Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Vel blåst ? snakk om ekspress leveranse. Må jo bli litt manko på søvn etterhvert ? 

 

Takk igjen for tekst og bilder, god medisin for oss som fortsatt sturer på kontoret. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Går de siste nm en halvtime nordover.  Denne båten vil jeg savne.  Har sittet endel timer her de siste årene.  

Gammel eier er ombord. Blank i øynene gjør han de siste sjekker nede hos det to trofaste hvite, grønne før overleveringen etterpå. 

 

Tusen takk for følget, hjelp og hyggelige kommentarer. Det varmer :blush:

 

takk også til min venn og co pilot @EIRINA som har gjort at jeg kan slappe av litt underveis. 

det har vært en fantastisk slitsom, men gøy og utfordrende tur :clap:

 

 

IMG_1543.JPG

IMG_1545.JPG

IMG_1546.JPG

IMG_1549.JPG

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Kunne egentlig bare snudd og tatt den nye båten hjem, men eier skal reise bort et par uker, så det blir heller en kosetur på 3-4 dager med noen kamerater.  Blir nok veldig bra, og jeg skal mer inta passasjerollen og nyte turen :cheers:

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takk igjen for at vi fikk være med på flott tur!

Flaggene vaier i toppen, og vi stemmer i med den bergenske nasjonalsangen;

 

Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde;
Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.
Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde,
og byde Mandskab mot Fienden op;
følede Freden, blev glad i min Aand,
og greb til min Cithar med legende Haand.

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev for 10 timer siden:

Båten må dusjes etter Tananger også.  Så jeg, og så natta  ???

IMG_1498.JPG

For å fange interressen for disse hentetrådene hos den kvinnelige delen av baatplassen, kunne kanskje bilder av både båt og mannskap i dusj vært noe??

Link to post
Share on other sites

Vel blåst ...ja tenker du er litt sliten ..har jo vært noe hardkjør en del dager.. først Sverige turen og nå denne .du kom vel ikke helt ned på bena  og tatt deg inn igjen så da merkes det godt når en kan senke skuldrene ...kjenner til det ...........og ja å komme ut i båt er blåresept det er sikkert ...rart men har vært sånn hele livet ..;-)

 

Kos deg videre

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Vil bare takke for enda en fine turopplevelse og for at du lar oss andre, som antakeligt aldri vil få muligheten til å kjøre slike deilige skip som du hele tiden gjør, få muligheten til hvertfall å drømme seg bort litt med dine reiseskildringer.

 

Det ser ut til at du i tiden som kommer vil få muligheten til å hente en del båter, slik jeg har fortått det. Hvis jeg kan få hive inn et ønske for de neste turene, så må det være at du filmer Laaaange filmsnutter. For å motiverre deg til å gjøre det kan jeg nevne suksessen med Lars Monsen på NRK. You never know :-)

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for alle gode råd og tilbakemeldinger, turen til Bergen var en fantastisk opplevelse i bølger vind brødblingser Fjordland og en fantastisk båt.

Men ikke minst en fremdragende skipper,en veldig grundig og åvervåken kar han Sap 2000,så nå vil jeg takke han og båten Carisma for turen.og ikke minst alle de fine tilbakemeldingene

vi fikk av dere følgere. Takk for turen og oppmerksomheten

 

Hilsen Eirina

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da er vi tilbake i Littlebergen ved nordhordalandsbroen for å bringe sealinens avtaler tilbake til hovedstaden :smiley:

når vi ankom litlebergen for et par uker siden så ble alt av løsøre ombord i sealine lempet over i nye båten før vi dro.  

 

for en gangs skyld blir dette en kosetur over noen dager med meg, eier og et par venner.   Planen er å ta det med ro og kjøre innom noen fine steder på veien og kome tidlig nok til havn for en middag.  

 

I morgen skal vi putre bort til Bergen og plukke opp de to som kommer med fly. Mulig vi tusler litt sydover mot Austevoll eller bekkjavikk.  

 

Appeopos.  Hvor finner man billig diesel i bergensområdet for tiden.  Båten er selvfølgelig lav på tankene og vi skal ha rundt 3m2.  

De under askøybrua lå vel rund 9,- når vi var der i på. 

Noen andre steder i området? 

 

Nye og forrige båten side by side.  Sealine 

IMG_1598.JPG.c74763e81c0e275891ca7c5fdf33f8cd.JPG

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for kjapp info :smiley: Noen som har noen nylige tall? 

Var det ikke én i nærheten av Flesland som også var kjent for å være veldig gunstig?

 

været er helt rått. Ser ikke én eneste sky og shortsen er på allerede :cool: 

Ble sent i går. Her var det særdeles mye duppeditter og teknisk å sette seg inn i. Ble sitttnde å bla i manualen som var meget oversiktelig. 

 

Jeg har en dobbel USB 12v 2,1A lader som jeg bruker til iPaden som selvfølgelig streiket.  Normalt sett har jeg med to stk, men selvfølgelig ikke denne gangen.  

 

Noen som vet om hvor jeg kan gå i Bergen sentrum for å få tak i noen slikt? Mobilsjapper etc?

IMG_1767.JPG

IMG_1773.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

På vei sørover kan dere gå innom Lie på Sotra. Ligger i Kobbeleia, mellom Sotra og Bjorøy. I følge nettsiden deres er prisen nå 8,92 pr liter. Tviler på at noen matcher det nå. Der er det også greit med plass for dere å legge til. Litt utsatt for bølger fra passerende båter, men innsiden av betongflytebryggen pleier å være bra.

Sjekk hjemmesiden: http://www.liegruppen.no/nynorsk/fiskeri/bunkerssal

 

USB lader vil jeg tro du får hos Clas Ohlsson eller Teknikmagasinet, begge holder til i Bygarasjen (også kjent som Busstasjonen), ca 10 minutters gange fra Bryggen.

Link to post
Share on other sites

Godt tips, tusen takk :smiley: 

 

Ellers husker jeg at stasjonen i smeasundet i Haugesund var lavt på 8 tallet.  Noen som husker navn, evt nummer dit? Trenger noen liter i Bergen da forrige eier omtrent hadde kjørt støvtørt...

 

Ligger en tankstasjon her også. Svinger bortom og ser. 

 

Snart avgang Littlebergen mot Storebergen med evt bunkring først.  

 

Været er helt greit ?

 

 

IMG_1787.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ekle bilder...? skal regne i berrrrgen.. ? ser det er meldt endel vind rundt Lindesnes på torsdag. Roer seg på fredag og lørdag ser der ut som. Østlig.. opp mot 15 på Lindesnes..  men om dere bruker et par tre dager så roer det seg når dere kommer dit. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...