Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Står jo Racor på filteret så da får vi kjøpe det. Tror jeg. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
BOBO II Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Det er racor 10 mikron har samme hos meg Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
TB22 Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Sikkert et tosje spørsmål, men hva bruker man tappekranen til, under filterbeholderen? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Shiny Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Drener ut event vann. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Palbryn Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Jeg har også denne Separ filterbeholderen. har brukt både Racor blå filter og Separ 20130, men dette er vanskeligere å få tak på. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Virker som både Separ og Racor fortsatt eksisterer. http://separfilter.com/products.htm http://www.racorfilter.com/online/index.php/ Ser Separ har og en løs primerpumpe i sortimentet. Er flere her som oppgir de har montert en liten forpumpe ala bensinslange til utenbordsmotor på dieselmotoren for lettere lufting.. http://separfilter.com/fuel-primers/hand-priming-pump. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Da er der desverre avgjørelsen tatt. Vi må legge igjen balticen. Den må på lastebil. Transport er ordnet og båten blir hentet her i Farsund på mandag. Terjekran ordner den biffen. Nå skal vi nyte en varm lunch på hotellet i Farsund før vi rusler videre med Nimbus. Sikkerheten må prioriteresi. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Worry II Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 (redigert) Ja, det er nok det sikreste om det er for mye skit i tanken. Blir mye rulling på en slik tur. Enkelt for Fjord27 å rense senere, så det årner seg. God lunch, og god tur videre med PhiloNimbusen Redigert 4.Mai.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Skal bare stappe noe greier i det store hullet i trynet.. Grer du deg først så får du sikkert servering også. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
MajorAndy Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Det lyder som en sund beslutning! Personligt ville jeg ikke have turdet sejle i åben sø med Baltic'en som den motor ser ud. Men måske billederne ser mere alvorlige ud end virkeligheden. Håber at Fjord27 får båden hjem snart og at den får noget tiltrængt TLC! God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 (redigert) Ja, det er nok det sikreste om det er for mye skit i tanken. Blir mye rulling på en slik tur. Enkelt for Fjord27 å rense senere, så det årner seg. God lunch, og god tur videre med PhiloNimbusen PhiloNimbusen, greit navn det. Er den ikke fin der den ligger? Synd og måtte legge igjen Balticen. Håper det ikke skjer noe med båten vår så dere kommer dere trygt til Arendal. Spennende har det vært og følge dere, og dere vil fortsatt bli fulgt helt hjem. God tur!! Redigert 4.Mai.2016 av Philonica 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 PhiloNimbusen, greit navn det. Må jo hete det Flott båt ! Sitér dette innlegget Link to post
Shatea Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Jaja,det gikk som det gikk? Sånn er det noen ganger med gammelt, selv om det var meningen å fornye meg med 9 år ?. Bjørn ordnet opp til siste stund, så nå kommer den hjem på fast land. Og det er jeg takknemlig for. Nå blir det nok på land fram til våren, for litt god pleie. Så får jeg bruke gode gamle Fjorden så lenge, kjekt å være skipsreder ? Tusen takk for all hjelp bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Da klatret vi opp på flyvebroen. På med lua å jakke.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Philonica III Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 et bilde med begge dere hadde vært kjekt-- Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Fra Farsund er det bare kremseilas igjen, spesielt med været som fremkommer på bildene. Farsund -Arendal er kanskje favorittstrekningen min i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 (redigert) Om en time så kjører dere inn her ? Redigert 4.Mai.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Blir nok ikke Spangereid. Vi er for høye tror jeg. Lang mast på denne.. Her er korshavn Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Sjekk lindesnes.no der er live web kamera Varme tanker til den som får en screenshot derfra Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
MajorAndy Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Småt - men det er der: Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Der var vi ja. Hehe. Takk Major Andy. Også takk til Zitt og bongotrommer flatt hav i dag og Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Artig å se snarveiene i nettleseren til Major Andy - det meste handler om båtliv....og banken (den danske). He, He. Det er vel en båteier i et nøtteskall. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
baatsman Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Jaja,det gikk som det gikk Sånn er det noen ganger med gammelt, selv om det var meningen å fornye meg med 9 år . Bjørn ordnet opp til siste stund, så nå kommer den hjem på fast land. Og det er jeg takknemlig for. Nå blir det nok på land fram til våren, for litt god pleie. Så får jeg bruke gode gamle Fjorden så lenge, kjekt å være skipsreder Tusen takk for all hjelp bjørn Noen ganger er det greit å være forsiktig med utstyret og. Greit med en skikkelig sjekk . Scand Baltic går ikke av moten. Og alder er ingen hindring. Cummins motor går for å være skuddsikkert. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.