Jump to content

Tråden for oss med Steyr


Sareptas

Recommended Posts

Service i nærheten av Tønsberg? Noen  som kjenner til verksteder eller mekanikere som utfører service på Steyr i nærheten av Tønsberg? I følge Univa er det ingen direkte autoriserte der,  men kan jo være andre flinke som kan ta en slik jobb?

 

A

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Hei. Har en steyr256h45 2008 modell der motor slår seg rett av ved en omdreining på 3800rpm. Dette kan skje etter 1minutt eller 10minutter…Ligger jeg på 3400rpm går den helt fint i en time uten noen problemer, har byttet dieselfilter,vannutskiller ok osv.

 

har hørt det kan være rack sensor? Men da burde det kanskje ikke fungert i hele 10minutter før den slår seg av…

 

kan jeg lese av feilkode fra 6pins eller 2pins kontakten? Finner jeg ut hva blinkene betyr i manualen?

 

takker for svar

Redigert av Viste19 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Må skryte av importøren Univa. Jeg fikk behov for deler nå i fellesferien. Fikk svar på mail på under en time og deler sendt samme dag. Fikk også kontrollspørsmål om ting som kunne være verdt å sjekke samtidig. Seriøst og veldig bra! Har også god erfaring fra tidligere.

 

I mitt tilfelle var det strammehjul til reim til sjøvannspumpa som røyk, og dermed også reima. 

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Hei.
Jeg har en 2009-modell Steyr MO256 h45 som står i en Bayliner Ciera 2855. Da jeg overtok båten så virket ikke turteller, men når startbatteriet er tilkoblet så blinker lyset i turteller en gang samtidig med at nålen gjør et hopp, ca hvert 10. sekund. I følge forrige eier så sluttet den plutselig å virke. 

Det er fristende å tenke at turteller må byttes, men den koster ca 20 båtlapper. Og om det ikke løser problemet så er det sure penger å ha lagt ut.

Er det noen her på forumet som har noen tanker om å få den i gang igjen?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...