Jump to content

Schaefer Yachts Phantom 290, erfaringer?


Siggesnurr

Recommended Posts

Rakk akkurat å teste nye trimtab-undervannslys før båten gikk i opplag. Bildet er tatt med mobil og det er ikke brukt noe filter så disse lysene virker lovende:) 

 

bilde

 

 

Nå er båten på land og planlegginga av ny sesong er i gang. Da er det hyggelig å se tilbake på ferieminner og flotte dager på vannet.

God vinter til dere alle:) Måtte den bli kort og varm! Også får vi håpe at ikke 5fot-syka kommer tilbake i løpet av mørketida.

 

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Takk for det, TerjeFjern. Jeg liker vinduene og stikken veldig godt selv også :thumbsup: Åpen og lys løsning som fungerer veldig bra. Hadde en Bayliner 245 tidligere og størrelsen på stikken var grei der også, men ble litt mer "innestengt" i stikklugaren der. Ønsket er selvfølgelig separate lugarer og midtkabin, men da må jeg vel opp noen fot igjen. 

 

Knallfin båt du har der, ka50!  Jeg var selv og så på flere båter som hadde blå stripe før jeg endte opp med den jeg har nå. Jeg ser at du har dobbel motorløsning. Er det 2x120 CMD? Fungerer det bra? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Vakker og linje lekker båt dette.
Det eneste  jeg har å utsette er at jeg ville hatt en stor solseng bak på en slik  båt.
Dette er min favoritt av linje lekker båt rundt 30 fot med stor ute plass og solseng bak.

Monterey 295



Hadde lommeboken vært enda dypre hadde jeg også vurdert Windy Zonda 31 men den stiller i en dyrere klasse.
Link to post
Share on other sites

Hei pipe!

 

Ja, det blir alltid litt kompromiss og Monterey er absolutt en fin båt. Da jeg byttet båt nå sist skrev jeg ned en liste over hva jeg ønsket annerledes på ny båt og klarte å innfri på de punktene jeg skrev. Stor badeplattform var et av kriteriene og jeg bruker både denne og soldekket foran til horisontalt slaraffenliv i sola:) 

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hei Autofil!

Det var domt, men det kommer sikkert flere båter til salgs. Jeg vurderer å bytte ut min litt senere i år, men det er mulig det også sitter langt inne etter en ny sesong:) Lukter litt på mer "helårsbåt", men jeg har vel strengt talt ikke bruk for det:)

 

Da har jeg nettopp fått pakket ut min etter vinteren. Bare å håpe på litt ok værmelding så vårpussen kan starte.

0417.jpg.85946a23fcc8c712bd01b95143bf52f1.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
ka50 skrev for 9 timer siden:

tips for lettere fortøye shaeferen, så har jeg satt inn ekstra pullerter nede, ligger nå mye bedre i havna :)

 

Det så ut som en smart løsning. :)

Ligger en Phantom 300 ut nå, vet ikke om det er noe han har lagd selv eller om det er standard på den men han har pullerter på badeplatformen

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=79432753

 

Ser at den også har vesentlig penere "dør" fra plattformen, en slik har jeg lyst å få tak i selv.

Link to post
Share on other sites

hei Thomas, pullerter på badeplattformen er ikke standard, liker best og ikke ha noe og snuple i der

Og trekke om koster fra ca 17000kr til 30 på sørlandet her men er vel ca 2 år siden jeg gjorde det 

Det som er noen skal ha dobbel søm ,som er populert og da må man ha spesial symaskin og ikke alle de billige som syr hjemme som kan

 

Redigert av ka50 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hyggelig å se at folk koser seg på vannet:)  Gratulerer til Autofil som kjøpte min båt nå i mai.  Akkurat nå går jeg inn mot ferien som båtløs og finner svært lite båter som frister så får bruke sommeren og høsten på å lete videre.  Pullerter lenger ned så genialt ut! Heller der enn badeplatten. Det tror jeg er best til "go'værsfortøyning".

 

Ønsker dere en flott sommer videre!  Skulle det dukke opp en perle av en båt for mulig salg så ikke nøl med å kontakte meg:)

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Hva slags motorisering har du i den da?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...