Jump to content

Hente 28ft Oceancraft Bergen Oslo påsken 2018, rutetips?


Ødemark

Recommended Posts

Slike ting er utrolig kjedelig når det dukker opp, men vil nok strø litt salt i såret her. Drevet har fungert et stykke, var i orden ved overlevering og båten er 12 år gammel. Ikke så sikker på om selger har krav på å dekke dette så hvis de har kommet med et tilbud, ville jeg sett på hva som kan skje hvis de trekker dette og setter seg på bakbeina.

 

Beklager å komme med dette, men har akkurat vært igjennom to lignende saker.

Link to post
Share on other sites

index skrev for 2 timer siden:

Høres ikke bra ut. Da ville jeg heller ha gått for å heve kjøpet.

Ikke for å være ekkel eller å ødelegge for noen, men:

En slik sak har 2 sider, og som ett utgangspunkt ønsker vel ingen en ekstra utgift.....

 

Det er ingen juridisk mulighet til å heve kjøpet sånn uten videre.

Selger har flere reparasjonsforsøk, og blir det montert nye deler kan selger kreve at kjøper betaler en egenandel da nye deler har en merverdi i forhold til gamle deler. Egenandel vil variere etter alder/bruk på opprinnelig del. Les: Nesten ny båt, lav egenandel, eldre båt: Høyere egenandel.

Hva som kan forventes av ett 12 år gammelt drev er vel ikke allverden, slik at hvis selger kommer med forslag om en deling av utgiftene her, allerede har dekket reperasjon og frakt synest jeg du har blitt behandlet bra og bør være fornøyd med det.

Blir du for storforlangende kan selger sette seg på bakbeina og nekte noe som helst.......og du må gå den lange veien for å kunne vinne frem kanskje med ett dårligere utfall en det du har nå.

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Selger er her veldig ryddig her, synes jeg. Ville akseptert spleis på nytt drev umiddelbart og pustet lettet ut over det faktum at du har å gjøre med en ryddig og samarbeidsvillig selger. 

 

Er nok som flere sier at om man sklir over den linjen som oppleves som urimelig, så forsvinner godviljen som dugg for solen. 

 

Bare tanken på et nytt drev med garanti og utsikter til minimale omkostninger i mange år til sterkt redusert pris er jo gledelig!!

Link to post
Share on other sites

Da fikk vi dekket halvpart av nytt drev, rep i Kristiansand , løft , transport og reiseutgifter vi har hatt. Veldig bra, flott av selger, og Bergen marinesenter har vært utrolig ryddige, og ikke minst hyggelige. Da blir det nytt drev, vi koster på oss 3x denne gang . Veldig happy nå. God helg?

Link to post
Share on other sites

Ødemark skrev On 4.5.2018 at 14.12:

Da fikk vi dekket halvpart av nytt drev, rep i Kristiansand , løft , transport og reiseutgifter vi har hatt. Veldig bra, flott av selger, og Bergen marinesenter har vært utrolig ryddige, og ikke minst hyggelige. Da blir det nytt drev, vi koster på oss 3x denne gang . Veldig happy nå. God helg?

 

Dette høres bra ut. Da er det klart til sommeren får vi håpe. 

Lykke til:thumbsup:

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

En god løsning, synes jeg. Nytt drev er tross alt noe helt annet enn et overhalt, selv om du måtte være med å betale det. En ekstra trygghet i mange år fremover.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...