Sequoia Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 PiperBill skrev 1 time siden: Er det forbudt å kjører I Sverige da eller bare forbudt å tømme i havet? Forbudt å tømme septiktank i havet, men etter hva jeg har hørt må du gjerne gjøre fra deg i en bøtte og kaste dette over rekka. Hvorvidt det er sant skal jeg ikke uttale meg om. Jeg har heller ikke i år fått rota meg til å montere dekkavsug, men tar det ikke så tungt. Det gikk fint å feriere ned til Gøteborg i fjor og det går nok like fint i år. Ble stoppet av Polisen syd i Sotenkanalen for promillesjekk, men det var óg alt de ville. Link to post
Lars H. Svart 24.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2017 Og så var vi på plass i Hunnebostrand etter en nydelig tur med flatt vann, null vind, sol fra en skyfri himmel og 21 grader. Nå er vi totalt 4 gjestebåter her, to av dem BP båter, vi og Regina III. Flagget på hekken av Trudelutt er et flagg Trude arvet av bestefaren. Han hadde det på snekken sin for 70 år siden. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
goggen000 Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Ett virkelig kvalitetsflagg må det være som har holdt i så mange år. Jeg byttet flagg tidligere ca hvert 6 år. Skal man ha flagg må det være i orden som hos Trudelutt, og ikke bleket og fillete. Link to post
Lars H. Svart 25.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Nå har jo ikke dette flagget vært i bruk de siste 60 årene, men det har uansett helt rene og fine farger. Jeg setter det bare opp når vi ligger i ro i penvær uten noe særlig vind. Ellers har jeg to flagg, det dårligste under veis, og det peneste i havn. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
pipe Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Det er bra å ha orden på detaljene, Lars Link to post
Komodo Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 PiperBill skrev On 23.5.2017 at 21.35: .... har ikke kjørt mye utenfor min "komforsone" Hvaler før. Har båt på Høysand :-) Et spørsmål om jeg tør? Jeg har ikke septiktømming til anlegg. Er det forbudt å kjører I Sverige da eller bare forbudt å tømme i havet? Vær obs på at du heller ikke har lov til å tømme septiken i Hvaler Nasjonalpark! Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 (redigert) Ikke helt dumt her på Springet i Kungshamn? Glem valgene for vind og vær, ikke oppdatert. http://trudelutt.com/cam Redigert 26.Mai.2017 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Har du ikke været forbi Svensk? Traditionerne skal da holdes i hævd. :-) Link to post
Lars H. Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Jeg ligger jo nå på Svensk sin egen brygge, han er ute med båten og kommer tilbake imorgen eller iovermorgen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Så er alt jo som det skal være :-) Link to post
Lars H. Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Yepp, kommer tilbake med bilder både herfra og Hunnebo en eller annen gang. Nå lever vi langsomt og skal gjøre det frem til industrisemestern i juli. http://trudelutt.com/cam Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S AIOLOS Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 goggen000 skrev On 25.05.2017 at 9.42: Ett virkelig kvalitetsflagg må det være som har holdt i så mange år. Jeg byttet flagg tidligere ca hvert 6 år. Skal man ha flagg må det være i orden som hos Trudelutt, og ikke bleket og fillete. Kvalitet er det nok ja, men kan ikke ha vært mye brukt heller. Har selv et gammelt flagg som er arvegods men tar så godt vare på det at det brukes kun i godt vær, nyere utgave er mer fast hos meg. Link to post
Lars H. Svart 27.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2017 Vi koser oss her på Springet. Idag er det riktignok grått, men rundt 15 - 16 grader. Og vi ligger godt fortøyd med "kjerringtrapp" og brygge, greit for "gamle folk" med hund. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 27.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2017 Her noen bilder fra Hunnebostrand der vi kom fra igår. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Joltus Svart 27.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2017 Det der såg drøyt lungt ut!! Link to post
Lars H. Svart 27.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2017 (redigert) Nei, vi klager ikke. Det ble forresten en del båter i Hunnebo med fridag på torsdag. men nesten alle lå kailangs. Mitt webcam: http://trudelutt.com/cam Redigert 27.Mai.2017 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sanztra Svart 27.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2017 Herlige bilder Lars :-) xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Lars H. Svart 27.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2017 (redigert) Sitat Herlige bilder Lars :-) http://trudelutt.com/cam Redigert 27.Mai.2017 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 27.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2017 (redigert) Her ble det en litt dystert stemning etter at lokale folk med gule vester med "Missing people" på ryggen kom og saumfarte havnen, blant annet med å se ned mellom båten vår og kaien; se Bohusläningen. Det var visstnok en dame i 20-åringen som forsvant her under mystiske forhold for en uke siden de lette etter. Men her fant de ingen. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert om det hadde dukket opp et 1 ukes gammelt lik ved båtsiden. Nå er forresten solen og varmen kommet tilbake, se vårt webkamera http://trudelutt.com/cam Redigert 27.Mai.2017 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 29.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 (redigert) Etter noen fine dager på plassen til Svensk på Springet Kungshamn, var det tid å forflytte seg lenger sydover. Turen gikk så langt som mulig i den trivelige leien innaskjærs via Lysekil til Fiskebäckskil i omtrent vindstille, men i gråvær og rundt 16 grader i luften. Her er det ikke mange båter, men vi ligger godt med 120 kroner natten med strøm. Max har fått et par turer i land og hilst på Ronja i hundehuset oppe i bakken. Og så har vi hatt en herlig lunsj med reker levert i båten fra Svensk som driver eget firma i Kungshamn, Kungshamn Seafood. Der kan sjekke webkamera fra båten vår. Det har vært ute av drift underveis, men nå tror jeg jeg har fått orden på det. Men obs, det er ikke på absolutt hele tiden, det drar jo litt båndbredde. Kameraet finner dere på http://trudelutt.cam/cam Redigert 29.Mai.2017 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 29.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2017 (redigert) Obs, obs! Adressen for kamera jeg skreiv var feil. Korrekt adresse: http://trudelutt.com/cam Redigert 29.Mai.2017 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Javi Svart 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Lars H. skrev for 15 timer siden: Du Lars..... Disse bordbrikkene.... Er ikke det en litt slentrende orientering på disse? ............ N mot N...... God tur videre! Link to post
Lars H. Svart 30.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Vel, ser en på brikkene som kart, foretrekker både fruen og jeg alltid å ha nord opp. Så da stemmer det vel? Idag er det grått vær, og imorgen er det meldt kuling her nede. Så vi ligger nok over her til torsdag. Jeg regner med at det nok kommer et par båter til med slik værmelding. Nå er vi kun en liten håndfull båter her. http://trudelutt.com/cam Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jompi Svart 30.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Jeg har også hjemhavn I Son og funderer også på en tur langs svensekysten I sommer. Hvor lang tid brukte dere ifra Son til strømstad? Har en Polar 29 og en masjfart på ca 6-7 knop. Ønsker dere en riktig fin ferietur vindere :) Johannes L Link to post
Lars H. Svart 30.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2017 Vi brukte 6 timer og 40 min. Da gikk vi på baksiden av Hvaler og logget ca 46Nm. Vi lå stort sett på litt i underkant av 7 knop. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn