Jump to content

Vinter prosjekt, selvbygd plastbåt

Trønderbygger

Recommended Posts

har sjøsatt mange ganger på fjære sjø, utrolig hva man kan få til med en blanding av utålmodighet, trass og ungdommelig pågangsmot  :giggle:    "drar den bare enda litt til , så blir det kortere tid å vente.."  :lol:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Er veldig usikker på motor :o starta den i 5 sec på skansen og den sveiv men stoppet fort siden d var 20cm ned til vannet fra motor ? så satser på at den fyrer ? ,om ikke ligger det en 4 hester under dekk på balja ? ,vi kjørte den ned til skansen rampa ? men var for lite vann skulle jo ha sjekket flo /fjære før vi dro..

Har seg da sånn at flo vil ikke lystre ?når jeg og far har fri ? før om senest fredag ser det ut som i følge tidevanns tabellen ,mulig vi får den ut før den tid håper på oppholds å at rampa i hommelvik er åpen ? den var stengt for en måneds tid siden -.- ,har ei rampe til på djupvasskaia men den er så full av armering i hytt og gevær ?

Synes det er veldig godt gjort å faktisk lage en båt sånn du har gjort. Utrolig taknemmelig for at du har delt dette prosjektet med oss. Det er ikke godt å si hvordan denne båten vil oppføre seg med eller uten mannskap og motor i vann, men jeg håper du er forsiktig og har folk med deg i nærheten i tilfelle rottefelle.

Hvis du gjennomfører et vellykket testløp, skal du ikke se bort ifra at jeg vil leie deg inn som testsjåfør av min egen galskap :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Da har vi endelig fått testa om båten flyter og ja den flyter ?

Motor sviver? som en sint katt ?

På ivertfall en sylinder ifølge mannen? på land

Men jeg har meget store mistanker om at motor er montert altfor høyt proppel flukter i bunn av båten og jeg fikk ikke mer en snekkefart ?

Så har jeg rett ? Må motor lenger ned ??

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...