Jump to content

Prosjekt med sjømann22 "Friheten", vil trenge råd og tips undervei


Sjømann22Valdres

Recommended Posts

Sjømann22Valdres skrev On 9.6.2017 at 9.59:

Da er også alt av gelcoat sparklet slipt bort igjen, var ikke noe som var herdet. Pøkk for en drittjobb, og var jo så lur å IKKE bruke maske. Jøss det var mye finstøv. Vasket hele båten med aceton igår og testsparklet ny gelcoat med RETT herder denne gangen, nå er eg spent på resultatet. Må ut å sjekke etter at hodet og kropp har "våknet". Men Gud så glad eg er at eg fekk båten "under tak", angrer ikke på at eg laga tak og fikk hengt opp presenning, mye regn siste dagene.

Status på gelcoat kommer...??

 

Jepp, kan da bare melde at gelcoat sparkel tørket og klar for sliping. Rett herder er tingen, blir båtjobbing imorgen. ??gleder meg, går fremover. ??⚓️⚓️

Link to post
Share on other sites

hanto1 skrev On 12.6.2017 at 10.24:

Angående bulket propell kan su sende til winrace propellers eller lingnende verksted så blir den som ny.

stå på!

Tusen takk for svar Hanto, skal søke dem opp på nettet. Har kommet meg greit igjennom par siste ukene, har fått sparklet og pusset ene skrogsiden så nå er det bare andre halvparten igjen. Så er det noe sparkel og polyester på kabintakk og forsterke lukegjennomføring, etter dette så er jeg klar for maling av skroget og dekk/tak. Da kan montering av nye vinduer og pakninger/lister begynne samt montere lukeglasset og lanternemast +++da er er ferdig og tett utvendig. Bare resten igjen da???⚓️⚓️

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...