filip_skau Startet 18.Februar.2017 Del på Facebook Startet 18.Februar.2017 Hei har gått i innkjøp av en Nidelv 690 sport, en tøff og moderne båt ifra 2000, med den blå stripen. Skal lage en prosjekt tråd her da jeg trenger muligens tips underveis til montering av motor osv. Har kjøpt en mercruiser 220hk v6 ifra 2010 som har timetall på 220timer. Med motoren følger det med et bravo 3 drev med duoprop. Generelt om båtens tilstand: Båten ser for tiden ikke ut inni, full av snø og bensintanken er demontert samt vanntanken. Det er demontert seter, vask, komfyr, kjøleskap og konsoll. Det er mye elektrisk arbeid som muligens må gjøres, må få sjekket hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Men når jeg har fått ut alt snøen og fått tatt en skikkelig vask er mye gjort, da kan vi begynne å montere tanker osv. Skroget er helt strøkent, trenger bare en vask og polering. Det har tidligere stått en Volvo Penta bensin motor i båten ser det ut som, noen som har erfaring med å bytte ifra Volvo til Mercruiser? Håper mange vil like dette prosjektet å komme med evt tips. Flere bilder kommer senere Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 18.Februar.2017 Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 Spennende. Veldig flott båt med fine linjer. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 18.Februar.2017 Del på Facebook Svart 18.Februar.2017 Oi..har dwt begynt å bli prosjekt sv disse?:) Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 (redigert) Spennende. Veldig flott båt med fine linjer. Ja en veldig flott båt Redigert 19.Februar.2017 av filip_skau (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Oi..har dwt begynt å bli prosjekt sv disse?:) Ja det har det, den har vært stjelt ser det ut som, men det er en flott båt Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Flott båt! Synd at en så ung båt har fått så mye juling - men sikker på at resultatet blir bra til slutt! Lykke til :-) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Bianca Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Veldig fine båter dette, skal følge med på prosjektet! Håper på mange gode bilder etter hvert som du får rensket opp i det verste. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Ja en fin båt dette, skal få lagdt ut flere bilder når jeg kommer hjem fra ferie. Hyggelig at du følger med på prosjektet :) Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Flott båt! Synd at en så ung båt har fått så mye juling - men sikker på at resultatet blir bra til slutt! Lykke til :-) Ja satser på det/ takk satser på at det blir bra til slutt Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Stilig båt :-) Så planen er en generelt light shining samt ny motor?:) Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Stilig båt :-) Så planen er en generelt light shining samt ny motor?:) Ja kan si det sånn :) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Bianca Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Litt å sikte mot? ? https://m.youtube.com/watch?v=sPPqb0kUR1E Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Hehe, satser på at den blir seende sånn ut til slutt Sitér dette innlegget Link to post
Tridenten Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Oi..har dwt begynt å bli prosjekt sv disse?:) Ja, det var akkurat det jeg tenkte også. Har jo en slik i familien. Fadern har en pen 1999 modell med AQAD41. Blått skrog med teak i dørk og andre steder. Flott båt. Håper denne vil fremstå like pen som den vi har i familien etterhvert! Lykke til og gratulerer med fin båt! Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Jo takk, satser på at det blir bra☺️ Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Følger denne :) Hadde en slik for noen år tilbake, flotte båter! Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 19.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Følger denne :) Hadde en slik for noen år tilbake, flotte båter! Ja veldig flotte båter ? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 På denne båten ble hele dekket , motorer +++ stjålet i løpet av en vinter. Nielsen design Nideelv. Nå yrkesbåt. 30 knop med en 115 hk tror jeg at det er. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 20.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2017 Er det noen som har erfaring med å bytte motor ifra Volvo penta til mercruiser? Det har stått en Volvo bensin i den med SX drev. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 20.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2017 Legger ut noen bilder til ifra båten, før den ble fylt med snø Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 24.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2017 Hei, har kommet hjem ifra ferie og nå er det klart for å ta fatt på båten. Begynte smått igår med å tørke opp båten innvendig. Satte i ett batteri for å sjekke om noe av det elektriske fungerte, alt var helt dødt dessverre. Kan hende det var noe med batteriet jeg satt i, at det var dårlig ladet, får utforske videre på det senere. Forøvrig gikk turen idag til Arendal først der vi hentet motor og drev, før turen gikk videre til Risør for å hente ny havnekallseje til båten, samt nytt putesett og stoler. Neste som skal gjøres nå er å få montert tanker i båten og få tatt en skikkelig vask. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 24.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2017 Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 24.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2017 Ettermiddagen/ kvelden idag har jeg fått tatt av puter, vasket båten ganske så bra og fått plassert bensintanken, tatt av gammel kontrollboks og fått sjekket litt elektrisk. I morgen skal jeg begynne å montere litt teak i båten igjen og slipe ned gamle teak dørker. Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 25.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2017 (redigert) Idag har jeg fått gjort en del elektrisk arbeid. Skrev tideligere at alt det elektriske virket dødt, men det var det ikke. Fikk målt litt forskjellige koblinger med voltmeter og kunne konstantere at det var strøm på mange koblinger. Klarte etter ca 1times arbeid å få lys i alle fire lanterner, få liv i motorromsvifte og vindusviskerne. Fant de forskjellige koblingene til de forskjellige bryterne og vipps funket litt forskjellig. Redigert 25.Februar.2017 av filip_skau (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
filip_skau Svart 4.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2017 Har slitt litt med å få logget inn her, det er derfor jeg ikke har fått lagt ut noe på en ukes tid. Skrev at det forrige jeg gjorde var en del elektrisk arbeid, denne uken har jeg fått gjort mye mer sammen med min far. Vi har fått pusset teak dørker, montert instrumenter i panel, montert transom, trimpumpe er montert og kontrollboksen er montert. I morgen går dagen til å vaske. Legger ut flere bilder i morgen . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.