sap_2000 Svart 24.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Så til Røværvideoen. Ser ikke på det som noen ekstremsport. Hadde sett endel på flyfoto/ videoer i forkant (i vinter faktisk) og lest meg til at MS Røværfjord var en drøy meter bredere enn oss, så visste dette gikk bra så lenge man ikke kåler opp. Men klart pumpa går litt ekstra, man kjenner at man lever som sidemannen sa I første delen av videoen ligger vi å venter litt på at båtene foran oss skulle komme seg inn i havnebassenget da vi trengte styrefart og kjerra gjør 7,6 kn med begge maskinene. Ventingen inne i havnebassenget var for å gå gjennom staker og grunner som kommer ganske fort etter kanalen. Det var litt vind og noe strøm, så avtalen var at reder skulle følge med på BB side med handa på thrusterne om jeg kom av rytmen og begynte å danse med hekken som vil skje om man overkompenserer med rattet på disse båtene. Det var litt close på BB hekk på et punkt ca midtveis, men et kort puff på SB throttle rettet det kjapt og thrusterene fikk hvile. Sitter kraftige hydrauliske thrustere på denne som i tillegg til et stor reservoar har pumper på begge girkassene som sikrer skikkelig trøkk selv på tomgangsturtall. På forhånd beklager vi ordvalgene Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Jangul Svart 24.Juli.2017 Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Sinnsykt bra!!! Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 24.Juli.2017 Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Å hjelpe meg.... Har selv kjørt gjennom der med en MOB båt og syntes det var smalt Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.Juli.2017 Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Herlig ...ikke mye luft der nei ..takk for at du delte klippa Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
BårdK Svart 24.Juli.2017 Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Guttetur på sitt beste! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 24.Juli.2017 Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Ikke mer språkbruk enn det må være i en sådan stund! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
sap_2000 Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 På tide å børste litt støv av denne tråden da det ramlet inn en forespørsel forleden. Riktignok ikke helt til Bergen denne gangen, men et stykke forbi Haugesund. båten er en Minor 37 med 2x D6 370. Har autopilot og nyere Raymarine plotter og Quantum radar. Hadde egentlig tenkt å fare avgårde grytidlig i morgen men forholdene så ikke helt riktige ut for en lang dagstur så deler opp i 2 og setter avgårde litt senere i dag. Om noen har lyst til å følge; AIS blir SAP og avgang er rett i hjemtraktene, Snarøya nærmere bestemt. Blir sikkert en snutt på BP på Face også. får ser hvor langt jeg kommer i dag, men skal ikke se bort fra at jeg får plaget sørlendingen litt @Bjørn Løvjomås 😛 spørsmål: er det fortsatt Gismerøya utenfor Mandal som gjelder ang bunkring mellom Kr S og Farsund? Lå på litt over 10 ,- for en mnd siden om jeg husker rett. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
hanto1 Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Høllen i Søgne har også rimelig diesel, lå under 10kr for et par uker siden Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Da er set kastet loss. Fiklet litt med kranglete oppkobling mot quantum radar. Mister den trådløse forbindelsen. Får se mer på det i kveld. båten føles sprek. Marsjer 32-33kn på 2800 rpm - 700 rpm til å gå på 🙂 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Faxen Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Du må ha en riktig god tur. Ikkeno råkjøring. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
sap_2000 Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Pent og pyntelig her 🙄 passerer bolerne nå. Det som tok 6-7 timer med Karma gikk på 1t 20 min i dag. Deilig med litt fart når forholdene ligger til rette 😛 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 (redigert) Vet ikke prisen i Mandal/Gismerøya men tror jeg ville valgt den fremfor Søgne med tanke på renhet ;-) Redigert 22.Juni.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Godt med en leveringstid! Veg at det blir gode bilder og illustrasjoner underveis! Er lissom litt på sjøen selv om jeg ligger på land!😁😁😁 God tur!😃😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 1 hour ago, LALUNA II said: Vet ikke prisen i Mandal/Gismerøya men tror jeg ville valgt den fremfor Søgne med tanke på renhet ;-) Viktig poeng. Blir nok Gismerøya da 🙃 @Erikda går tregere nå. 15-18 kn. Lite vind men endel gammalsjø fra SV som er lit krapp Her utenfor rakke. tror jeg får litt inn og evt innaskjærs nedover mot stemplingskontoret Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Key Freak Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Det er visstnok diesel til 7,99 i Nevlunghavn. Men det er kanskje litt tidlig å fylle. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
MajorAndy Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Flot - og HURTIG.- båd!! ⚡️ God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Hopper inn ved vakre Lyngør og tok den flate veien videre 🙂 ligger noen snutter på BP på FB Eydehavn nå Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Grand Banks jr Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Var vel deg dette? Går meget pent i vannet! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Key Freak Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Hvor langt går du i dag? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Herlige bilder!😃😃😃 Håper å få tatt en tur i ferien i den samme løypa!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Stempling pågår. Kontoret er jo fortsatt på Hasseltangen Relativt greit vær å ankomme stemplingskontoret @Grand Banks jr, du skulle jo kommet innom å vært sannhetsvitne på fullført stempling🤪👍 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 (redigert) 1 hour ago, Grand Banks jr said: Var vel deg dette? Går meget pent i vannet! Ja se der :) innom onkel @Bjørn Løvjomås som ligger på Hasseltangen og topper opp tankene. Sitter og skravler litt og så videre i morgen tidlig er planen 1 hour ago, Key Freak said: Hvor langt går du i dag? Blir kvelden her 🙂 tanket mest for å sjekke forbruket. Litt under 3 l/nm var ikke så gale Og da holder det med god margin til Karmøy. Redigert 22.Juni.2020 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Key Freak Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Hilse onkel @Bjørn Løvjomås Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
LALUNA II Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 (redigert) Lista 6,7 VnV Lindesnes Fyr VÆRSTASJON Målt kl. 23.49 Frisk bris 9,9 m/s 281° V Redigert 22.Juni.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 Obrestad Fyr VÆRSTASJON Målt kl. 23.51 Svak vind 1,8 m/s 159° SSØ Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.