Jump to content

Nå skal regjeringen sette inn avgift på båtdiesel i likhet med bil


Raymond Romsdal

Recommended Posts

generell misoppfatning er at det "ikke hjalp med blåblått" 

sett dere inn i partiprogrammene så vil dere se at det ikke er så enkelt. 

flertall er nøkkelordet her. 

 

Riktig Navic II, men et er det ikke alle som forstår, samt noen som ikke vil forstå...

Link to post
Share on other sites

Som jeg har skrevet tidligere er det bensinfolket som bør føle seg lurt, jeg kan ikke se at det har kommet noen støtte fra dieselfolket for å bli kvitt veibruksavgiften på bensin. Tvertimot skal debatten helst ties i hjel og de med bensinmotor kan bare ha det så godt.

Så Navic, du får ingen som helst støtte fra meg, før du er villig til å gå på barikadene å snakke bensinfolket sin sak.

At en del av båtfolket forskjellsbehandles grovt, lever "dieselmafiaen" godt med. Man er seg sjøl nærmest, også i denne saken.

Denne saken minner meg om ulvedaebatten, sauebønder og jegere på vestlandet er for ulv, de er superfornøyd med at ulven skal holdes i ulvesonen på østlandet.

At kollegene dems på østlandet må legge ned, driter de i, det går jo ikke utover dem sjøl.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

 

 

Ser ellers at Pinkvin i kjent stil som vanlig tar til orde for at vi trenger mer sosialisme her i landet! Enda godt det ikke skjer på OT-forumet for da hadde tråden blitt moderert, og stengt! :lipseal:

 

Nei, jeg påpeker at de som trodde skatte- og avgiftslette betydde at de selv skulle få mer i lommeboka med ny regjering må tro om igjen. Men det betyr ikke at det ikke har vært skatte- og avgiftsletter, for det har det i stort monn. 

 

Grunnen til at "ingen" merker det er at pengene har gått til noen få, de som hadde mye fra før og som blåblå stadig mener er med på å bake kaka større. 

 

Så da er det vel straks kakefest, eller? Og hvem blir invitert hvis det noen gang blir noe av kakefesten? 

---------------

Frem til den berømte, og stadig større kaka er ferdig er dette kun en omfordeling fra folket og folk flest til noen få. Kontantuttak fra pensjonsfondet for første gang i historien, la oss selge flytoget til kineserne, flyseteavgift. De norske skoger, selve Norge, skal helst selges, gjerne til utenlandske investorer. Strammer inn økonomien for syke og uføre mennesker. 

 

Så glatter vi litt over med segway,  lakrispiper og 2 flasker vin på kvota for å vise handlingskraft ovenfor "tåpelige lover og reguleringer", tilhengerne jubler og alt er glemt. 

---------------

 

Åpne gluggene litt da. Selvsagt vil det komme avgifter som rammer folk flest, kakefesten må betales. Ingenting som er gratis her i verden. 

Link to post
Share on other sites

Nå er vel dette med avgiftsfri diesel noe som ble etablert for mange år siden, og var etter hva jeg har skjønt en måte for å forenkle dette med avgiftsfritak og fjerne denne telleren som dieselbiler hadde før. 

 

Det er jo veibruksavgiften som er fjernet, og det med tanke på de millioner av m3 som går til anlegg,skip og industri.

 

Så har vel fritidsbåtene "sklidd" innunder denne regelen en gang.

 

Jeg er selvfølgelig for fritak av veibruksavgift på ALLT drivstoff som ikke skal brukes på vei, og ikke ute etter å "straffe" bensinfolket.

 

Allikevel vil nok ethvert engasjement i politikk og media, rette fokuset på at dieselen er for billig og fremskynde

at også diesel blir 100% avgiftsbelagt, fremfor at bensinen skal få fritak.

 

Det kan da ikke være noen som er så naive og godtroende, at man tror at det gå an å FJERNE en avgift på bensin i våre dager, det er enklere å skape fred i Midtøsten enn fjerne veibruksavgiften på bensin.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Det er helt klart tid for å fjerne avgiftsfritaket på dieselen.Hvorfor skal vi som har snurre bakpå betale 12 kr mens dieselsoterne slipper unna med 8 kr ? Her må erna gjøres opmerksom på at her er det ett smutthull som kan tettes.

 

Så du mener at når snurrevaderne må betale veiavgift så må dieselsoterne til havs også gjøre det?

Til tross for at snurrevaderne betaler mindre for motorene sine, og er vel vitende om den noe høyere drivstoffkostnaden (og høyere literforbruk pr. hk) på forhånd.

Da er det vel mere logisk å kjempe for fritak for veiavgift på snurrebensin enn å vise sin missunnelse så åpenlyst?

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Som jeg har skrevet tidligere er det bensinfolket som bør føle seg lurt, jeg kan ikke se at det har kommet noen støtte fra dieselfolket for å bli kvitt veibruksavgiften på bensin. Tvertimot skal debatten helst ties i hjel og de med bensinmotor kan bare ha det så godt.

Så Navic, du får ingen som helst støtte fra meg, før du er villig til å gå på barikadene å snakke bensinfolket sin sak.

At en del av båtfolket forskjellsbehandles grovt, lever "dieselmafiaen" godt med. Man er seg sjøl nærmest, også i denne saken.

Denne saken minner meg om ulvedaebatten, sauebønder og jegere på vestlandet er for ulv, de er superfornøyd med at ulven skal holdes i ulvesonen på østlandet.

At kollegene dems på østlandet må legge ned, driter de i, det går jo ikke utover dem sjøl.

 

Beklager men nå blir det bare dumt det du skriver. 

Jeg er absolutt med på at bensin-priser til båt bør avgiftsreduseres. men hvorfor i alle dager skal jeg gå i "barrikadene å snakke bensin-folkets sak"?? jeg har ingen politisk innflytelse, men kan godt støtte opp om dette om det kommer på banen. det blir for dumt om du har en mentalitet som tilsier at siden bensin er dyrt, så må diesel også bli dyrt. det er FEIL måte å tenke på!!! Jeg er ikke ute etter din støtte, den har pent lite å si for meg. 

tenk heller alt bensin må bli billigere, og slutt å kall oss for diesel-mafiaen fordi vi betaler lavere literspris for drivstoffet. det eneste ordlyden jeg får ut av dine innlegg her er som å høre en misunnelig barnehage-unge. 

Diesel-eierne har vel for pokker ikke bestemt at bensinen skal være dyrere, men antakelig heller kjøpt diesel-motorer fordi denne er billigere! det er ikke diesel-guttas skyld at forskjellen er sånn. rett din frustrasjon mot rett instans. 

uansett er det ikke dette det handler om for din del. du mener at man gjerne kan betale mer avgifter for å sponse felleskapet, og om man ikke har råd til dette kan man heller la være å kjøre båt. 

jeg prøver å si til deg at vi betaler i dyre dommer allerede, og det finnes en grense et sted. derfor vil jeg ikke betale mer enn jeg må i drivstoffavgifter, og har ingen dårlig samvittighet om jeg må benytte meg av felles-kassen i fremtiden. om du absolutt vil, så kan du bare betale så mye du vil i avgifter, og mer til, om du føler at du ikke har bidratt nok.  

Jeg og du er ikke enige, og det er helt ok, men prøv å tenk deg om før du snakker. 

Jeg har ikke tenkt til å svare på flere av dine innlegg her nå, da det vil spore av hele tråden, og jeg er ikke her inne for å bli engasjert i og krangle om ting som dette. 

ønsker deg en fin båtsommer, om det er med bensinmotor, dieselmotor, seil eller årer.

Link to post
Share on other sites

hvorfor ikke forlange at det kun er robåter som er lovlig i fremtiden, ingen forurensing, bråk og støy frå motorer, og ingen hekksjø å ta hensyn til, myndighetene går jo baklengs inn i fremtiden alikevel, heia blåøyde arabere. :lol::clap::ghost:

 

Ja og i samme slengen må fritidsbruk av fly også forbys. Dvs. kun tjenestereiser med fly tillatt og knapt nok det (hvordan nå det skal kontrolleres da... )

Men opp med flyseteavgiften kraftig sånn at det svir skikkelig iallefall. Ingen tullereiser til syden mere iallefall.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Pinkvin påpeker vel snarer at det ikke hjalp nevneverdig med blåblått.

 

For å skaffe disse sårt tiltrengte fiskale avgiftene foreslår jeg at vi går bredere ut en den tross alt marginale marinediesel bruken.

 

Hva med tobakksavgift på brød og alkoholavgift på melk da får alle muligheten til å være med å bidra, ikke bare oss i båt?

 

Personlig fyller jeg allerede minst halvparten av min marinediesel i kanner på bilpumper av praktiske årsaker , så min interesse i dette er mest prinsippiell, men jeg mener at skal man først drive med parodi så kan man gjøre det skikkelig....

 

Og vi glemmer i fleng at bl.a den forhatte hk-avgiften på båtmotorer var noe av det første de blåblå fjernet. 

Sammen med en rekke andre urimelige skatter og avgifter i samfunnet generelt som er fjernet eller redusert.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

 

Så glatter vi litt over med segway,  lakrispiper og 2 flasker vin på kvota for å vise handlingskraft ovenfor "tåpelige lover og reguleringer", tilhengerne jubler og alt er glemt. 

---------------

 

Åpne gluggene litt da. Selvsagt vil det komme avgifter som rammer folk flest, kakefesten må betales. Ingenting som er gratis her i verden. 

 

Hvem disse som bruker segway og lakrispiper er, aner jeg ikke. Så ser derfor ingen grunn til å forby eller avgiftsbelegge ekstra noe som knapt eksisterer uansett.

Men registrerer at det er "morsomt" for sosialistene å nevne disse som argumenter i mangel på andre og mere troverdige argumenter.

Vin på kvote kjøper jeg heller aldri, men jeg har til tross for det vært medlem i Frp i en mannsalder.

 

Jeg har kjøpt nye båtmotorer både med og uten hk-avgift, men det føltes absolutt mest riktig uten da.

Takk til de blåblå for det, og for mange andre tullete og urimelige skatter og avgifter som er fjernet eller redusert den siste tiden  :thumbsup:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Og vi glemmer i fleng at bl.a den forhatte hk-avgiften på båtmotorer var noe av det første de blåblå fjernet. 

Sammen med en rekke andre urimelige skatter og avgifter i samfunnet generelt som er fjernet eller redusert.

hysj!! må ikke drive å legge frem poenger som taler til fordel for blåblå. ;) 

pass også på at du ikke nevner at de trenger flertall for å få frem sine mål.  det er mange gode saker som ikke er blitt gjennomført pga dette. og det er andre mindre gode saker (f.eks flyseteavg.) som går igjennom som er et forhandlingskort fra støttepartiene KRF og V. :P 

Link to post
Share on other sites

Beklager men nå blir det bare dumt det du skriver. 

Jeg er absolutt med på at bensin-priser til båt bør avgiftsreduseres. men hvorfor i alle dager skal jeg gå i "barrikadene å snakke bensin-folkets sak"?? jeg har ingen politisk innflytelse, men kan godt støtte opp om dette om det kommer på banen. det blir for dumt om du har en mentalitet som tilsier at siden bensin er dyrt, så må diesel også bli dyrt. det er FEIL måte å tenke på!!! Jeg er ikke ute etter din støtte, den har pent lite å si for meg. 

tenk heller alt bensin må bli billigere, og slutt å kall oss for diesel-mafiaen fordi vi betaler lavere literspris for drivstoffet. det eneste ordlyden jeg får ut av dine innlegg her er som å høre en misunnelig barnehage-unge. 

Diesel-eierne har vel for pokker ikke bestemt at bensinen skal være dyrere, men antakelig heller kjøpt diesel-motorer fordi denne er billigere! det er ikke diesel-guttas skyld at forskjellen er sånn. rett din frustrasjon mot rett instans. 

uansett er det ikke dette det handler om for din del. du mener at man gjerne kan betale mer avgifter for å sponse felleskapet, og om man ikke har råd til dette kan man heller la være å kjøre båt. 

jeg prøver å si til deg at vi betaler i dyre dommer allerede, og det finnes en grense et sted. derfor vil jeg ikke betale mer enn jeg må i drivstoffavgifter, og har ingen dårlig samvittighet om jeg må benytte meg av felles-kassen i fremtiden. om du absolutt vil, så kan du bare betale så mye du vil i avgifter, og mer til, om du føler at du ikke har bidratt nok.  

Jeg og du er ikke enige, og det er helt ok, men prøv å tenk deg om før du snakker. 

Jeg har ikke tenkt til å svare på flere av dine innlegg her nå, da det vil spore av hele tråden, og jeg er ikke her inne for å bli engasjert i og krangle om ting som dette. 

ønsker deg en fin båtsommer, om det er med bensinmotor, dieselmotor, seil eller årer.

 

Du må nok bare belage deg på høyere avgifter og skatter i fremtiden, skal velferdssamfunnet bestå må det penger inn i kassa.

God båtsommer til deg og! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg påpeker at de som trodde skatte- og avgiftslette betydde at de selv skulle få mer i lommeboka med ny regjering må tro om igjen. Men det betyr ikke at det ikke har vært skatte- og avgiftsletter, for det har det i stort monn. 

 

Grunnen til at "ingen" merker det er at pengene har gått til noen få, de som hadde mye fra før og som blåblå stadig mener er med på å bake kaka større. 

 

Så da er det vel straks kakefest, eller? Og hvem blir invitert hvis det noen gang blir noe av kakefesten? 

---------------

Frem til den berømte, og stadig større kaka er ferdig er dette kun en omfordeling fra folket og folk flest til noen få. Kontantuttak fra pensjonsfondet for første gang i historien, la oss selge flytoget til kineserne, flyseteavgift. De norske skoger, selve Norge, skal helst selges, gjerne til utenlandske investorer. Strammer inn økonomien for syke og uføre mennesker. 

 

Så glatter vi litt over med segway,  lakrispiper og 2 flasker vin på kvota for å vise handlingskraft ovenfor "tåpelige lover og reguleringer", tilhengerne jubler og alt er glemt. 

---------------

 

Åpne gluggene litt da. Selvsagt vil det komme avgifter som rammer folk flest, kakefesten må betales. Ingenting som er gratis her i verden. 

 

Gidder du å vise til hvilken del av dette innlegget som isolert sett setter tanken hen til båt og sjøliv som naturlig hører hjemme på et båtforum og ikke et forum for politikk?

 

Hvor du står politisk trenger jeg for egen del ikke flere "påminnelser" om! Mer til de som har mer fra før av bla. bla. bla......

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Du må nok bare belage deg på høyere avgifter og skatter i fremtiden, skal velferdssamfunnet bestå må det penger inn i kassa.

God båtsommer til deg og! :thumbsup:

 

Det regner jeg med. men håper det er noen som vurderer å ta en revisjon på hva vi kaster bort disse pengene på og. det er fantastisk mye av disse pengene som forsvinner ut fra dette velferdssamfunnet...

oops, skulle ikke svare... siste innlegg, jeg lover. :P

Link to post
Share on other sites

Vi trenger en "Putin" som tetter alle smutthull i alle ender. 

Det er nok oppskriften på å beholde et slags velferdssamfunn også i framtiden, uten å doble alle skatter og avgifter (igjen).

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/russland/putin-vil-stenge-alle-smutthull-for-flyktninger-og-migranter/a/23650583/

 

(Mouche vil nok kommentere denne også  :giggle: )

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Til mer penger en har til gjerrigere blir man. Drivstoffandelen til fritidsbåten er en forholdsvis liten andel av alle slike trasige utgiftsposter. Har man en diger båt så har en jaggu råd til å fylle diesel til noen kroner mer også. Har man derimot ikkje det så får en stikke fingeren i jorda og heller gå et nummer ned. Båtgleden øker ikkje proposjonalt med antall fot.  Ei heller med antall utkjørte nautiske mil. Dette vil bli en avgift som rammer de rike mest mens det bare blir drypp på hvermannsen. De små sjeler som mest har stor båt som statussymbol over en status de ikkje kan bakke opp vil ikkje bli særlig rammet he heller da de  knapt bruker båten likevel. Så dette er en vinn vinn situasjon for oss alle. Dette blir faktisk en rimelig rettferdig "skatt" kor de rike betaler mest.

Redigert av Knurrbart (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bensinavgift pr liter til båtbruk bør vere = Dieselavgift pr liter til båtbruk.

 

Å tro att staten vil sette ned avgiften på bensin til båtbruk til nerme dieselavgift,er jo særdeles naivt å tro på.

Jeg betaler lett det jeg bruker i bensin og er ikke misunnelig på dieseleiere ,har dieselbåt selv også ,men det bør vere lik avgift for begge parter.

Båt med fjernkontroll

Link to post
Share on other sites

Hittil har jeg ikke giddet å hente bildiesel i kanne når den er billigst, typisk mandag morgen,

men ville vel bli resultatet dersom båtdieselen skulle fyke opp i 14-15kr.

 

Marinaene rundt om i landet som ikke kan selge til fiskere og andre næringsdrivende ville

måtte legge inn årene

Nei, dette har jeg ingen tro på at selv "bevisstløse" politikere klarer å gjennomføre.

Link to post
Share on other sites

Til mer penger en har til gjerrigere blir man. Drivstoffandelen til fritidsbåten er en forholdsvis liten andel av alle slike trasige utgiftsposter. Har man en diger båt så har en jaggu råd til å fylle diesel til noen kroner mer også. Har man derimot ikkje det så får en stikke fingeren i jorda og heller gå et nummer ned. Båtgleden øker ikkje proposjonalt med antall fot.  Ei heller med antall utkjørte nautiske mil. Dette vil bli en avgift som rammer de rike mest mens det bare blir drypp på hvermannsen. De små sjeler som mest har stor båt som statussymbol over en status de ikkje kan bakke opp vil ikkje bli særlig rammet he heller da de  knapt bruker båten likevel. Så dette er en vinn vinn situasjon for oss alle. Dette blir faktisk en rimelig rettferdig "skatt" kor de rike betaler mest.

 Nå er vel ikke størrelse og pris på båten alltid parallellt... kjenner mange som har 20 +/- fot som koster like mye som andres 40 +/- fot.  men en stor, tung båt vil uansett kreve mer drivstoff å drifte. 

dvs at du er ikke nødvendigvis rik fordi du har stor båt. drivstoff er uansett dyrt, og trenger ikke å bli dyrere selv om man har råd til det. er ikke en rettferdig skatt, for den tar ikke hensyn til lommeboka, men til forbruket. en gjennomsnitts-arbeider med kjærring, unger, med stor, gammel familiebåt til 500.000,- på ferietur bruker mye, og drivstoff-pris vil være en stor del av feriebudsjettet.

jeg er litt overrasket over hvor mange på et båtforum som nærmest er FOR at drivstoff like godt kan bli dyrere. er dette seilere, eller er folk generelt glade i å betale skatter og avgifter? 

Link to post
Share on other sites

Jeg får mye glede for de drifstoff pengene.. (kjører diesel selv) men, alt som blir billigere er jo positivt.. og alt som blir dyrere er negativt.. sånn er det :) de som koker over med penger bryr seg ikke.. jeg og pjokken har en båt på 33fot.. vi koser oss mye i denne.. og båtferie er ikke billig.. samme f.. hvordan man vender å vrir på det.. :) vår sommerferie i fjord var 3uker tur retur kristiansand.. vær natt i gjestehavn.. tippe jeg brukte like mye på det som diesel.. :) klart for 7000kr i diesel kunne jeg kjørt langt med bil og campingvogn.. men, hvor mye stas er det i ligge å trøkke langs veien.. en å putre å kose seg i skjærgården :)

Link to post
Share on other sites

Og vi nevner i fleng....? 

 

Hvem tenker du på, som ikke sitter i regjering og kan velges inn for å fjerne avgifter?

 

Enda en som ikke har fått med seg hvilken regjering vi har hatt i noen år her i landet?

 

Eller forstod man ikke at det ikke at "skattelette" på 18 milliarder faktisk var ment til de som har mest fra før, og at noen, dvs du/vi vanlige folk må betale? Flyseteavgift, bompenger, 6 milliarder i uttak fra pensjons/oljefondet

 

Skattelette med blåblå er omfordeling fra oss alle til de få, som får mer. 

 

Hva med å slutte å sutre (rødgrønt propaganda "gnag") og isteden begynne å investere sparepengene dine i norsk næringsliv? For feig til den slags, eller hva? 

Redigert av Audiquattro (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Russerne er vel de fremste ekspertene på grensekontroll, vanligvis på å ikke slippe noen ut?

Men ikke på Storskog.

 

Forøvrig, interressant at det virker som det er en generell oppfatning at det er greit med avgifter på drivstoff til båtbruk. Som en annen har nevnt, for å få penger til veier så er det logisk med avgift på kjøretøyer. Men ser ikke logikken for båter.

Link to post
Share on other sites

Jo flere som befinner seg i en båt, jo færre befinner seg på veiene. Det burde jo være positivt.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

 

jeg er litt overrasket over hvor mange på et båtforum som nærmest er FOR at drivstoff like godt kan bli dyrere. er dette seilere, eller er folk generelt glade i å betale skatter og avgifter?

Jeg er heller ikke for økte avgifter, men med mitt bruksmønster spiller det liten rolle.

I tillegg er jeg i den situasjon at jeg ikke har en økonomi som er presset. Valg av båt ble gjort bevisst for å ikke strekke økonomien til nær bristepunktet.

Har dagsturbåt og bruker ca 150 liter diesel i sesongen. Da er båten i bruk i de fleste godværshelgene og et par kvelder i uken. Bruker den ikke til ferie-turer. Er skjelden mer enn en time hjemmefra og aldri i gjestehavn.

Med dette som utgangspunkt blir en økt avgift ikke et økonomisk problem, kun et irritasjonsmoment. Penger som kunne brukes til noe annet, men ikke må det. For min del vil ikke en økt dieselavgift redusere båtgleden. ☺

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...