Jump to content

Hentetråd P50 fra Bodø til Son

Compromise

Recommended Posts

Overfarten gikk over all forventning. Det var kun lange dønninger og jeg fikk ikke antydning til sjøsprøyt på vinduene engang. Glad jeg ventet til litt utpå dagen :yesnod:

Hadde egentlig tenkt at Måløy var målet for dagen, men i og med at overfarten gikk så bra, synes jeg det ble for galt å stoppe allerede da.

Vurderte Florø, men etter anbefaling fra @Tom Rør og andre valgte jeg å stoppe ved Knutholmen.

Jeg har kjøleskapet fullt av mat som gjerne skulle ha blitt spist opp før den ble grønn, så jeg vet ikke om det blir skalldyr på restaurant (jeg er ikke en restaurant mann :wink:).

Legger ut noen bilder litt senere, må ha en øl før jeg går en tur på land....

/per

Ja håper virkelig du drar god været med deg sørover for her nede blåser og regner det (skikkelig Bergensvær):giggle:
Plutselig forsvant AIS hmmmm dårlig forhold i området der

Redigert: da var AIS tilbake :thumbsup:

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Compromise...

Gratulerer med flott båt, og det ser ut til at du har det kjekt sørover kysten også....!

Fine reisebilder fra flotte gjestehavner.:thumbsup:

Regner med at dine valgte hovedstopp og leden mellom disse er nøye vurdert på forhånd, med eventuelle alternative ruter enkelte utsatte strekninger, alt etter hvordan forholdene og været måtte bli?

Hvis du har mulighet og tid så kunne det være artig å se de valgte ledene/ rutene på kart!

Eller det beste ville jo være om du f.eks. på strekningen videre ned til Bergen har muligheten til å kopiere ut rutene eller slepestrekene i GPX-format?

Mange nyttige opplysninger og tips i en slik tråd, som f.eks i et innlegg over her angående S-svingen i Korssundet og inn mot gjestebryggene!

Ha en flott tur videre!

Ship o'hoi:sailing:

Redigert av Seastar (see edit history)

Dagen startet med styrt regn og jeg var nok litt stresset når jeg skulle gå for jeg klarte å glemme igjen et av de nyinnkjøpte tauene ? Da fikk de det i havneleie for etter tre forsøk på å betale i går gav jeg opp.

Været lettet utover dagen og det siste stykket satt jeg på terrassen i t-skjorta.

Flatt hav i dag også ?

Fikk hilst på "Laffen" gjorde jeg også ?

Dagens havn ble Kjelstraumen.

IMG_3632.JPG

IMG_3636.JPG

IMG_3638.JPG

IMG_3645.JPG

IMG_3647.JPG

IMG_3654.JPG

IMG_3661.JPG

IMG_3662.JPG

/per

Seastar skrev for 3 timer siden:

Compromise...

Gratulerer med flott båt, og det ser ut til at du har det kjekt sørover kysten også....!

Fine reisebilder fra flotte gjestehavner.:thumbsup:

Regner med at dine valgte hovedstopp og leden mellom disse er nøye vurdert på forhånd, med eventuelle alternative ruter enkelte utsatte strekninger, alt etter hvordan forholdene og været måtte bli?

Hvis du har mulighet og tid så kunne det være artig å se de valgte ledene/ rutene på kart!

Eller det beste ville jo være om du f.eks. på strekningen videre ned til Bergen har muligheten til å kopiere ut rutene eller slepestrekene i GPX-format?

Mange nyttige opplysninger og tips i en slik tråd, som f.eks i et innlegg over her angående S-svingen i Korssundet og inn mot gjestebryggene!

Ha en flott tur videre!

Ship o'hoi:sailing:

Takk for gratulasjoner ? 

Jeg hadde en liste med plasser jeg ville innom og rutene til @Tom Rør før jeg startet.

Jeg legger rute dag for dag, fordi planer og gåtte distanser forandres hele tiden ?

Rutene lager jeg i Navionics på en gammel tafseplate. Har dessverre opplevd flere ganger at denne henger seg og når jeg starter opp igjen så er ruta ødelagt. Dvs. at det er noen strekker jeg ikke har komplett rute. Jeg kan eksportere rutene som kml format. Disse kan konverteres til gpx format.

spor har jeg laget annet en det som er på plotterne, men det lar seg kanskje å eksportere disse.

/per

Husk å lagre rutene dine når de er ferdig lagt opp så forsvinner de ikke hvis du er logget inn ... da kan du faktisk legge rutene på pc hjemme i fred og ro logge på med samme e-post-adresse( VIKTIG) på nett hvor som helst og alt ligger der bare klikke ruter hente den du vil ha tut og kjør :wink:

https://webapp.navionics.com/#boating

Kjekk plass i kilsundet

kilstraumen-flyfoto.jpg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...