Jump to content

Henteturer fra Bergen/Jørpeland til Arendal

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Det er racor 10 mikron har samme hos meg

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Virker som både Separ og Racor fortsatt eksisterer.

http://separfilter.com/products.htm

http://www.racorfilter.com/online/index.php/

Ser Separ har og en løs primerpumpe i sortimentet. Er flere her som oppgir de har montert en liten forpumpe ala bensinslange til utenbordsmotor på dieselmotoren for lettere lufting..

http://separfilter.com/fuel-primers/hand-priming-pump.

bilde

bilde

Da er der desverre avgjørelsen tatt. Vi må legge igjen balticen. Den må på lastebil. Transport er ordnet og båten blir hentet her i Farsund på mandag. Terjekran ordner den biffen.
Nå skal vi nyte en varm lunch på hotellet i Farsund før vi rusler videre med Nimbus.
Sikkerheten må prioriteresi.

Endelig ble det Bobåt

Ja, det er nok det sikreste om det er for mye skit i tanken. Blir mye rulling på en slik tur. Enkelt for Fjord27 å rense senere, så det årner seg.

God lunch, og god tur videre med PhiloNimbusen :smiley:

PhiloNimbusen, greit navn det. Er den ikke fin der den ligger? Synd og måtte legge igjen Balticen. Håper det ikke skjer noe med båten vår  så dere kommer dere trygt til Arendal. Spennende har det vært og følge dere, og dere vil fortsatt bli fulgt helt hjem. God tur!!

Redigert av Philonica 2 (see edit history)

Jaja,det gikk som det gikk?

Sånn er det noen ganger med gammelt, selv om det var meningen å fornye meg med 9 år ?.

Bjørn ordnet opp til siste stund, så nå kommer den hjem på fast land.

Og det er jeg takknemlig for.

Nå blir det nok på land fram til våren, for litt god pleie.

Så får jeg bruke gode gamle Fjorden så lenge, kjekt å være skipsreder ?

Tusen takk for all hjelp bjørn

Jaja,det gikk som det gikk

Sånn er det noen ganger med gammelt, selv om det var meningen å fornye meg med 9 år .

Bjørn ordnet opp til siste stund, så nå kommer den hjem på fast land.

Og det er jeg takknemlig for.

Nå blir det nok på land fram til våren, for litt god pleie.

Så får jeg bruke gode gamle Fjorden så lenge, kjekt å være skipsreder

Tusen takk for all hjelp bjørn

Noen ganger er det greit å være forsiktig med utstyret og. Greit med en skikkelig sjekk . Scand Baltic går ikke av moten. Og alder er ingen hindring. Cummins motor går for å være skuddsikkert.

Vi sees!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...