jonn Svart 10.September.2017 Link til dette innlegget Svart 10.September.2017 Som du ser så er det utrolig fin på Veidholmen. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 11.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Ble tidlig start i dag og har gått mesteparten i plan. Nå er det en liten stopp på Ona før turen går videre til Fosnavåg eller Ålesund. Sitér dette innlegget /per Link to post
LALUNA II Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Flotte bilder pøs på Godt å se du tar deg tid til å studere kysten litt nedover God tur videre ...følger med deg på ferden Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
dacapo Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 (redigert) Fine bilder - blir bittelitt misunnelig Ser ut til at du for det meste har vært heldig med været og kan nyte turen videre, er vel snart halvveis nå . God tur videre - følger nøye med både på denne tråden og AIS Redigert 11.September.2017 av dacapo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Nydelige bilder - håper du tar med deg finværet sørover... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Compromise Svart 11.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Jeg har vært utrolig heldig med været og har hatt nesten flatt hav i dag også. Litt sol og litt skyer i dag og 10 min med småregn. Ble ca 95nm i dag. Bunkret 1100L inkl. de jeg sølte ut over kalasje og alt som hører med ? Ser an utover kvelden/ morgene hvordan det ser ut på Stad. Sitér dette innlegget /per Link to post
dude Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 (redigert) fine bilder i pent vær fra innseilinga og vågen i Fosnavåg :-) Redigert 11.September.2017 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 11.September.2017 Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Ser ut til å være lurt å vente til litt ut på dagen med Stadhavet: https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/stad/1 ?? Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 11.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 dacapo skrev 44 minutter siden: Ser ut til å være lurt å vente til litt ut på dagen med Stadhavet: https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/stad/1 ?? Ja, det ser ut til at det blir tid til en god frokost og kanskje lunsj i morgen før avgang Nå regner det bra. Sitér dette innlegget /per Link to post
Compromise Svart 11.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 dude skrev for 2 timer siden: fine bilder i pent vær fra innseilinga og vågen i Fosnavåg :-) Takk, det er en fin plass ? Sitér dette innlegget /per Link to post
Compromise Svart 11.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2017 Kanskje mektig å se denne sive ut av havna i mørket og regnet. Sitér dette innlegget /per Link to post
Compromise Svart 12.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Siste oppdatering fra Bølgevarslet ser likt ut som i går, så da ligger jeg i Fosnavåg til i ettermiddag. Da skal det ikke være kryssende bølger Sitér dette innlegget /per Link to post
dacapo Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Ser sjeldent rolig ut fra kl 17 og utover - god tur videre Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Ser bra ut utover ettermiddagenhttps://www.yr.no/sted/Hav/62,18525_5,03289/ Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Compromise Svart 12.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 dacapo skrev 22 minutter siden: Ser sjeldent rolig ut fra kl 17 og utover - god tur videre Takk, jeg går vel i rolig fart herfra mellom kl. 15 og 16 tenker jeg Sitér dette innlegget /per Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Så ut til å være et utrolig godt bølgevarsel for strekket i ettermiddag ja. Så lavt kan jeg ikke huske å ha sett varselet før. Håper det stemmer med virkeligheten. Da får du en fin tur rundt Stad. Har du lagt ruta langt inn? Mot land? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Compromise Svart 12.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Bjørn Løvjomås skrev 10 minutter siden: Så ut til å være et utrolig godt bølgevarsel for strekket i ettermiddag ja. Så lavt kan jeg ikke huske å ha sett varselet før. Håper det stemmer med virkeligheten. Da får du en fin tur rundt Stad. Har du lagt ruta langt inn? Mot land? Siden jeg er usikker på hva som er best har jeg lagt ruta et stykke utpå, så får jeg heller forsøke å gå inn mot land hvis det blir uutholdelig Sitér dette innlegget /per Link to post
dacapo Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Jeg benytter en av disse rutene ved Bukketjuvene/Buholmen (avstadsmessig er det hipp som happ): Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Vi gikk den innerste sist. Var en del roligere der inne. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Compromise Svart 12.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 dacapo skrev 13 minutter siden: Jeg benytter en av disse rutene ved Bukketjuvene/Buholmen (avstadsmessig er det hipp som happ): Bjørn Løvjomås skrev 11 minutter siden: Vi gikk den innerste sist. Var en del roligere der inne. Takk gutter. Jeg har nå laget en alternativ rute som går mye nærmere Stattlandet en den jeg laget i går kveld. Godt å ha flere alternativer. Sitér dette innlegget /per Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Du får også mye bedre bilder, når du går så langt inne.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Compromise Svart 12.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Bjørn Løvjomås skrev Just now: Du får også mye bedre bilder, når du går så langt inne.. Sitér dette innlegget /per Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Dette er tatt fra innerste led Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Compromise Svart 12.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 (redigert) Ser det tusler en nordover i 31 knop nærme land nå, så da er det vel levelig. Får gjøre båten sjøklar og komme meg utpå Redigert 12.September.2017 av Compromise (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
dacapo Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 (redigert) Han har sjøen i hekken - tror jeg ville ventet til kl 17, da får du silkeføre Har dessverre ofte bommet på dette selv - stresset meg avgårde litt for tidlig Redigert 12.September.2017 av dacapo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.