Jump to content

Ønsker brukt flybridgebåt til maks 1,2 million, hva finnes?


Dykker

Recommended Posts

Rederinnen har i sommer ymtet ønske om å bytte til større båt med flybridge.

Jeg er veldig frem og tilbake med hva jeg skal gjøre, da jeg er meget fornøyd med båten vi har idag (Scand Baltic HT 2004 med Yanmar290 6LPA). Men jeg heller nå i retning for å kjøpe større båt.

Hun ønsker stor badeplattform med inngang til akterdekk, og videre inn i salongen. Videre ønsker hun bred midtstillt dobbeltseng i kabinen forut. Videre må det være strake aksler og helst Yanmar, men også større VP som fremdrift.

 

Vi synes Fairline Phantom 37 fra nittitallet er flotte båter, men skjønner at vi bør gå for VP 61 motorer og ikke VP KAD42, da båten blir undermotorisert med denne.

Cranchi Atlantique FB og Sealine og Princess synes vi også er flotte båter.

 

Men hva annet kan man få brukt for 1,2 millioner med nevnte kriterier? Maks 42 fot, nittitallet og nyere.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Står en 2000 Sealine F37 (kommisjonssalg) til salgs på Italmarin i Drammen til 1,290.

Denne har 2 x VP KAMD43 (460 HK), står maks 23 knop i annonsen, men selger mente dette skulle være 28 knop. Blir båten undermotorisert med disse?

 

Ønsker egentlig en slik båt med Yanmar290 6LPA, slik vår båt idag har.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Står en 2000 Sealine F37 (kommisjonssalg) til salgs på Italmarin i Drammen til 1,290.

Denne har 2 x VP KAMD43 (460 HK), står maks 23 knop i annonsen, men selger mente dette skulle være 28 knop. Blir båten undermotorisert med disse?

 

Ønsker egentlig en slik båt med Yanmar290 6LPA, slik vår båt idag har.

Har hatt samme båt, men med 2* D4 260 og såpass bør det være i de... den gikk 28 knop.

Link to post
Share on other sites

Denne tråden kunne vel like gjerne vært din Worry før du kjøpte den flotte Rivieran?

Hvilke alternativer vurderte du?

 

Jeg synes linjene på Skorgenes båtene er helt fantastiske, strak aksling og singel installasjon der.

Sabb Iveco 370hk, skal også gå billig. Reservedeler tilgangen blir kanskje vanskeligere etterhvert...

09 Sealine F37 - VP D4 260

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...