Tom Rør Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Utvekslingbåt ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 ? Fin størrelse hadde den også ? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Jeg har veldig sans for Linssen yachts! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 (redigert) Eter et " ventedøgn" pga surt vær. Gikk vi i dag fra Sloten til Lemmer. Lemmer er siste stopp før IJsselmeer. Det er en fryd å ligge her i kanalen å se alle de flotte båtene sige forbi.Vi ligger i mellom to broer, så trafikken går i rykk og napp. Jeg slutter ikke å bli imponert av alle de lekre stålbåtene som går her nede. Legger inn noen bilder fra dagen i dag så langt. Redigert 13.Juli.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Zitt skrev 30 minutes ago: Jeg har veldig sans for Linssen yachts! Denne som akkurat skled forbi. 32 fot, og stor som et hus. Elsker dem ?? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 De er jo så sinnsykt flott inni også Linssenbåtene! Og du, når du har handlet hus til oss der nede, så må du ikke glemme at vi må ha båt. Falt litt for denne jeg: Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Zitt skrev for 2 timer siden: De er jo så sinnsykt flott inni også Linssenbåtene! Og du, når du har handlet hus til oss der nede, så må du ikke glemme at vi må ha båt. Falt litt for denne jeg: Du krever ikke lite? Kan alltids skaffe et krypinn, men du skal ha brygge til denne også? ? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Jeg kan godt nøye meg med en Elling, hvis du gidder å ta med en til meg. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Key Freak skrev 1 time siden: Jeg kan godt nøye meg med en Elling, hvis du gidder å ta med en til meg. Kan ta med to, så,du har noe å velge på ? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Noen bilder fra i kveld. Lemmer er en flott plass. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2017 (redigert) Nå er vi på vei over IJsselmeer til Einkhuizen. Stamper over i 8 knop. Sitter inne, da sjøen spruter opp på loftet. Akkurat nå er det komfortable 3,3 meter dypt. Tok noen bilder på vei ut fra Lemmer. Det gjensto en bro og en sluse for å komme ut på IJsselmeer. Redigert 14.Juli.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 14.Juli.2017 Del på Facebook Svart 14.Juli.2017 Flotte bilder fra flotte opplevelser, Tom. Men, nå må vel noen kunne skru av den vinden snart !!! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2017 Bonus skrev 14 minutes ago: Flotte bilder fra flotte opplevelser, Tom. Men, nå må vel noen kunne skru av den vinden snart !!! Jeg skulle inderlig ønske at det kunne la seg gjøre. Det hadde jo vært koseligere å sitte på loftet på flatt hav? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2017 (redigert) Vi ligger nå i Enkhuizen og etter å ha gått litt rundt, ser jeg at vi hadde flaks med plassen vi fant. Det er stille og tilbaketrukket, og i le for vinden som var ganske lei tidligere i dag. Vinden har løyet, og jeg håper det holder seg til i morgen utpå dagen ihvertfall.Da skal vi gå til Amsterdam, og Sixhaven Marina. Det kom et par skikkeltige regnskurer i dag, og den ene kom akkurat i det mor skulle fendre og fikse tau. Hun ble våt inn til skinnet. ? Etter at hun hadde skiftet tok vi en skikkelig lunsj. Tapastallerken som var meget god. Litt dokumentasjon på at vi har vært her er vel også på sin plass :-) Redigert 14.Juli.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 14.Juli.2017 Del på Facebook Svart 14.Juli.2017 Jeg synes bildene av bygninger fra de stedene dere besøker er fascinerende, med sine spesielle bygningsmaterialer og detaljer. Her i nord bygger vi gjerne med treverk, mens det ellers i Europa bygges i betong og murstein. Det har jo selvfølgelig en naturlig forklaring, i og med at vi den tilgangen vi har på treverk. Som en motvekt til det legger jeg ut et bilde av en garasje og platting min datter og jeg "dekorerte" med ekte norsk stein, fra den tiden jeg holdt på i den bransjen. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2017 Det er nok tilgangen på treverk som er hovedårsaken til at det ikke ble bygget så mye i tre her nede ja. Når jeg ser tilstanden på husene fra 1600 tallet, var det nok ikke så dumt å velge murstein uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2017 Nå har vi gått fra Enkhuizen, og er på vei til Amsterdam. Det er alltid spennende å komme til nye havner, spesielt i en Storby. Husker første gang jeg kom på egen kjøl til København. Jeg følte meg som Colombus ? Det var bruktmarked i parken foran der vi lå med båten i natt, og der hadde de alt mulig av brukte ting. Morsomt å se. Tok noen bilder derfra også, samt noen fra slusen som vi gikk igjennom for å komme inn i Markermeer. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2017 Det lønner seg å stå opp om "mårran" Vi gikk fra Enkhuizen ved 09 tiden i dag, og som vanlig putret vi i rundt 8 knop. Da vi kom fram til Sixhaven Marina, fant vi en ledig plass i kremsjiktet. Dobbel bås, med et ektepar i en stålbåt av Linnssentype ved siden av. Så ingen havnevakt, så vi lusket oss inn der. Vi skulle strengt tatt vært 1 1/2 m lenger, men som det sies: " det er letttere å få tilgivelse enn tillatelse" Havnevakten syns det var greit, og da er det bare velstand. Utover dagen ble det i mine øyne ragnarok, da det rant inn med båter. Vi blir her til Torsdag/Fredag, da vesla kommer hit i morgen. Det var to sluser på veien hit, og begge gikk helt utmerket. Vi tok ferga over til sentrum, der vi tok en middag på en indisk restaurant. Dette var noe av det bedre jeg har spist på lenge Tok noen bilder i dag også ? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 16.Juli.2017 Del på Facebook Svart 16.Juli.2017 Nydelige bilder Tom, dere er rå på å legge ut og skrive om opplevelsene. Hovedjernbanestasjonen i Amsterdam skal visstnok stå på 10.000 trepåler. Men ett spørsmål. Du skriver: Det lønner seg å stå opp om "mårran" Vi gikk fra Enkhuizen ved 09 tiden i dag, For oss vanlige dødelige er dette langt utpå dagen/arbeidsdagen, men dere rørleggere har kanskje en litt annen arbeidstid/døgnrytme :-) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Tom Rør Svart 16.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2017 Benji skrev 1 time siden: Nydelige bilder Tom, dere er rå på å legge ut og skrive om opplevelsene. Hovedjernbanestasjonen i Amsterdam skal visstnok stå på 10.000 trepåler. Men ett spørsmål. Du skriver: Det lønner seg å stå opp om "mårran" Vi gikk fra Enkhuizen ved 09 tiden i dag, For oss vanlige dødelige er dette langt utpå dagen/arbeidsdagen, men dere rørleggere har kanskje en litt annen arbeidstid/døgnrytme :-) Sto opp og gikk på marked før vi dro :-) Dro fra havna ca klokka 09?? Akkurat samme som hjemme kommer de fleste litt utpå dagen, mens vi da er godt fortøyd med lave skuldre ? Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 16.Juli.2017 Del på Facebook Svart 16.Juli.2017 Her var det mange fine bilder igjen! Du verden for en tur Kommer du til å legge ut en oversikt over rute/track? Er vel ikke så lett kanskje, men blir jo helt svimmel med alle disse stedsnavn Kos dere videre! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2017 oberst1 skrev 18 minutes ago: Her var det mange fine bilder igjen! Du verden for en tur Kommer du til å legge ut en oversikt over rute/track? Er vel ikke så lett kanskje, men blir jo helt svimmel med alle disse stedsnavn Kos dere videre! Takk for hyggelige ord? Ved veis ende, kan jeg nok få lagt ut en rute. Det bør ikke være noe problem?? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.Juli.2017 Del på Facebook Svart 16.Juli.2017 Tar dere samme rute tilbake eller er det mulig å ta en annen vannvei? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Zitt Svart 16.Juli.2017 Del på Facebook Svart 16.Juli.2017 Det var ikke så mange ute i verden som var oppmerksom på denne turen i starten. Veiene var så godt som folketomme. Men...... .....dette har tydeligvis tatt seg kraftig opp. Det skulle ikke mer til enn et kort besøk på en indisk restaurant i Nederland, før det tok helt av. Her ser vi fra en spørreundersøkelse i New Dehli. Spørsmålet var: Følger dere turen til Tom Rør? Kanskje det er på tide å ansette en manager? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2017 Zitt skrev for 3 timer siden: Det var ikke så mange ute i verden som var oppmerksom på denne turen i starten. Veiene var så godt som folketomme. Men...... .....dette har tydeligvis tatt seg kraftig opp. Det skulle ikke mer til enn et kort besøk på en indisk restaurant i Nederland, før det tok helt av. Her ser vi fra en spørreundersøkelse i New Dehli. Spørsmålet var: Følger dere turen til Tom Rør? Kanskje det er på tide å ansette en manager? ??? Der ser du. Mye folk i India, så et lite rykte kan spre seg fort? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.