Komodo Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Jeg synes ikke du skal legge noe mer i sparkling og finnish. Denne båten er jo "one of a kind", så det er jo på en måte deg. Sparkler du den strøken mister den jo på mange måter sitt særpreg. Denne båten er jo så spesiell at den ligger an til å bli en kult-båt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Wallas Service Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 "Båten" har startet sin vandring mot havet https://baatplassen.no/i/topic/129012-frakting-av-b%C3%A5t-p%C3%A5-fortau-uten-bil/ Kommer vel noen bilder snart? Eller aller best en video? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
TB22 Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Har du fått testet om styrekonsollen har så mye dødgang som min? Følger ellers spent med på videre sjøsetting av båt. Lykke til :) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
salming Svart 13.August.2016 Del på Facebook Svart 13.August.2016 Nu är jag väldigt nyfiken på om du har testat din båt. Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 13.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2016 Har ikke fått start på motor enda ? :-( Skal prøve å fikse ,om ikke så må jeg kjøpe noe annet .. Men så fort motor sviver ? så skal balja på sjøen ! ? har ventet lenge nok nå ? Sitér dette innlegget Link to post
salming Svart 13.August.2016 Del på Facebook Svart 13.August.2016 Lycka till med motorreparationen och hoppas du snart får provköra. Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 13.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2016 Sitter og funderer på om jeg må ha lanterner på balja ?? kan være greit her i trøndernes land ? Har et uttak på siden av motor med 3 ledere i som jeg regner med er til lanterner hvordan kobler jeg opp dette? Fins det en kontakt som passer å få kjøpt ? Er det strøm i alle 3 eller kun 2 ? Setter pris på om noen kan forklare hvordan jeg kobler opp lanterner mot motor ,gjerne med bryter for å slippe å ha de på om dagtid?? Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 26.August.2016 Del på Facebook Svart 26.August.2016 Skjedd noe mer her? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Gleder meg til sjøsetting. Tenkte å komme å filme jeg;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Trønderbygger Svart 27.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2016 Har ikke skjedd så mye her nei ? Tror den blir satt ut i hommelvik småbåthavn når tiden kommer har mangel på båthenger og motorproblem ? Mangler gnist på 1 sylinder (må sjekke tennings systemet men har ikke verktøy før mandag? ) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Håper ikke du skal trille den for hånd til hommelvik?;) hvorfor ikke skansen? Er noen som leier ut henger på finn tror jeg. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Trønderbygger Svart 27.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2016 Hehe nei blir nok sånn at min stefar kjører den til hommelvik når han har tid men med 3 firma så er tiden knapp? Familien har plass i havna og hus rett ved båthavnen i hommelvika ? så blir tryggest å ha den liggende der med tanke på regnvann tyveri etc (låst port med nøkkelkort på havna ?) Har ikke fått fyrt opp johnson'n skikkelig? Så blir nok å ta den som enda en prosjekt tråd?, om vi ikke får gang på den ved sjøsetting Har en 4 hester stående i hommelvik som kan brukes som nød motor om 20 hestern ikke fyrer -.- JEG SKAL TESTE BÅTEN ÅKKE SOM? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Synes du skal kjøre fra skansen TIL hommelvik;) Med båten;) Høres mest praktisk ut å ha den i hommelvik ja. Tror ikke jeg står der og filmer;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Trønderbygger Svart 27.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2016 ja det var jo planen å kjøre fra skansen, glalaks men om 20 hestern ikke fyrer så kan de bli en lang og treg tur fra skansen til hommelvik med en 4 hester (må hente hjem 4hestern fra hommelvik til byåsen og først ) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Husk redningsvest og vanntett mobiltelefon Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Trønderbygger Svart 27.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2016 (redigert) Hehe har Samsung galaxy s5 ? vanntett (tatt mang en telefon i dusjen ) ? Vest er nok mandatory ? Skal ta en flyte test når vi får båten på sjøen skal ta av motor og legge i sandsekk med ca motor vekt og tank og fylle båt gradvis med vann for å se om den er usynkelig er jo isopor i dobbelbunne ? Har og tenkt å fundert lenge ? på vilke alternativer jeg har til å lage En liten bimini topp over halve eller hele båten eventuelt en meget billig kalesje Vilken ide virker best ? ? Ide nr 1 Har tenkt på å sette sammen en pvc rør ramme med muffer i 50mm sy en kalesje som kan festes i rør ramma som et tak Ide nr 2 En liten targabøyle rett bak seteryggen Og en hjemmesydd kalesje som festes i vindskjerm og targabøyle samt sidene Ide nr 3 Rør ramme med 5 ben og en ring/firkant i topp i båtens fasong ca 70 cm høy med full kalesje Egensydd kalesje med vindu ved vindskjerm Vindu på sidene med glidelås dør bak med vindu ved siden av døren Redigert 27.August.2016 av Trønderbygger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Gode ideer, men jeg synes du skal teste båten litt og se hvor fornøyd du blir med den før du legger i mer penger og jobb. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Trønderbygger Svart 29.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2016 Da er det endelig klart for sjøsetting! ? Fått hentet henger ? ,da gjenstår det å få båten over fra sjøsettings tralla og til båthenger'n? så går ferden til hommelvik ca klokken 3 idag ! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Skal bli artig å se den på sjøen! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hanto1 Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Klart du måsha kalesje. En targabøyle rigger jo litt og kan bli kronen på verket Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Hmm.. Vurdere å stoppe;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Hmm.. Vurdere å stoppe;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
index Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Stopp du, så kan du ta deg av dokumenteringen ! Masse bilder! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Trønderbygger Svart 29.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2016 Litt forsinkelse? strevde "litt" med å få båten opp på henger alene ? Men fikk den opp til slutt ? Sitér dette innlegget Link to post
LeviCorsair Svart 29.August.2016 Del på Facebook Svart 29.August.2016 Nå blir det spennende å se når den kommer på vannet.. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.