Jump to content

Vi med Windy (Tips, triks og info)

Mr_TH

Recommended Posts

Mistralen skrev for 12 timer siden:

Ble det en prosjekttråd fra han (WGM) som skulle utvide platformen på en GM37?

Hei ikke fått laget noen tråd, men pluggen er mer eller mindre ferdig støpt i disse dager.

Skal få tatt noen bilder etter hvert som ting nærmer seg montering, har som mål å bli ferdig i løpet av mai måned.

Mvh Terje 

Jeg skal selge min meget velholdte Windy Scirocco 33, 2007 med VP 2X260 som har gått 480 timer.

Er det noen som har noen formening om riktig pris? Jeg har lagt den ut på Finn for 1 400 000, og vi er fortsatt bare i april.

Har fått en del henvendelser så prisen er vel ikke helt feil, men er veldig usikker.

Jeg har vært utrolig fornøyd med båten, men etter å ha kjøpt hytte med egen strandlinje blir båten for stor til dagsturer.

Mvh Knut

WGM36 skrev On 24.4.2018 at 0.36:

Hei ikke fått laget noen tråd, men pluggen er mer eller mindre ferdig støpt i disse dager.

Skal få tatt noen bilder etter hvert som ting nærmer seg montering, har som mål å bli ferdig i løpet av mai måned.

Mvh Terje 

Klart for støping til uka.?

IMG_1525258098675.jpg

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Hej til alle med Windy 37, jeg købte en 2005 Windy 37 HT med 2xKAD300 sidste år og er vældig tilfreds. Jeg vil gerne opgradere et par ting og søger hjælp til dette.

Jeg har allerede udført meget arbejde sidste vinter såsom service (adskilt opper og lower part) af DP-G drev og serviceret med nye tætninger og ny epoxy primer etc. Og i år adskilt og udsyret kølesystem på saltvand (ingen problemer med varme blot serviceret) Stillet ventiler og generel service med filtre etc. Installeret Garmin autopilot med Octopussy drev (kabel)

Jeg vil gerne opgradere med følgende og søger derfor hjælp.

1. Ny installation af diesel fyr Webasto eller lignende og søger tips til hvor slanger/rør trækkes bedst? Gerne med billeder.

2. Billeder af radar dome montering?

Jeg har NMEA2000 og bruger sensorer/adaptere fra Yachdevices for at få motordata og andet op på min Garmin 1222XSV og det er super. Deler gerne erfaring hvis nogle skulle have lyst til samme.

mvh

Jan

IMG_0968.jpg

IMG_2924.jpg

Har som sikkert mange andre en Eberspächer plassert i stuerommet i cockpit. Da jeg kjøpte hadde den uttak i cockpit rett aktenfor kjøleskapet, rørføring dit sier seg nesten selv.

Videre gikk et rør ned under trappen til cabin med uttak under sofa. Selv utvidet jeg røropplegget derfra i sofaen forover og med uttak i forpigg. Jeg tok også opp dørkplaten i stuerommet slik at jeg kom til nede under trappen. Satt der på en Y-kobling med rør gjennom til akterkabinen. Kom der ut i stuerommet i enden av sengen og monterte der uttak i aktercabin.

Mangler da kun uttak på bad. Lar oftest døren mellom aktercabin og bad stå åpen så blir det varmt nok på bad.

Usikker på om jeg tok noen bilder men kan lete litt og vet komme tilbake

Jo9 mange tak for svaret. Ved du om det går at lave defroster fra en Webasto også? Tænker på at tage loftbeklædning ned for at lime lidt sidebeklædning over sofa og så ville de måske give mening at montere rør m.v. til defroster.

Har du billeder ville det være super.

Jeg har også ettermontert defroster. I mitt tilfelle en Isotherm defroster koblet inn i ferskvanns kjølesløyfen på styrbord motor.

Tok da ned de tre første platene i cabintak for å komme til å borre hull til dysene. Du må begynne med å ta av stålisen rundt døren ned til cabin. Største utfordringen med dette er å få satt ned dysene ovenfra fordi frontruten skrår mye. Fant noen dyser som lot seg demontere og lime sammen igjen fra undersiden.

Rørføringen tok jeg gjennom dashbordet og ned der kabelføringene går på SB side. Der kommer du til ved å ta ned innkassingen/taket i midtcabin. Satt da også inn en dyse nede ved styreposisjon.

Ville forhørt meg litt før jeg evt koblet defrosterdysene til dieselvarmeren. Vet ikke om det kan bli litt i varmeste laget på frontruten ?

Jo9, tak for svar. Ja jeg checkede efter min sidste post og tænkte præcis som du beskrev med en isoterm defroster. Jeg kan også se at andre Windy 37 bruger denne ved at checke fotos fra nettet. Jeg har fundet nogle defroster dyser der kan adskilles på carbuilder.com som kan bruges og nogle 90° vinkler. Jeg har tidligere haft loftbeklædning nede så kender gangen ;-)

Mange tak for hjælpen og hvis du har fotos af din webasto installation ville det være godt.

• 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Hei, er det noen som har tipps på demontering av septiktank i en Bora? Det er en Alu tank på ca 140 liter hvor "sugerøret" for tømming ned i tanken sannsynligvis har fått noe hull da tanken ikke tømmer seg helt og pumpa begynner å suge luft før den er helt tom. Det ser ut til at i alle fall leideren ned og dørken må ut og dørken ser ut til å være limt:sweat: 

Det begynte med det som skulle være en enkel reparasjon av nivå måleren, men den gang ei:headbang:

Alle tipps forslag til løsning motas med takk:smiley:

• 4 måneder senere...

Akkurat slik så min rute ut for et par år siden. Da var fortsatt Karl Johan Johansen på aftersales, nå må du til Sverige.

Fikk dette på forsikringen, utført på et lokalt båtverksted.

Windy fikk laget disse rutene hos Ertec. De leverte til min reparasjon og assisterte det lokale verkstedet ved montering

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...