Jump to content

Astor ser etter mindre båt


Astor

Recommended Posts

Mange takk for hyggelige hilsner, folkens. I morgen blir det hentetur. Bare en times gange hjem, desverre.

 

Her er det bare å følge tradisjonen i Bp: Hentetråd med bilder, video, AIS, kartoppdateringer og vær-rapport  :giggle:

 

Og gratulerer med ny båt  :thumbsup:  (Så ikke noe Wallas ombord, pytt-pytt)

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Grattis med ny båt dette var kjapt,, men helt sikkert et veldig godt valg for deg og fruen

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Rart når slike tanker begynner å feste seg...  :wink: 

Aner vi "omrisset" av en ny tråd, Lars?

 

Nei, det er ikke snakk om ny båt for meg, og nå må Astor få ha tråden i fred. Men jeg skal ha meg baugpropell i løpet av vinteren, og det blir det sikkert en egen tråd for.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fru Astor er urokkelig. Er forståvidt enig med henne der. Blir litt fiskebåt.

 

Det står mellom Saga 29 eller NB 870 eller Viknes 880. Prisen tilsier Saga 29.

Uaktuelt med drevbåt.

Den vi prøvekjørte i går hadde VP TAMD 41 p og gjorde 20 mil. Saga29.

 

Kjempebåtar alle saman, og norske. Og dette vel  ein kar som har usedvanleg god greie på båtar.

Link to post
Share on other sites

I dag blir det hentetur med nybåten. Uansett alder og mange år med båt er det alltid noe ekstra å kjøpe båt. Fruen og jeg gleder oss til et nytt og litt mer annerledes båtliv enn vi hadde med Grand Banksen.

En god venn svipper meg inn til Leangbukta hvor Sagaen ligger. Hjemmehavn nå blir Sætre.

Jeg hadde en telefon til Alf Hansen i Trondheim og spurte etter en Hansentopp til en Saga 29 HT. De hadde ingen mal til dennne båten. Firma har en ansatt som holder til i Leangbukta. Skal prøve å få han til å ta mål til en Hansentopp. Dagen vil vise hva jeg får til.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Min erfaring med lang tids bruk av Hansentoppen er at denne slitasjen er neglisjerbar. Kalesjen blir utett, vinduer, sømmer,  osv. er dårlige lenge før det er mulig å ane noen form for slitasje. Hansentoppen på min båt ligger stramt over kalesjen og "blafrer ikke i vinden".

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Astor! Heldiggrisen som får et så flott utstyrt eksemplar.

Artig at du endte opp med Saga 29, det er vel omtrent den eneste båten jeg kunne tenkt meg om jeg jeg gikk bort fra dagens konsept (seil).

Bortsett fra at jeg vil ha open-versjonen (315) - dette for å kunne ha en helt åpen båt på fine dager.

Link to post
Share on other sites

Open versjonen heter 310 Open og ikke 315, den er lukket og har bakdør.

 

  

Gratulerer Astor! Heldiggrisen som får et så flott utstyrt eksemplar.

 

Artig at du endte opp med Saga 29, det er vel omtrent den eneste båten jeg kunne tenkt meg om jeg jeg gikk bort fra dagens konsept (seil).

Bortsett fra at jeg vil ha open-versjonen (315) - dette for å kunne ha en helt åpen båt på fine dager.

Fet ble en HT utgave hvor dør inn i lukket avdeling er borte. En god solskinnsbåt for meg og fruen.

Nå fikk jeg en drøy tines tur i dag på vei til hjemmehavn. Herlig båt.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...