Jump to content

Hente Westcruiser 32. Bergen - Tønsberg


Morten83

Recommended Posts

Trist å høyre de har slike problemer, eg har ein slik exhaustslange liggande heime. Og befinn meg i skrivande stund på Jæren. Har ein kjenning i Leirvik som eg prøvde å få tak i, i går men han var på ferie. Grrrr håpar de finn ei løysing.

 

Sende dykk ein sms frå 1881 på nr til Innvær plast As, Bømlo han ligg i Innværfjorden rett sørafor Rubbestadneset, han har mykje rart i hyllene og ein flink mann. Vært å prøve kansje, men og Langevåg.. Sæbø er vel og ein mann med både evner og kjennskap til det meste der ute så de er vel i trygg havn vil eg tru.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Fikk ikke oppdatert etter at Sæbø var på besøk. Maken til velvilje og hjelpsomhet er det sjelden man er borti. Tror med hjelp fra Sæbø at det er i orden nå. Vi venter på at flytpakkningen skal herde. Håper å være avgårde ca 11. :-)

 

bilde

Fått fikset et hull i Dieseltanken også.

bilde

Er ikke den mest kyndige tidligere eier.

bilde

Ikke så rart det lakk diesel her.

 

Trodde styrbord motor hadde brukt en del olje på turen hit, men så viste det seg Sent i går at hetten på peilepinner er litt skev å jeg hadde ikke fått satt denne ordentlig på plass. Det var gode nyheter.

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

Ja, nå må det være slutt på nedturene!

Det beste av alt er at jeg tror ikke du klarer å bruke opp Sæbø'en. Han er nok en utømmelig kilde av hjelpsomhet, og hvis du kjenner etter blir du et litt bedre menneske etter å ha fått slik hjelp. Du blir sikkert ikke så vanskelig å be selv. "Pay-it-forward" som det heter.

Nå har dere Sletta og Jæren foran dere, og der tyder det på at noen uforsvarlige sjeler har fått innvilget ønsker om mye vind. Vi får håpe at dere finner noen smutthull og kommer dere forbi. Vind fra sørøst er kanskje ikke det verste dere kan få, og kanskje den dreier enda mer på øst. Jeg tror Sletta skal gå greit, og det blir også en smakebit på hva dere har i vente.

Snu hvis det blir for gale syd for Stavanger, det er ingen skam det!

Ønsker dere en god tur videre!

Link to post
Share on other sites

Innpå her, må fylgje med korleis det går... ja Sæbø er nok ein av dei umistelege som virkar kvar gong :thumbsup:  :thumbsup: Utan slike som han blir verden ein dårlegare stad å vera i. Ynskjer god tur vidare utan problem. :flag_bp:  :flag_bp:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Sletta burde ikke være noe problem i dag eller de nærmeste dagene, ei heller Boknafjorden. Sitter og ser på Karmsundet nå, og det er kun småkrusninger. Så her er det bare å kjøre på;-)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Diesel er fylt, ut på tur igjen. Tusen takk nok en gang til Bælsø. :-D

 

bilde

bilde

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

Takk for helsing :-)

Flott at det vart tett, og eg håpar det heldt. Problemet som først såg ut som tæreskader på flenser var sansynligvis bare ei mutter på ein av dei 6 boltane som var tæra instykker slik at bakelittpakningen mellom flensane fekk for lite press. Me reingjorde og la på pakningsstoff og sette inn nokre nye skruer/muttre. Alle andre skruer og mutrer var bra, så det var pussig å sjå korleis den eine tranginnunderplasserte muttera hadde tæra. Tilstand på rør og flenser var så bra at det kan holde mange år no.

God tur videre :-) !

Håpar de tør å dra litt på i turtal etter kvart som tilliten til båten aukar.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Fint å høre at båtvenner stiller opp når man får problemer! Flott sjøsterk båt du har skaffet deg. Berer litt preg av manglende vedlikehold og liksæl eier, men alt kan fikses med jobb og penger! Så ut som noen hadde mista en pose lakrissnører i maskinrommet..en elektrikker kunne vel lett fått innfarkt om han var ombord! Håper du skal rydde opp i dette, noe en så bra og solid båt fortjener! Lykke til med pussing og reparering!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Alt har så langt fungert fint. Eneste nå er at eksosen kommer rett inn fra bak båten noe som er litt ubehagelig. Har forsøkt å sette på noen "skvettlapper" nå så får vi se i morgen. Litt vel optimisme kansje men.

 

Vi ligger nå i Tananger.

 

bilde

Fått i oss litt mat og drikke.

 

bilde

Og her er "skvettlappene"! :-D hehe

 

bilde

 

bilde

Har ikke helt troa selvom det var min ide,

men mann vet aldri om mann ikke prøver.

Redigert av Morten83 (see edit history)

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

På vei mot Egersund. Håper å komme ganske langt i dag.

bilde

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

Egersund. Går ikke så fort dette. Vi må rundt Lindesnes i dag. Meldt dårlig i morgen.

bilde

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...