Jump to content

Pusse opp 1958 Polar 17. Dekk og vindskjerm i treverk.


Sivijo

Recommended Posts

Ja den var nylig overhalt og ny propell. Skulle bare lakkere opp deksel og sette på nye dekaler. 

 

Ja tror ikke det er mange av dem i landet, kanskje 5 ? Å kanskje 5 i hvert av de andre skandinaviske landene ( som er kjørbar på vann) Vet jo ikke sikkert, men med research osv så finnes det ikke mange ser det ut som. Båten blir nok kjent igjen om den plutselig skulle blitt sjøsatt. Jeg gir meg iallefall ikke med dette. Politi anmeldt ja og vært i kontakt med mange andre for å prøve å oppklare hvor den kan ha tatt veien.

Link to post
Share on other sites

Båten ble stjålet av noen lokale som var ute etter raske penger eller noe, for den var tydeligvis videre solgt. Noen var heldigvis våkne å søkte opp reg nr ,fant mitt navn å sjekka faceb ??

Nei heldigvis ikke noe alvorlig. Litt skade i kjøl etter transport uten ordentlig stropp. Men alt overkommelig. Jeg er bare happy av å ha den tilbake ?

Jaha Jostein ? Fortell ! Her blir det litt i år og litt ferdig til neste år. Må bytte/legge nytt det meste av tre, men det blir neste år. Pusse ned beise og olje i år.

Link to post
Share on other sites

Supert at det ordnet seg etter tyveriet1 Surt mtp alt arbeidet.

Jeg er en novise innen det å pusse opp båter, spesielt båter med treverk. Har bare hatt plast/glassfiber båter før, uten særlig tre på. Mitt prosjekt ser litt verre ut enn ditt, sånn i utgangspunktet. Må nok bytte plata i akterspeilet, pusse ALT treverk. Legge ny dørk (bare marin kryssfiner nå), sitteseksjonen bak skal byttes, og i tillegg kommer en "sofa" på sidene. Den største endringen, som jeg har grubla på en stund (mtp på om jeg skal holde den orginal eller pimpe opp), blir å bytte ut rammen til vindskjemene til en i metall. Litt inspirert av Riva båtene :) Men siden vi pusser opp kåken så er det en stund til jeg får begynt på koseprosjektet mitt.

 

Følger prosjektet ditt og har sett på Polar 17 sitt prosjekt. Stjeler noen ideer fra begge :D

 

Link to post
Share on other sites

Ja det var jo litt hehe ;) 

Ja tid er mangel vare,pluss andre ting på tapeten gjør det litt verre selvfølgelig. 

Blir derfor ikke gjort sånn super ordentlig nå i år. Vil bare ha den i tålig stand å få den på vann så fort som mulig :) 

Høres ut som du har en plan i hodet å det er jo halve jobben ;) Høres bra ut ??

Fikk vasket å malt litt på skrog som ikke har "skai" ,samt gjort litt med oppbevarings benk bak.

IMG_7606.JPG

IMG_7612.JPG

IMG_7613.JPG

IMG_7617.JPG

IMG_7619.JPG

IMG_7623.JPG

IMG_7625.JPG

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...