Jump to content

Pusse opp 1958 Polar 17. Dekk og vindskjerm i treverk.


Sivijo

Recommended Posts

Hei Sivijo. Her er et bilde fra den gang jeg pusset opp min Polar 17. Rattet er fra en Chevrolet Impala 1965 mod. Jeg har lakkert det hvitt og trukket det opp med skai i samme farge som innsiden i båten og setene.

2012-06-27-143.jpg.2ec95129a0c3f8d4cc3b1a0c81f51e49.jpg

 

Slik det var når jeg overtok.

468.jpg.d1c78d849d760c55b570ee17d2849183.jpg

Snipe - Serious sailing - Serious fun

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fått montert styring (må ha noen skiver og fylle olje bare)

Ble endel tilpasn på akterspeil for å få plass til brakett ved tilt.

Måtte slipe av 3mm på diameter av stang som skulle gjennom motor og utvide hull til pumpe sylinder med 2cm.

Gjenstår og montere motor, fylle hydrolikk olje. Og få koblet opp kontroll boks til motor. 

IMG_0589.JPG

IMG_0592.JPG

IMG_0598.JPG

IMG_0599.JPG

IMG_0604.JPG

IMG_0605.JPG

IMG_0607.JPG

Link to post
Share on other sites

Hej POLAR 17 venner.

Jeg er .kjell fra grönas salten i fauske..som ung gut.

Nå er jeg gamel pensionist busat i göteborg.

för jeg snakker ,må eg si jeg har letet etter en polar 17 i mange år ,nå har jeg !

Til SIVIJO: din er den flotteste her på forumet.. med tanke på alt jobben strevet du gjort !

nej det her er ikke en IKEA båt som hvem som helst kan kjöpe!    skikkelig norsk svett bannelser og streven!

mye slipepapir lakk $ $  ...  og: datteren min fra ARENDAL herstammer fra .Aust agder. hva med en polar 17 treff neste sommer ?

 

min polar er ikke den fineste.. men den er MIN!

 

Link to post
Share on other sites

Hei Kjell ! 

Gøy at du har fått tak i din egen :D 

Hvordan er standen på den ? 

Ja det er mye jobb med gammel båt ? Nå ser jeg meg bare som halvferdig så kan nok ikke si den er den fineste hehe. 

Ja et Polar 17 treff hadde vært artig ! 

Visst ikke arrangerer Vest-Agder Museet "Plastikk regatta" for veteran båten hvertår her i kristiansand. Jeg fikk desverre ikke start på motoren så jeg kom meg dit i år :( 

Er en Polar 17 til her i kristiansand så fikk hilst på eier og snakka litt med han :) Min kom desverre ikke ut av båthavna engang, men fikk seg iallefall en god vask..

 

 

 

IMG_0760.JPG

IMG_0764.JPG

IMG_0737.JPG

Link to post
Share on other sites

hej,tack.

 

Ja min polar 17 är faktiskt  fint bruksskick

behöver få av lack på däcket,annars är den som jag vill ha den.

Jag skall använda den som skiboat,och ta av alla vindrutor och lägga dem i gott förvar.

 

Betr däck har jag tack vare detta forum att jag IKKE skal slipa,utan använda lackborttagningsmedel,värmepistol och sist en liten försiktig handslip.

Bilder på min båt finns ju så klart google polar 17: den med bått skrov är min.......Kjell

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...