glalaks Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Jeg stoppa, men fant han dessverre ikke;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Trønderbygger Svart 29.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 (redigert) Kanskjer en ide å sjekke om det er flo eller fjære før man kjører båten til sjøen å prøver ... FA** Var ikke Flo ... Redigert 29.August.2016 av Trønderbygger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 .. er det ikke like lett å sette ut på flo? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Komodo Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Nå ble jeg nysgjerrig. Hva skjer når man setter ut båten på flo sjø? Jeg husker fattern hadde noen sterke meninger om å fiske på fellan sjy osv. men det hadde vel mer med fiskens vilje til å bite å gjøre. Her i Østfold betyr nok slike ting mindre. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Trønderbygger Svart 29.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Hehe skriveleif skulle stå flo ? Fikk ikke engang henger under vann :( Sitér dette innlegget Link to post
Kim81 Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 (redigert) Her er tidene for flo og fjære fram til og med torsdag:-) Redigert 29.August.2016 av Kim81 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Nybegynnerfeil;) gjort den mange ganger..;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
ivar Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 har sjøsatt mange ganger på fjære sjø, utrolig hva man kan få til med en blanding av utålmodighet, trass og ungdommelig pågangsmot "drar den bare enda litt til , så blir det kortere tid å vente.." Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
alphaman Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Er motor i orden nå da.gleder oss til film av skipet Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 29.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Er veldig usikker på motor :o starta den i 5 sec på skansen og den sveiv men stoppet fort siden d var 20cm ned til vannet fra motor ? så satser på at den fyrer ? ,om ikke ligger det en 4 hester under dekk på balja ? ,vi kjørte den ned til skansen rampa ? men var for lite vann skulle jo ha sjekket flo /fjære før vi dro.. Sitér dette innlegget Link to post
Sabben77 Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Er det lenge mellom flo og fjære der oppi barteland?:) Venter i spenning på masse bilder fra sjøsetting og jomfruturen.. Sitér dette innlegget Link to post
Kim81 Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Samme hær! Sitér dette innlegget Link to post
Sabben77 Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Er det lenge mellom flo og fjære der oppi barteland?:) Venter i spenning på masse bilder fra sjøsetting og jomfruturen.. Sitér dette innlegget Link to post
LeviCorsair Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Me too Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
Trønderbygger Svart 30.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Har seg da sånn at flo vil ikke lystre ?når jeg og far har fri ? før om senest fredag ser det ut som i følge tidevanns tabellen ,mulig vi får den ut før den tid håper på oppholds å at rampa i hommelvik er åpen ? den var stengt for en måneds tid siden -.- ,har ei rampe til på djupvasskaia men den er så full av armering i hytt og gevær ? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Tror den var åpen da jeg svingte nedom i går;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Arne Henriksen Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 I Hommelvik er da rampa åpen hele tiden? Koster en 50-lapp om du ikke er medlem i båtforeningen, men det bør vel være overkommelig... :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Kim81 Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Blir det sjøsetting i morgen (fredag) ? Sitér dette innlegget Link to post
Kim81 Svart 3.September.2016 Link til dette innlegget Svart 3.September.2016 Noe nytt? Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 3.September.2016 Link til dette innlegget Svart 3.September.2016 Ja, nå er jeg og spent. Fått sjøsatt svanen? Sitér dette innlegget Link to post
WithVital Svart 3.September.2016 Link til dette innlegget Svart 3.September.2016 Synes det er veldig godt gjort å faktisk lage en båt sånn du har gjort. Utrolig taknemmelig for at du har delt dette prosjektet med oss. Det er ikke godt å si hvordan denne båten vil oppføre seg med eller uten mannskap og motor i vann, men jeg håper du er forsiktig og har folk med deg i nærheten i tilfelle rottefelle. Hvis du gjennomfører et vellykket testløp, skal du ikke se bort ifra at jeg vil leie deg inn som testsjåfør av min egen galskap :) Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
Trønderbygger Svart 4.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2016 Da har vi endelig fått testa om båten flyter og ja den flyter ? Motor sviver? som en sint katt ? På ivertfall en sylinder ifølge mannen? på land Men jeg har meget store mistanker om at motor er montert altfor høyt proppel flukter i bunn av båten og jeg fikk ikke mer en snekkefart ? Så har jeg rett ? Må motor lenger ned ?? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.September.2016 Link til dette innlegget Svart 4.September.2016 normalt bør plata over propell flukte med bunnen (mener dette ble diskutert tidligere i tråden ...? ) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kim81 Svart 4.September.2016 Link til dette innlegget Svart 4.September.2016 Ingen bilder av selve jomfruturen da?? Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 12.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 desverre ingen bilder eller videor av jomfruturen skal innover til båten imorgen og skifte motorbrakket og senke motor til kaviatasjon's platen flukter med bunnen så får vi se hvor lenge det blir til sjøsetting nr 2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.