Key Freak Svart 26.August.2015 Del på Facebook Svart 26.August.2015 Jeg kan bare tale i Rivieraens fordel, gib. Det er en helt fantastisk båt ! Heller en 1996-modell Riviera enn en 315 til 750' . Ingen tvil om hvilken som er best der. All respekt til Saga, men ... jeg er så utrolig fornøyd så langt..Helt topp å høre at du er så strålende fornøyd! Har Molly funnet seg til rette også? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Worry II Svart 26.August.2015 Del på Facebook Svart 26.August.2015 Helt topp å høre at du er så strålende fornøyd! Har Molly funnet seg til rette også? Fortsettelse følger :-) Vi liker oss i Holmestrand, by the way.. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 26.August.2015 Del på Facebook Svart 26.August.2015 Jeg har absolutt ingen forventninger til å finne båt med ståhøyde overalt(ikke alle hus har ståhøyde engang). Det viktigste er at sengene er lange nok.. Jeg var ombord i en sunseeker 108 Manhattan en gang. Demobåt.. Måtte gå med bøyd nakke der også;) Er jo et stort argument at fruen må lage all maten.. Jeg er solgt:)[/quote Tror ikke den mannen finnes som ikke har ståhøyde ombord i en saga 32. Vilt tro att det er ingen og ihvertfall ikke mange båtmodeller som kan konkurrere Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 26.August.2015 Del på Facebook Svart 26.August.2015 For den som er høy så kan og vil eg nesten uten og ha målt påstå att Saga32 er den fabrikkbygde båten i Norge som har størst takhøyde.en annen ting som også er en fordel er att salongen i midtkabin ikke er oppbygd . Det vil si att jeg tror att Saga32 er den eneste lystbåten som er bygd ii Norge som har helt flat dørk i midtkabin. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 27.August.2015 Del på Facebook Svart 27.August.2015 Hei folkens Fint å se at dere er fornøyd med Riviera, dette er nok en aktuell kandidat om vi også skulle byttet båt noen gang. Hvordan er størrelsen i stikkkabinen? Jeg har to unger på 5/7 år, vil det være plass her til to krabater i noen år fremmover ( de spiser jo og vokser hele tiden). larss Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 27.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2015 Rivieraen fikk, som du kanskje vet, lenger skroglinje under vann i 2004. Det er ikke bare badeplattformen som ble lenger, men hele skroget under ble forlenget. Da går den ikke så høyt med snuta, eller graver den seg ikke så mye ned bak. Du ser det på bildet av min her, en 2001 hvor dette er ettermontert.Jeg tegner med at det bare er plattformen som er ettermontert, og ikke forlengelsen av skroget? Eller er skrogforlengelsen en del av plattformen? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.August.2015 Del på Facebook Svart 27.August.2015 .. er skrogforlengelsen en del av plattformen? Dette stemmer. Er et par fot lenger under vann Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 27.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2015 Dette stemmer. Er et par fot lenger under vann Snedig! Har du noe bilde av hekken mens båten står på land? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.August.2015 Del på Facebook Svart 27.August.2015 (redigert) Hvordan er størrelsen i stikkkabinen? Ally har tatt mål av sengene, her ser du (1 for a, 2 stikkcabin): Redigert 27.August.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 27.August.2015 Del på Facebook Svart 27.August.2015 Hei Flott Worry, takker. larss Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.August.2015 Del på Facebook Svart 27.August.2015 Sjekk jeg lager fajitas i Riviera'n a.. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 27.August.2015 Del på Facebook Svart 27.August.2015 Liker...! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
v90 Svart 28.August.2015 Del på Facebook Svart 28.August.2015 Snedig! Har du noe bilde av hekken mens båten står på land? Hei Her er bilde av drev utgave, på aksling så er forlengelsen heltrukket i båtens bredde. Noen som har vurdert å bytte flaps med interceptorer fra QL eller ZipWake? Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 28.August.2015 Del på Facebook Svart 28.August.2015 På den planende versjonen er ikke skroget forlenget. Litt dårlig bilde men slik ser halvplanerversjonen ut: Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 28.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2015 Ally, er forlengelsen på denne båten også ettermontert? Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 28.August.2015 Del på Facebook Svart 28.August.2015 Ja, forlengelsen ligger i ny badeplattform. Såvidt jeg har forstått kan denne ettermonteres på alle årsmodeller. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 28.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2015 Ja, forlengelsen ligger i ny badeplattform. Såvidt jeg har forstått kan denne ettermonteres på alle årsmodeller. Noen som vet hva dette koster? Og hvor baktung blir båten uten denne forlengelsen? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.August.2015 Del på Facebook Svart 28.August.2015 Over Sekken i 10 m/s + i dag tidlig. Jeg er superfornøyd med egenskaper! Forlenget plattform/skrog gir båten mere bæring bak, ikke tyngde. Jeg kunne ønsket bedre utsyn forover, da førerstolen er kanskje langt bak i båten. Noe harde slag i 20 knop, men over Sekken i vind, er vel en utfordring for de fleste skrog. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 28.August.2015 Del på Facebook Svart 28.August.2015 Ja, forlengelsen ligger i ny badeplattform. Såvidt jeg har forstått kan denne ettermonteres på alle årsmodeller. Stemmer det, også HUI. Vurderte det før jeg bygget ny plattform og ringte huseklepp, men de skulle ha 48000 for den uten teak så da ble det litt mye for en gammel båt :p Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 (redigert) Da er nybåten døpt, med en langtur til Strømstad. Jeg er overbevist når det gjelder sjøegenskaper ! Hun har fått kjørt seg. En ting er hvordan båten oppfører seg i sjøen, men det som overbeviser mest er bokomforten hun gir. Suveren båt å sitte ute bak på verandaen tidlig kveld. Det å kunne trekke inn i salongen når mørten kommer og temperaturen synker, helt lukket for fukt og lyd. Veien innaskjærs på flyen i 5 timer fra klokken 11 til 16 i 5-9 m/s er som bonus å regne. Det er ikke flyen man kjøper denne båten på grunn av, men du verden hvor flott det er å sitte der oppe å kjøre. Med autopilot.... den er mye verdt ! Men en toppkarakter i bølger og vind, er herved gitt av undertegnede. Redigert 30.August.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 6.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2015 Stemmer det, også HUI. Vurderte det før jeg bygget ny plattform og ringte huseklepp, men de skulle ha 48000 for den uten teak så da ble det litt mye for en gammel båt :p Var det pris for plattformen ferdig montert? Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 6.September.2015 Del på Facebook Svart 6.September.2015 (redigert) kun ferdig levert .... riktig var 450000: Hei, plattform inkl. luker koster kr: 45.000,- inkl. mva. Beslag kommer i tillegg. Dette gjelder støpte deler. Redigert 6.September.2015 av eriklepe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.September.2015 Del på Facebook Svart 6.September.2015 (redigert) Fint med lang plattform, pluss at behovet for bruk at trimplaps reduseres betraktelig. Fantastisk mye plass nedi der også. Ekstra stoler og bord nedi der hos meg. Fant en knapp på dashbordet som jeg ikke visste hva var til... Flash.. ble jo nesten jul :-) Redigert 6.September.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 7.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2015 Fint med lang plattform, pluss at behovet for bruk at trimplaps reduseres betraktelig. Fantastisk mye plass nedi der også. Ekstra stoler og bord nedi der hos meg. Tre soørsmål:Er de eldre båtene håpløst baktunge uten denne forlengelsen av skroget? Kompenserer vanlige trimflaps for dette? Klarer man å holde stueplassen i plattformen fri for vann? Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Da er nybåten døpt, med en langtur til Strømstad. Jeg er overbevist når det gjelder sjøegenskaper ! Hun har fått kjørt seg. En ting er hvordan båten oppfører seg i sjøen, men det som overbeviser mest er bokomforten hun gir. Suveren båt å sitte ute bak på verandaen tidlig kveld. Det å kunne trekke inn i salongen når mørten kommer og temperaturen synker, helt lukket for fukt og lyd. Veien innaskjærs på flyen i 5 timer fra klokken 11 til 16 i 5-9 m/s er som bonus å regne. Det er ikke flyen man kjøper denne båten på grunn av, men du verden hvor flott det er å sitte der oppe å kjøre. Med autopilot.... den er mye verdt ! Men en toppkarakter i bølger og vind, er herved gitt av undertegnede. Hei Worry Hvor mange personer er dere ombord på tur, tenker da på plass etc... larss Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.