Jump to content

Høy ladespenning på startbatteri


seilglede

Recommended Posts

Hallo Seilglede.
Du kjøpte denne regulatoren i oktober 2013 og du fikk informasjonene om andre systemet/Balmar på båten din ved første anledningen.

Ang. Reklame og tekniske beskrivelser, dette gjelder så klart også for deg.
Men du har fått mer informasjon og denne forklarer forskjellen mellom "normal" og deg.

Både mens og senere prøvde jeg bare å hjelpe deg, og da utgående fra en situasjon med nye batterier og dermed  "normal" spenningsforløp.
Senere anbefalte jeg deg å bruke en uavhengig fagmann, nettopp for å unngå denne diskusjonen som da viste seg på horisonten allerede.

Jeg kan vel ikke holdes ansvarlig for at du på en måte aldri husker når man sa noe til deg som er ubekvemt for deg.
Som da også gjelder for både tiden etter hvert og testresultatene ved undersøkelsen i 2015.

 

-ende- ...og ved behov videre under linken som da vill følge.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Takk, Lars, Jørg leser denne tråden.
Seilglede eller andre tilfelle som evt. tas hånd om på den nye nettside behøver ikke å være bekymret..
Det nevnes selvfølgelig verken navn eller personlige data og alle kan fint gjemme seg videre bak sin "nickname" mens de omtaler andre.

Sidene forklarer i så fall kort og direkte hva problemene er, hvor problemene kommer fra (akkurat som i trådene selv)

og forklarer kanskje (påfølgende, hvis nødvendig) hvilke subjektive tankefeil den da vedkommende person tillater seg.
Jeg kommenterer, og jeg oppdaterer videre hvis jeg finner nye innlegg med villedende innhold, that´s it.

At jeg lager en egen side for disse tre fire tilfelle med hjemmelagete problemer skal ikke pirke,

men skal nettopp hjelpe til å unngå disse elendig mange og lange gjentakelser på offentlige steder der mange bare leser noen deler men sjelden alt sammen.
Med det sier jeg akkurat det samme, alle kan ukomplisert danne seg et bilde om hvor "urettferdig" jeg er,
mens jeg ikke lengre trenger å fylle opp trådene med flere titals gjentakelser og enda flere forklaringer.

Skulle noen virkelig støte seg på det da ber jeg om å huske at både forhandlere generell og jeg som menneske hjelper frivillig.
Mange tusen ganger hvert år.

Takk for tålmodigheten her.   :flag_bp:

:seeya:
Jørg

 

Redigert av Joerg Becker (see edit history)

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

 

Som sagt prøver  jeg med ulike innstillinger på PDAR, for å få spenninga opp i over 14,6 V.  Her har flere bidratt, men dessverre ikke du som leverandør av regulatoren.

?

Takk takk..

 

 

Du fikk dette forklart, flere ganger.

Ellers kunne du lese vedlegget i brukerveiledningen, da står det beskrevet.

 

Hvis din PDAR er tilkoblet riktig, og er i drift, da skal innstilling "åpne bly-syre" (switch 1 "On" og switch 2 "Off") resultere denne ladeslutspenningen.

"Slutt" betyr "ende", ved utjevningsfasen, når batteriene er nesten full.

Funker ikke det da må man gjøre som vanlig:

- aldri "forandre" noe inne i regulatoren, bortsett av switch og sikring som beskrevet.

- sjekke om installasjonen er ok (helst av en som kan dette)

- evt. levere enheten til leverandøren / produsenten, hvis den skal kontrolleres

 

Vennlig hilsen

Jørg

 

 

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...