Jump to content

Mørebas 17, bygge om til selvlensende med et lite pilotehouse

KaptIversen

Recommended Posts

Det der er ikke noe problem. Bare tape fast en liten pappbit fra den ene siden, og legg et lag polyester/duk fra den andre siden. Etter en halvtime-time kan du ta vekk pappbiten igjen. Når det er ferdig herdet kan du bygge opp til ønske tykkelse. Bare sørg for å låse skroget slik at det ikke drar seg av støpespenningene og mister fasongen.

Fikk en liten pakke fra watski, med nye impelleren til andre båten min, da denne begynte og ule under testrunden tidligere i uka. Men for å spare porto på forsendelsen, bestilte jeg 4 inotan plater. Da de ikke hadde divynicell. Tenkte bruke disse til spant i midre nedreste del av skroget mellom stringerne. Lurer også på om jeg skal støype en slags H-bjelke eller en lav stringer, langs kjølen invendigt for å stive denne for framtiden for å ungå svai når båten står på henger o.l. det er heller ikke noe definert kjøl på skuta, så lurer på å støype meg opp ca 1.5 ca fra krummingen i baugen til ca 30 cm fra akter. Dette for å beskytte litt i bunnen ved fremtidige landhugg, og stive enda mer i kjølen.

Ellers ble det lite puss, siden jeg måtte ut å hente hummerteinene mine. Og båten min er for liten og og med for lite kjøling til en tur uttaskjærs. Så det ble snekka til naboen, type KB 23 med 18-20 sabb. Og atpå til redusert fart pga bølgehøyde, gjikk hele formidagen i god dedilest catch stil. Med resultat lite/ingen hummer. Men dertil mange krabber. Men fikk skrapet vekk resten av bunnstoffet (de resterende blå feltene vill ikke gi slipp) Så klart til puss i morgen. Og snart forhåpentligvis litt støyping.. :)

20171024_193336.jpg

20171024_193312.jpg

20171024_193241.jpg

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...