Flid Svart 15.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2017 Lars H. skrev for 6 timer siden: Her på Gullholmen har vi det godt, og det er ikke mangel på ledige plasser. Nå er vi faktisk den eneste gjestebåten i havnen! Nå skinner solen, ingen vind inne i havnen og det er 22grader i luften. Ser dere har det bra nå Lars. Blankt på vannet og ingen kuling som herjer. Vi overnattet på Fotø, forøvrig en flott havn. Dro derfra i formiddag og ligger godt fortøyd i Vesterø på Læsø etter en hufsete tur over Kattegat. Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2017 Det var godt å høre, hadde en mistanke om at det ble tur på dere idag. Kos dere, vi går vel til Malmön på lørdag. Nå er det blitt en del båter her, noe over 15. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 17.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2017 (redigert) Og så ble det lørdag, og det er så fint her med sol fra skyfri himmel og 22gr. at vi har valgt å ligge over. Vi har jo så god tid at vi kan ta det som det kommer. Nå er det helg her, og havnen er temmelig full, vi ligger ikke lenger alene som på forrige bilde. Lars H. Redigert 17.Juni.2017 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Etter noen blåsete dager på Gullholmen (stille i havnen), tuslet vi oss litt nordover idag til Fiskebäckskil der vi også lå på sydgående. Vi valgte den skjermede leien innenfor Skaftølandet gjennom Snäckedjupet, en idyllisk led som anbefales før vi kom ut på Gullmarn og gikk lit sydover og inn til Fiskebäckskil. Rundt Islandsberg er det skjelden særlig komfortabelt, selv om målestasjonen viste "greie" forhold.Vi ligger i hvert fall over her imorgen da det er meldt en del vind før vi går videre nordover retning Malmön, Kungshamn, Hunnebo . . . . Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 (redigert) Jeg glemte å nevne havneleien. Da vi var innom her på sydgående, 29. mai, betalte vi 120 kroner med strøm. Nå var det steget til 290 kroner! Og la oss slippe å diskutere dette her, det finnes det andre tråder for. Jeg ville bare nevne det siden jeg har fortalt prisen de andre stedene vi har vært. Redigert 19.Juni.2017 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 21.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Etter noen fine dager i Fiskebäckskil var det en luke i vindværet slik at vi forflyttet oss litt lenger nord til Kungshamn (Springet private båthavn). Det har blitt mye venting på fine daget for å forflytte oss i år. Vi gikk indre leden fra Lysekil gjennom det smale sundet nord for Saltön og nord for Lumpan før vi rundet rundt Malmön opp her. Da slipper en gammel sjø opp mot Kornön og videre til Malmön. Idag var det ikke mer enn 3 - 6m/s vind fra NNW så det ble en 100% kosetur. Nå har jeg vært en tur og handlet "rødt" som vi har vært tom for i 2 dager, nærmest krise. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Lars H. skrev 1 time siden: Nå har jeg vært en tur og handlet "rødt" som vi har vært tom for i 2 dager, nærmest krise. Det var da veldig urutinert til deg å være, Lars. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 21.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Været kan jeg ikke få gjort noe med. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 21.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Nå nærmer det seg middag med flæskoteletter, og da får jeg testet en iatiensk Masi rødvin. Men her noen bilder der vi ligger, først av båten, og så noen bilder horisonten rundt. Mye å hvile blikket på her. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Etter nesten en uke med landligge, ble det tur i finvær uten vind og plagsomme bølger. Vi gikk nordover og ligger nå på Tanumstrand. Her ligger vi kailangs, og vi er ca. 10 båter. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lazyjack Svart 27.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Ser deg Lars, fra vår Bavaria 38 Cruiser. Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Da ser jeg deg også i Triton, vi er ikke mange her. Vi regner med å gå til Strömstad imorgen, håper vi rekker veterinæren slik at skipshunden Max kan få en nødvendig pille for å komme tilbake til Norge dagen etter. Det er nesten vemodig at turen går mot sin slutt, men vi har jo hatt det utrolig bra siden vi dro nedover 22. mai. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lazyjack Svart 27.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Der var vi ja ? Fin tid å vende nesa hjemover nå som Åsgårdsreien snart kommer nedover. God hjemtur! Link to post
Komodo Svart 27.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Lars H. skrev for 2 timer siden: Vi regner med å gå til Strömstad imorgen, håper vi rekker veterinæren slik at skipshunden Max kan få en nødvendig pille for å komme tilbake til Norge dagen etter. Dette er jo aktuelt her i huset også. Kan du beskrive hvor man finner veterinæren i Strømstad? Og bestiller du time, eller går du bare innom. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Det skal bare være å stikke innom. Følg "stora vägen" (Udevallavägen) sydover forbi fergeleiet, campingplassen oppe på høyden på høyre hånd og til høyre ved rundkjøringen. Når du da får Mekonomen på høyre hånd, er bygningen med veterinæren synlig rett frem. Udevallaväen har mye trafikk, men det er godt brett gangfelt langs veien hele veien frem til der jeg har merket med rødt. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 27.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Jøss, trodde det var en vet. rett på oppsiden av CCOP og Systemet. Greier skipshunden å slepe seg helt ut til forbi campingen, eller er det en subsidiær løsning at skbsføreren får pilla? OK, den var billig :-) Link to post
TB22 Svart 27.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Lazyjack skrev for 3 timer siden: Der var vi ja ? Fin tid å vende nesa hjemover nå som Åsgårdsreien snart kommer nedover. God hjemtur! For en vestlending så er dette ukjent. Er dette et fenomen eller beryktet gjeng? Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Det er vel det samme som de som har fellesferie uten mulighet til å ta ferie før eller etter juli. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Hulda skrev 37 minutes ago: Jøss, trodde det var en vet. rett på oppsiden av CCOP og Systemet. Greier skipshunden å slepe seg helt ut til forbi campingen, eller er det en subsidiær løsning at skbsføreren får pilla? OK, den var billig :-) Det var veterinær ved systembolaget før, men han sluttet for to år siden. Men nå må du ikke fornærme skipshunden, han er nok mange hakk sprekere enn meg! He he. . . . Han er nok mye sprekere enn både deg og meg, hundeår omregnet til menneskeår blir 50 år for ham, litt yngre enn oss pensjonister? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lyst på båt Svart 27.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 @ Lars H. Koselig å "være" med deg på tur. Skjønner filosofien og valgene du og rederinnen tar. Selv har vi hatt en tur til Rhodos i Mai og tar sommerbåt ferie ved skolestart 18 august sånn ca :-) Link to post
Komodo Svart 27.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 Takk for godt svar LarsH! Da går det jo egentlig an å kjøre båt inn i kilen der i stedet. Evt. frese inn med jolla om man legger seg i nærheten. Men en ting til; siden dere gikk nedover 22. mai som du skriver, har dere stoppet hos en veterinær til lenger ned? Hvis ikke har dere vel gått over tiden siden forrige pille? Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Marida Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 MajorAndy skrev On 14.06.2017 at 19.39: Jeg mener at have læst (herinde) at gæstepladserne i den lille havn til venstre i indløbet blev sløjfet for nogle år siden da der skulle bygges. her er det nå private plasser Lars H. skrev On 19.06.2017 at 14.32: Etter noen blåsete dager på Gullholmen (stille i havnen), tuslet vi oss litt nordover idag til Fiskebäckskil der vi også lå på sydgående. Vi valgte den skjermede leien innenfor Skaftølandet gjennom Snäckedjupet, en idyllisk led som anbefales før vi kom ut på Gullmarn og gikk lit sydover og inn til Fiskebäckskil. Rundt Islandsberg er det skjelden særlig komfortabelt, selv om målestasjonen viste "greie" forhold.Vi ligger i hvert fall over her imorgen da det er meldt en del vind før vi går videre nordover retning Malmön, Kungshamn, Hunnebo . . . . Lars H. Er det mulig å gå denne leia med båt som er litt større? 40 fot ish. Har alltid hatt lyst til å prøve, men gir meg alltid Link to post
Sequoia Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Marida skrev 32 minutes ago: Er det mulig å gå denne leia med båt som er litt større? 40 fot ish. Har alltid hatt lyst til å prøve, men gir meg alltid Ja - det går helt umerket. Link to post
Lars H. Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 (redigert) Etter en fin tur i sol og hverken nevneverdig vind eller shø over Gule Humpen og opp Kosterfjorden, ligger vi nå i ytre havnen i Strömstad. Her er det godt med plasser. Jeg har vært hos veterinæren med skipshunden slik at han har fått seg norske/svenskepillen (kostet SEK292) med stempel i passet sitt som sier at det skjedde klokken 1259! Så vi kan ikke krysse grensen til Norge imorgen før klokken 1300. Det er forresten lunchpause hos veterinæren mellom 1200 og 1300. Beklager at det i dette innlegget kommer med et bilde av tracket vårt sydover, jeg får ikke slettet det! Lars H. Redigert 28.Juni.2017 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Ellers glemte jeg hva havneavgiften er her. For 8m båt betaler vi 240 + 40 for strøm, altså SEK280. Her er det enkelt å betale med kredittkort via http://hamn.stromstad.se Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn