Ødemark Startet 26.Mars.2018 Del på Facebook Startet 26.Mars.2018 Hei. Vi skal prøve å gå fra Bergen til Strømstad i påsken. Ankommer Bergen i kveld. Værvarsel spriker veldig, og om noen har tips om ruter som er bra, oppdatering om bølgehøyde etc fra Bergen til Kristiansund , hadde det vært fint. 28 fot oceancraft . Vi er to voksne , og har ikke tenkt å ta noen store sjangser. Vi er båtvante, og har tre turer fra Nederland i bagasjen, da med seilbåt. Håper noen kan komme med råd. Første strekk er os- Haugesund - Tananger, forhåpentligvis i morgen tirsdag. God påske Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 Gratulerer med ny båt! Skal blåse kraftig opp fra tirsdag kveld, opp i stiv kuling over Boknafjorden onsdag. Men det positive er at det er vind fra øst. Hadde absolutt prøvd å krysse Boknafjorden før vinden tar seg opp. Ta med VHF og hold dialogen med Kystradio underveis God tur! Sitér dette innlegget Link to post
Ødemark Svart 26.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 Takk for det. Ja, så det var østlig vind . Er vel området sletta nord for Haugesund jeg er litt stressa på også. Vi prøver Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 Er vel bare full fart ned til Lindesnes så nærme land som mulig. Blir vel først tøft når du runder østover. Innaskjærs ned til Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 (redigert) Dette er fra Weather4D Grib filer. Tirsdag og onsdag. Opp mot 20ms østlig vind. Windytv melder om vindkast opp i 45 knop Stoler aldri på yr.no når det gjelder vind.. dere må jo selv velge, men dette hadde ikke jeg gått ut i med mindre det er betydelig roligere langs land Redigert 26.Mars.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ødemark Svart 26.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 Såpass .. grib er bra. Da tror jeg vi ser an. Takk skal du ha Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 (redigert) Hadde roet ned til været melder bedre vær blir mye sjø https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/jaren/7 Ned til Stavanger burde gå rimelig greit men lenger hadde jeg ventet med Redigert 26.Mars.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bitteliten Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 (redigert) Ødemark skrev 20 minutter siden: Såpass .. grib er bra. Da tror jeg vi ser an. Takk skal du ha GRIB er fint ja ? i og med at det er vind fra Øst vil jeg tro at det er litt roligere helt inntill kysten. Jeg kjenner ikke dette strekket, men kan du gå i le er det sikkert ok. Redigert 26.Mars.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ødemark Svart 26.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 Ja, vi satser på det. Tananger er vel en grei havn å ligge å vente på? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 Tananger er koselig - samt butikk i nærheten! Alternativer er Skudeneshavn før Boknafjorden, eller Kvitsøy hvis det blir for gale halvveis over fjorden Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 (redigert) Etter som jeg kan se av vindmeldingene så er den litt på sør øst. Da følger vinden kysten ved Obrestad. Ikke nødvendigvis rolig inne ved land da. Jeg hadde nok ventet til verste vinden roer seg. Les bølgevarsel på barentswatch og. Mye god info der. Men det er jo bare to dager frem i tid da Her er onsdagsvarsel fra strekningen. Som du ser er der ganske mye sjø. Jeg tror ikke du har lyst å teste båten i den bølgehøyden. Redigert 26.Mars.2018 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ødemark Svart 26.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 Bjørn Løvjomås skrev 41 minutter siden: Etter som jeg kan se av vindmeldingene så er den litt på sør øst. Da følger vinden kysten ved Obrestad. Ikke nødvendigvis rolig inne ved land da. Jeg hadde nok ventet til verste vinden roer seg. Les bølgevarsel på barentswatch og. Mye god info der. Men det er jo bare to dager frem i tid da Her er onsdagsvarsel fra strekningen. Som du ser er der ganske mye sjø. Jeg tror ikke du har lyst å teste båten i den bølgehøyden. Nei, tror det blir dieselvarmer, bok og kvikklunsj..? det var voldsomt Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 Jeg har vært på det strekket med 7 meter bølger. Anbefales ikke. God bok er mye bedre. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ødemark Svart 27.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2018 Da havnet vi i Stavanger . Ser ut som det blir å ligge her i morgen også. Noen som har gått rundt Jæren idag? Fin tur fra os, mye tåke, ti cm snø på kalesjen på morran, men bedre utover. Sletta ved Haugesund gikk fint, litt rotete over boknafjorden, men sol og utepils i Stavanger . Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 27.Mars.2018 Del på Facebook Svart 27.Mars.2018 Velkommen til oljebyen Sikkert lurt å vente på bedre forhold. Har du noen bilder å dele fra turen? Sitér dette innlegget Link to post
Ødemark Svart 27.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2018 Litt bilder Sitér dette innlegget Link to post
Ødemark Svart 27.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2018 Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 27.Mars.2018 Del på Facebook Svart 27.Mars.2018 (redigert) Så ikke helt sommerslig ut på de bildene nei ..... Ikke mye vær i morgen nei lurt å ligge i ro ser det ut til https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/jaren/7 Redigert 27.Mars.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Ødemark Svart 27.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2018 Satser på torsdag, men ser ganske ille ut lenger sør. Men bør vel klare Farsund .. er fortsatt skeptisk til jærkysten, men...? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 27.Mars.2018 Del på Facebook Svart 27.Mars.2018 (redigert) Kan bli en del graps da det går en del strøm og nordover Bare å følge med på værmeldingene Denne meldingen ligger ute nå Moderately high waves with breaking crests forming spindrift. Well-marked streaks of foam are blown along wind direction. Considerable airborne spray. It is not recommended to be at sea in a small boat. Wednesday Rogaland Østlig frisk bris, stiv kuling utsatte steder, sørøst sterk kuling på kysten i sør. Opphold og perioder med sol. Åna-Sira - Obrestad Søraust sterk kuling 20 m/s. Oppholdsvær og god sikt. Bølgehøyde: 2,5-4 m. Thursday Vestlandet sør for Stad Austleg bris, først på dagen liten kuling utsette stader i indre strok og på kysten sør i Rogaland. Delvis skya opphaldsver i Rogaland, elles stort sett pent ver. Redigert 27.Mars.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 28.Mars.2018 Del på Facebook Svart 28.Mars.2018 fremdeles friskt Pågår: Kulingvarsel (Åna-Sira - Obrestad) HAV OG KYST collapse Tirsdag og onsdag østlig stiv og til dels sterk kuling 20 m/s. Tidslinje tirsdag 27. mars 2018 kl 11:00 Faren øker Ukjent sluttidspunkt Grov sjø og hvitt skum fra bølgetopper som brekker, begynner å blåse i strimer i vindretningen. Vurder å la båten ligge. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Ødemark Svart 28.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2018 Jeg ser det, men deg kan virke som om det skal løye litt torsdag ettermiddag og fredag? Usikker på hva østlig vind gjør med bølgene, er jo meldt øst veldig lenge. Blir jo fra land. Dreier den til nord øst, er vel dette bra? Eller? Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 28.Mars.2018 Del på Facebook Svart 28.Mars.2018 Blåser noe drøyt på Gismerøya (Mandal) i dag i hvertfall. Legger ved ett dårlig bilde retning mot elve leie i Mandal. sikkert ikke en indikasjon på noe men gøy med bilder :-D Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.Mars.2018 Del på Facebook Svart 28.Mars.2018 (redigert) Som det blåser nå kommer sjøen rett i mot ,dreier den mere østlig kan det bli gunstigere da vinden kommer over land og forholdene blir bedre nærme land ...ved pålandsdsjø bør en holde seg så langt ute (100meter dypt eller mere)så en er sikker på at hjelp kan rekke frem før en driver på land hvis en skulle få noen problemer ombord .....SAFETY FIRST Mange ganger kan det være tøffere ved Jæren rev enn litt lenger syd men er ikke en regel det er strømmen i området som pisker opp litt ekstra der Har som regel at er det tøft ved Jæren rev da venter jeg heller Hint bytt diesel filter før den strekningen tas ;-) Redigert 28.Mars.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 28.Mars.2018 Del på Facebook Svart 28.Mars.2018 (redigert) https://www.yr.no/sted/Hav/58,41973_5,84554/ Redigert 28.Mars.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.