samlet en god gjeng som var nysgjerrig på begivenheten som skulle skje. Lokalavisen Bømlo-Nytt var også til stede med en journalist. I det øyeblikket Ternen touchet vannflaten begynte det å renne inn vann... Såg litt mørkt på det i en periode, men vi hadde flere lensepumper, så vi skulle alltids klare oss. Etter ca 24 timer var skroget rimelig tett ? Motoren startet med en gang. Og da har det ikke vært liv i den på 5 år! Den første turen med nypusset båt ble ikke så lang. Vi gikk båten rundt øyen og inn til hjemmehavnen, hvor den har låge hele vinteren. For et par uker siden kom pressenningen av, så det skal bli kjekt å komme seg hjem fra jobb om noen dager å prøve båten i finværet som er meldt ? Vi holder fortsatt på med litt arbeid på Ternen. En blir vel aldri ferdig med en trebåt ? Det som er delprosjektet nå er å få ferdig benkene i cockpit. Og legge ny dørk der. Her er litt bilder fra sjøsetting og Tollkrysseren Ternen på sjøen! Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
LALUNA II Svart 12.Mai.2019 Del på Facebook Svart 12.Mai.2019 Ble jo riktig så fin Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.