Jump to content

Hente 28ft Oceancraft Bergen Oslo påsken 2018, rutetips?


Ødemark

Recommended Posts

Kenneth82 skrev 34 minutter siden:

Synes det var klokt gjort å snu over Jæren tidligere - det viser godt sjømannskap! Har vært «offline» noen dager, men på Kvitsøy lå vi jo kun meter unna hverandre... oppdaget min egen båt på bildet ditt ? Synd vi ikke fikk hilst - jeg sprang rundt med to små unger..

 

God tur videre - blir virkelig en test av båt og mannskap dette ??

Hva er oddsen?? Lita jente i rosa bobledress? Jo, det var nok lurt. Forsåvidt runder vi hidra nå, og vurderer sterkt å snike oss rundt lista...

Link to post
Share on other sites

Ødemark skrev for 2 timer siden:

Hva er oddsen?? Lita jente i rosa bobledress? Jo, det var nok lurt. Forsåvidt runder vi hidra nå, og vurderer sterkt å snike oss rundt lista...

Lita jente i rosa bobledress, og en litt større pjokk med blå bobledress er korrekt ?

 

God tur videre - håper været spiller på lag!

Link to post
Share on other sites

Jepp, har trua nå? Spangereid var genial. Kjøpte ny plotter før jeg dro, ny raymarine med navionics. Alltid brukt garmin, men tenkte å ha et åpent sinn.. som jeg angrer.... utrolig kjedelig at den ikke viser navnet på tettstedene når man zoomer inn...?

Link to post
Share on other sites

Ødemark skrev for 14 timer siden:

Vet du, det er det ikke....ikke som jeg finner .. men du har helt sikkert rett, men intuitivt er det ikke..

Joda, bare ikke din intuisjon ??

 

God tur oppover. Bør gå greit nå ser det ut til. Om dere skal krysse over til Strømstad så ser det ut til å være svært lite vind og sjø i morgen. 

Link to post
Share on other sites

Ødemark skrev 1 time siden:

Bennet... med indikator .. el hydrauliske

Da må du sjekke 

1) nivå i oljetanken og farge på oljen (ikke melkegrå!!)

2) om releet slår klikker og slår inn

3) om bryteren er ok

 

Du kommer langt med en person som tester bryteren mens den andre sitter ende ved pumpa og hører om det klikker og om pumpa går

 

jeg tipper det er noen kabler som har rista løs. Feks i dashbordet... ? er det releet eller pumpa vil de begge stoppe samtidig. 

 

var redd du hadde sånn vp interceptor leketøy. De ryker ofte. Og må bare byttes...

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Niks... båten tar inn vann, er nok en defekt belg, synes lensepumpa har gått mye i det siste. Fikk en romling i drevet på formiddagen , tyder på vann i lageret. Båten blir i Kristiansand , vi fikk haik til Østlandet . Veldig skuffa, særlig over den servicen som har vært gjort på båten . Men, har jo et ansvar selv også, men er liksom litt med å stole på folk også. Trist avslutning på en kjempetur, får ta med oss det positive

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...