Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016


Tom Rør

Recommended Posts

Betryggende å vite at resten av mannskapet ankommer snart. Du trenger dem blant annet til å holde utkikk, for det er jo ikke måte på hvor mange hinder det er under overflaten der oppe, og da tenker jeg ikke på skreien. :giggle:

Husk at båten kom hel opp, og skal hel ned igjen! :yesnod:

Mine tanker går til Snekker'n. Det dukker vel opp noen minner hos ham nå.

Gleder meg veldig til fortsettelsen og alle de flotte bilder. Selv jeg, som har 50% lofotgener i kroppen, har bare vage minner der oppe i fra.

Dette blir tidenes sommer, tror jeg, og disse turene er til stor inspirasjon for noen av oss andre til å strekke oss litt lenger ut enn det "badekaret" vi normalt vandrer i.

God tur videre!!!

Link to post
Share on other sites

Betryggende å vite at resten av mannskapet ankommer snart. Du trenger dem blant annet til å holde utkikk, for det er jo ikke måte på hvor mange hinder det er under overflaten der oppe, og da tenker jeg ikke på skreien. :giggle:

Husk at båten kom hel opp, og skal hel ned igjen! :yesnod:

Mine tanker går til Snekker'n. Det dukker vel opp noen minner hos ham nå.

Gleder meg veldig til fortsettelsen og alle de flotte bilder. Selv jeg, som har 50% lofotgener i kroppen, har bare vage minner der oppe i fra.

Dette blir tidenes sommer, tror jeg, og disse turene er til stor inspirasjon for noen av oss andre til å strekke oss litt lenger ut enn det "badekaret" vi normalt vandrer i.

God tur videre!!!

 

Blir kjekt med et par med øyne ekstra faktisk, og selskapet er heller ikke til å forakte. Kartleseren Snekker´n skulle vært med nå, så hadde jeg hatt en til å leggge opp ruta for meg. Klarte meg bra så langt, så vi får håpe det fortsetter sånn ;-)

 

Fine bilder!

Moro at dere får oppleve denne flotte landsdelen fra sin beste side!

God tur videre!

Været har lugget litt til å begynne med, men vi har ikke bare med badetøy, så det går nok bra ;-)

I morgen skal jeg spise hvalbiff på restaurant Skrovabrygga, og det kan bli bra :-)

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vel, jeg kan stikke hodet ut fra "badet" og se min kjære Trudelutt er hun nå ligger med et pledd over seg og slumrer i salongen, ikke dårlig utsikt det. (Får ikke lov å ta bilde!)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lekkert, Tom. nå er du i båtparadiset og blir der lenge. Drømmetur sørover langs kysten. Håper at været klaffer.

Stikk innom Eileen II og hils så mye fra Regina III Vi er naboer på Tjøme. Eileen II har overvintret på Skrova og skal hjem igjen i løpet av sommeren.

Du ser nok mer til dem på hjemveien også.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde gleden av å få en lang prat, flere timer, med den siste fyrmesteren på Skrova fyr, for et par måneder siden da jeg tok Hurtigruta.

En hyggelig kar, opprinnelig fra Farsund. Jeg er jo egentlig fra Mandal. Så et minste felles multiplum ledet hen til en lang prat.

 

Så, Skrova fyr har jeg lyst på bilde av :)

Link to post
Share on other sites

Mannskapet mønstrer på i Svolvær :-) Blir godt med litt selskap, da alle de flotte inntrykkene er fine å dele med noen. Blir litt einstøing alene liksom ;-)

Ser den! Man blir raskt "han single i alt for stor båt for en person..." :-)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Tom hvor stor forskjell er det på Flo og fjære på Skrova. Husker bare at det var veldig stor forskjell fra tiden jeg bodde der med mine forelder og besteforeldre, jeg er født ikke så langt fra der du er men på nordsiden nærmere Borkenes Kvæfjorden. Fantastisk flott område og sted. du har mye og se frem til.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...