Jump to content

Pusse opp 1958 Polar 17. Dekk og vindskjerm i treverk.


Sivijo

Recommended Posts

Josteinb skrev On ‎25‎.‎04‎.‎2017 at 12.00:

Supert at det ordnet seg etter tyveriet1 Surt mtp alt arbeidet.

Jeg er en novise innen det å pusse opp båter, spesielt båter med treverk. Har bare hatt plast/glassfiber båter før, uten særlig tre på. Mitt prosjekt ser litt verre ut enn ditt, sånn i utgangspunktet. Må nok bytte plata i akterspeilet, pusse ALT treverk. Legge ny dørk (bare marin kryssfiner nå), sitteseksjonen bak skal byttes, og i tillegg kommer en "sofa" på sidene. Den største endringen, som jeg har grubla på en stund (mtp på om jeg skal holde den orginal eller pimpe opp), blir å bytte ut rammen til vindskjemene til en i metall. Litt inspirert av Riva båtene :) Men siden vi pusser opp kåken så er det en stund til jeg får begynt på koseprosjektet mitt.

 

Følger prosjektet ditt og har sett på Polar 17 sitt prosjekt. Stjeler noen ideer fra begge :D

 

 

Polar 17 ble faktisk levert med en vindskjerm à la Riva. Det er ikke så mange av denne modellen, men har sett et par. De er også flotte !

Snipe - Serious sailing - Serious fun

Link to post
Share on other sites

On 28.4.2017 at 9:32 PM, Sivijo said:

Fikk en ide om å lage en liten presenning man kan hive på vindskjermen ,for å få rask skjerming for vær og vind.

så får man se hvordan det blir...

 

Hva slags stoff bruker du til dette og hvor handlet du dette?

 

Flott tråd du har blir moro å følge utviklingen av denne klassikeren!

Bra for deg og meg som leser her, at du og båten fant tilbake til hverandre :D

Redigert av SøndreSvaberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei vi har en sånn seilduk på 5x5meter på verandaen. Irriterte meg over å måtte tømme den for vann når det regner. 

Så kjøpte en 3.6x3.6 på biltema til nette sum av 199kr, der har de og maljer og tang. Tenkte å sy dobbelt og evnt legge inn forsterkninger. Billig, og kanskje greit ?

Hehe jo takk enig i det  ???

 

Link to post
Share on other sites

I dag fikk man slipt ferdig innvendig og beiset et strøk med jotun mahogny.

Fein med div utstyr var 

 god hjelp ??

Ser veldig bra ut nå og forhåpentligvis enda bedre i mårra når det er tørt. 

Vanskelig å ta skikkelig bilde med så mange nyanser...

 

IMG_7699.JPG

IMG_7703.JPG

IMG_7705.JPG

IMG_7706.JPG

IMG_7707.JPG

IMG_7712.JPG

Link to post
Share on other sites

Dette blir flott. Må se å gi min noen strøk med Owatrol D2 på dekk og vindskjerm. Jeg skrapet den ned for et par år siden og den ble da mettet med D1, og fikk tre strøk med D2. I fjor ble den stående i garasjen da jeg måtte operere et kne.

Må se å få den på vannet i år.

Snipe - Serious sailing - Serious fun

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...