Jump to content

Anbefaling av teak-behandling/-forsegling, akterdekk-badeplatform


kjeros

Recommended Posts

Ja, du skal vente så det tørker ordentlig. Står det i sollys går det fortere selvfølgelig. Jeg har ventet 2 dager når båten har stått i skygge, og 1 dag når det har vært som best med masse sol og fin temperatur :-)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Nydelig Kharma. Skumbad med zalo 1 og myyyyk børste gang i løpet av sesongen med påføring av ny sealer så har du flott teak hele sesongen :-) 

 

Vil man ha grå, naturlig teak blir det slik med vask og Boracol

(skjoldene er fordi isen nettopp har smelta på dekket denne morgenen ?)

 

IMG_7982.JPG

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kharma skrev for 3 timer siden:

Tok badeplattformen på min igår (Hoveling Golden Teak Sealer). Bildet viser renset teak vs oljet teak.

 

Pent!

 

Bitteliten skrev for 2 timer siden:

Nydelig Kharma. Skumbad med zalo 1 og myyyyk børste gang i løpet av sesongen med påføring av ny sealer så har du flott teak hele sesongen :-) 

 

Zalo?? På teaken?? Tar ikke det den naturlige oljen i treet? Vet at du har (har hatt) båtplassens fineste teak @Bitteliten, var derfor jeg ble så paff. Hvor sterkt har du blandet zalo når du har vasket teaken da? 

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Zalo er helt problemløst når man bruker den mellom Golden Teak sealer behandlinger. Grønnsåpe er mye sterkere på teaken, selvom den gir litt fett tilbake. 

 

Jeg lagde skumbad. Satt vel på 10 minutter. Tørket aldri på teaken. GoldennTeak Sealer er olje med farge

 

NordWest vasket teaken med sterk industrivask såpe før de tok tretrinns Hövling Golden Teak. 

 

 

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...