sap_2000 Startet 21.Mai.2015 Del på Facebook Startet 21.Mai.2015 (redigert) Skal kjøre en båt til Bergen en av dagene. Etter å ha fulgt mange hentetråder mellom øst og vest de siste årene gleder jeg meg til å komme avgårde :-) Spurte opprinnelig litt rundt rutevalg på vestsiden av Stord i en annen tråd for et par dager siden, og nå som det nærmer seg lager jeg en egen tråd om noen vil følge med :-) Hadde utrolig stor nytte av forumet forrige gang, men satser på at denne turen blir enklere og ikke minst litt raskere. https://baatplassen.no/i/topic/29919-rutevalg-bergen-stavanger-sørlandet-denne-helga/?p=1722431 Har tenkt å bruke mAIS og laget meg en MMSI på MarineTraffic og i mangel av oppfinnsomhet sat jeg "SAP" da jeg ikke kom på noe bedre. Båten er en Windy 33 Scirocco med 2 D4 260. Maken båt og motorisering som Bonus He på BP hadde før, så leste meg opp litt i hans tråd :-) Har ordnet med litt deler og viskere jeg ville ha med på turen og rasker med meg litt verktøy fra Karma som jeg tar med tilbake. Båten ligger rett ved min båt så vil bruke lit tid på å sjekke det jeg kan før avgang. Været ser ikke helt optimalt ut pr nå med endel vind av vestlig retning fremover. Mandag og tirsdag så dog litt bedre ut. Planen er å komme seg avgårde litt tidlig en dag det er meldt lite vind langs Sørlandet så man kommer stykke sydover så behagelig som mulig. Det sitter en C120 classic plotter i denne med en eldre 45xg kartbrikke som stopper i Flekkefjord. Dagens 45xg brikke går helt opp til Trøndelag, men CF brikken med 45xg var ikke lett å få tak i. Så endte opp med å kjøpe en Navionics upgrade brikke, så inn på Navionics og aktivere brikken med det gamle kortet og laste ned kartene. b Neste utfordring var at den gamle C120 kunne få problemer med å lese den nye 4gb brikken og de nye kartene, så lastet med siste SW til plotteren på et annet kort og oppgraderte plotteren. Da spilte alt som det sulle :-) Nå er båten tanket og begynner å bli klar for turen :-) Redigert 21.Mai.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Navic II Svart 21.Mai.2015 Del på Facebook Svart 21.Mai.2015 Fin båt da. God tur! :) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Er dette ditt prosjekt, SAP, eller bistår du noen med leveranse av en båt? På det du skriver ser du jo ut som om det er helt og holdent ditt show, men du har vel en annen båt? Eller har du inntil nå hatt denne Windyen også? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Zitt Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Dette skal bli gøy! Vi tåler fart, men vil helst ikke ha for mye spenning. Håper du får en fin tur og skal følge deg hvert minutt. Har du forresten noe mannskap med deg? Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 God tur, husk å legge ut bilder. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Dette blir bra SAP ! Du får oppdatere tråden når du starter slik at vi har litt å bedrive helgen med når vi ligger å dupper et eller annet sted utpå. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 BD: nei da, levering via noen bekjente dette. Har kjørt litt for andre nå og da når det har passet seg opp gjennom årene, så hender jeg blir spurt. Har mer enn nok å drive med med én båt i stallen som krever sitt av stell og kos, så to båter hadde nok gitt meg hjerteinfarkt :-) Men jeg ordner litt deler, sjekker over og fikser litt med bl.a kart og plotter nå i forkant som kommer meg tilgode på turen og nye eieren setter pris på. Zitt: målet er så lite spenning og så behagelig tur som mulig. Skulle ønske YR var litt mer i godhjørnet for tiden dog. Du må kanskje børste støvet av bongotrommene dine? knugisto: bilder og mAIS må til på tur :-) VannTro: skal oppdatere når jeg har bestemt meg for avgang :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Frissy Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Forberedelsen virker bra. God tur. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Dette blir god underholdning i Pinsen, siden det ser ut til å bli mye innevær .... God tur Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
LALUNA II Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Grått og Yr her nede i Kristiansand i dag og frisk bris tipper jeg når jeg kikker ut vinduet ...Får du stopp rundt KRS si fra så muligens jeg hiver meg innom .. Er forresten på OKSØ Fyr (rett ut av Flekkerøya tank) Lørdag-Søndag så bare stikk innom der for en kaffe e.l hvis det passer seg sånn .. Du får bestille noe Ostlig vind for ferden opp VestlandetGod tur !!Hiver tlf nr på IM hvis det skulle være noe Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Havlengt Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Kva tid stikk du til havs og kor lang tid planlegg du å bruka på turen? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Hei Laluna :-) skal si fra om det blir stopp i Kr sand :-) har nummeret ditt fra sist gang vi traff hverandre i Mandal, jeg :-) Apropos. Er det noen steder det er gunstig pris på diesel før Lindesnes? Flekkerøya er vel nedlagt for småbåter og han inne på brygga i sentrum er vel dyr....? Ang avgang. Slik det ser ut nå tipper jeg en gang mellom Søndag-Tirsdag. Følger med på værmeldingene og håper Zitt drar frem bongotrommene sine snart :-) Det får ta tiden det tar, men minimum 2 dager. Skaffet meg en holder med sugekopp for ipaden da det ikke var noe naturlig sted å sette den. 199,- på Teknikkmagasinet. Karma i bakgrunnen Var en tur nede i motorrommet. Alt ser og virker OK, men etterfyllte litt olje på ene motoren. Rett fra service...... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
-Luna- Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 (redigert) Vi tok samme turen for noen uker siden. Billigste diesel var Kuholmen i Kristiansand (riktig kvalitet). Ellers er det billigere hvis du kommer deg over Jæren. Håper du får en fin tur! Redigert 22.Mai.2015 av -Luna- (see edit history) Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
sap_2000 Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Takker Luna :-) Husker du prisen, og er det kortterminal på pumpene utenom åpningstid? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 (redigert) Tror nok du får diesel hos "Sverre" bare å ringe å høre om han er der .....han har ikke lagt ned som noen rykter sa men tok seg ferie i fjor for en gang skyld https://baatplassen.no/i/page/drivstoffboersen/_/vest-agder-kristiansand-r7 Redigert 22.Mai.2015 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 (redigert) Aha :-) takker. Ryktene sa at flekkerøya var overtatt av han med dyr diesel inne i sentrum og heretter forbeholdt yrkesgutta. Da har jeg 2 gode alternativer i Kr Sand :-) har nummeret til Sverre liggende også :-) Redigert 22.Mai.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Skjønner at Rib-turen forrige helg oppmuntret til flere fartsøvelser . Du får ha riktig god tur, ring om det er noe. Kjenner Scirocco med 2xD4 rimelig godt .. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Takker Bonus :-) har lest gjennom tråden din allerede. Var på jakt etter "performance testene" som Windy nå har fjernet fra hjemmesidene, men fant det jeg trengte hos deg :-) En ting. Jeg har lest meg til at tankvolumet skal være 500l. Toppet den opp i går fra litt over 1/2 tank på måleren, men fikk på 345 liter. Det rimer jo ikke helt. Det er vel ikke satt i større tank pga motoriseringen? Glemte å se på tanken når jeg var i kjelleren, men det står kanskje noe printet inn på den? Alternativt er måleren ikke helt frisk. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Astor Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 SAP_2000: Forventer livebilder fra turen. Vi er dog i 2015. he he Alltid morsomt å følge med på hentetråder. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 ... En ting. Jeg har lest meg til at tankvolumet skal være 500l. Toppet den opp i går fra litt over 1/2 tank på måleren, men fikk på 345 liter. Det rimer jo ikke helt. Det er vel ikke satt i større tank pga motoriseringen? Glemte å se på tanken når jeg var i kjelleren, men det står kanskje noe printet inn på den? Alternativt er måleren ikke helt frisk ... Jeg mener også at det er 500 liter. Skal stå klistremerke fra produsenten (f.eks. Ertec) på toppen av tanken. Ser det på et bilde jeg tok av vår under byggingen, men jeg klarer ikke å se teksten tydelig nok. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Må ønske deg god tur og håper det blir gode forhold Fester du iPad-holderen på vinduet eller gelcoat på dashbord? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Dere får ha en god tur (du har mannskap med eller?). Flott båt som sikkert går an å cruise i litt sjø i rundt tredve. Siden det er pinsehelg vil jeg tro det er flere som blir med på Bongo-tromming. Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Lars Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Eg vil gjerna støtta Astor som ønsker seg en langfilm av turen. Men med et håp om at du ikje går i den sama fellå som så mange andre og legger på et utriveligt musikkstykke sånn at me ikje får høra den deilige musikken fra motoren og bølgeskvulpet. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 iPadholderen er festet på sideruta Tilplan. Kan festes på glatt gelcoat også. DD. Ser ut som en båtkompis har ryddet timeplanen sin og blir med. Den marsjer fint og uanstrengt et stykke opp på 30-tallet, men da skal det være rimelig flatt føre, noe det dessverre ikke ser ut til å bli med det første :-( Ang livefeed så hadde det vært gøy, men har ikke kompetanse eller utstyr for å få det til. Må vel gå med alvorlige datamengder av slikt? Men noen gode gammeldagse fotografier skal vi nok få til :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Onkel Lars Svart 22.Mai.2015 Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Eg tror du missforstod bittelitt her. Det var ingen som forventet ein live film av heile turen, det var vel ikje det Astor forventet tror eg...eller var han så galen Me som ikje får ta sånne lange flotte turer i sånne drømmebåter som du, setter stor nok pris på et par lange snutter med video tatt opp fra mobilen. Me kan jo ikje vera storforlangende veit du. Me tar det me e så heldige å få. God tur. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.