lars sea ray Svart 13.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2021 Hei dere, er det noen som vet av noen som kan bytte reg reim på en Steyr 236 - 2005 modell i Trøndelag eller rundom? Vi har ikke noe forhandler her. Sitér dette innlegget Link to post
Nobraconsult Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Jeg har verktøy om du vil gjøre det selv. Var forhandler igjennom et annet firma før, men er noen år siden jeg har skrudd på de der. Skal ikke være så veldig komplisert. Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 21.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2021 Service i nærheten av Tønsberg? Noen som kjenner til verksteder eller mekanikere som utfører service på Steyr i nærheten av Tønsberg? I følge Univa er det ingen direkte autoriserte der, men kan jo være andre flinke som kan ta en slik jobb? A Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
paxo Svart 30.September.2021 Link til dette innlegget Svart 30.September.2021 Vurderer å bytte turteller på Mo236k43 til en som passer til resten av instrumentpanelet. Er det noen som vet om det er noe spesielt å tenke på? Er det noen mulighet til enkelt å programmere inn timetall på en ny turteller? Tenker først og fremst på Faria. Sitér dette innlegget Link to post
Nobraconsult Svart 17.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2022 kontroll og service av steyr pd injektorer Sitér dette innlegget Link to post
Viste19 Svart 20.April.2022 Link til dette innlegget Svart 20.April.2022 (redigert) Hei. Har en steyr256h45 2008 modell der motor slår seg rett av ved en omdreining på 3800rpm. Dette kan skje etter 1minutt eller 10minutter…Ligger jeg på 3400rpm går den helt fint i en time uten noen problemer, har byttet dieselfilter,vannutskiller ok osv. har hørt det kan være rack sensor? Men da burde det kanskje ikke fungert i hele 10minutter før den slår seg av… kan jeg lese av feilkode fra 6pins eller 2pins kontakten? Finner jeg ut hva blinkene betyr i manualen? takker for svar Redigert 20.April.2022 av Viste19 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Må skryte av importøren Univa. Jeg fikk behov for deler nå i fellesferien. Fikk svar på mail på under en time og deler sendt samme dag. Fikk også kontrollspørsmål om ting som kunne være verdt å sjekke samtidig. Seriøst og veldig bra! Har også god erfaring fra tidligere. I mitt tilfelle var det strammehjul til reim til sjøvannspumpa som røyk, og dermed også reima. Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
POL Svart 26.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2023 Hadde tidligere en Steyr 256 i en båt som nå er solgt. Hadde kontakt med Univa flere ganger om diverse ting angående motoren. Ble møtt med en hjelpsomhet og service som var helt outstanding. Kan ikke fullroses nok. Sitér dette innlegget Link to post
Filmtriks Svart 14.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2024 Hei. Jeg har en 2009-modell Steyr MO256 h45 som står i en Bayliner Ciera 2855. Da jeg overtok båten så virket ikke turteller, men når startbatteriet er tilkoblet så blinker lyset i turteller en gang samtidig med at nålen gjør et hopp, ca hvert 10. sekund. I følge forrige eier så sluttet den plutselig å virke. Det er fristende å tenke at turteller må byttes, men den koster ca 20 båtlapper. Og om det ikke løser problemet så er det sure penger å ha lagt ut. Er det noen her på forumet som har noen tanker om å få den i gang igjen? Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 14.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2024 Tjue tusen for turteller??? Nesten tre ganger prisen for original Volvo Penta D6 turteller kit ??? Og tretti ganger prisen for en typisk Kus turteller ??? Fyttikatta Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnstad87 Svart 5.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2024 TKO84 skrev On 19.7.2020 at 10.56: Merkelig at jeg ikke får opp noe feilmeldinger.. På menyen i diagnose programmet går jeg inn på ECU --> Errors, men der ligger det ingenting. Hei. Litt off her, men jeg sliter med at oljelampe lyser i min bayliner, jeg har steyr 256. Jeg har diagnosekabel. Men det kommer ikke opp noe når jeg kobler den til pc. Må jeg ha et program? Og hva heter det evt. Takk 🙏 Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 5.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2024 Se i bunn av denne siden Univa Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 5.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2024 Du må velge siden om Steyr Sitér dette innlegget Link to post
Aleksandero Svart 24.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2024 Noen i Arendalsområdet med diagnosekabel som kunne hjulpet med en feilkodelesing på en 256? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.