Ødemark Svart 28.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2018 Kan se ut som bølgehøyden er minkende utover . Lurte på å stikke til Tananger i morgen , tanke og ligge klar, og stikke fredag morgen . Og, er det ille ved Jæren og nedover, er det jo bare å snu. Er verre lenger sør, men skal visstnok bli roligere utover helga. God plan? Fortsatt usikker østlending , kjenner jeg, og det er kanskje like greit.. helsa først.. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.Mars.2018 Del på Facebook Svart 28.Mars.2018 Høres ut som en plan det jeg kan se så bare å se været an Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mars.2018 Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Jæren ser jo ganske rolig ut nå. Men det er ganske mye sjø ved lista og Lindesnes kan der se ut som. 1.8 m signifikant fredag kl 11.00 Det går jo å kjøre båt i slikt vær. Men du skal være sterk for ikke å bli engstelig når bølgene kommer tett og er høye. Lørdag ser mye bedre ut. Et alternativ kan jo være å se om det er mulig å komme deg til Egersund. På det strekket sier barentswatch ca 1.1 m signifikant. Dvs maks på ca 2m. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ødemark Svart 29.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Ja, tror vi ligger her til i morgen, prøver Egersund og litt til på fredag, også drar vi på litt på lørdag, hvis det er bedre da. Tror det blir Tananger idag, ser jo bedre og bedre ut nedover Jæren Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2018 Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 (redigert) Fremdeles friskt på Lindesnes men bedre enn for 2 dager siden Sjøtemperatur: 3,4 °C Lufttemperatur: Minus 1,7 °C Bølgehøyde: 0,5-1,5 meter, svak/noe sjø Barometertrykk: 1008 hPa, stigende. Sol opp 07:08 og sol ned 20:05 Vindretning: Nordøst. Vindstyrke: 11,3 m/sek, liten kuling. http://www.lindesnesfyr.no/webkamera/ Redigert 29.Mars.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Ødemark Svart 29.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Gikk til Tananger , for å fylle... stengt , ikke diesel før tirsdag.... måtte til Kvitsøy .. her er vi over natten, ser an været til i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Mars.2018 Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Hvordan følte du sjøen var ut til Kvitsøy, og hvilke vindretning hadde du? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ødemark Svart 29.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Hadde medvind, bølgehøyde rundt halvmeteren, gikk veldig bra det. Virker stille, men er litt bekymra for hva som venter rundt Jæren . Men, er jo bare å dra ut og titte Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2018 Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Kom dere av sted tidlig i morgen..... Ser ut som nærme land ca 100m dypt ikke blir galt da vinden er en del østlig ....tvi tvi Kommer dere rundt lista så er det bare å dreie inn mot Farsund å gå indre lei og Spangereidkanalen hvis det er for humpete å gå rundt Lindesnes.... men det ser dere under veis ... legger ved kartutsnitt indre lei fra Lista - Sp.reidkanalen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Ødemark Svart 29.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Takk? Ser ut som det er lista som er kritisk, men for meg ser det ut som det løyer litt mot ettermiddagen? Kanskje greit å gå litt senere? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2018 Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Bare å prøve fra morran evt. tusle innom Egersund hvis det virker for friskt og vente litt der det går og Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2018 Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Har dere noe form for ais/m-ais så dere kan dele posisjonen deres under veis ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Ødemark Svart 29.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Nei, har ikke det. Ikke fått sett noe på det, vet det går an, men har nok med å holde styr på kart, vhf, og alle vær og vindmeldinger? Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 29.Mars.2018 Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Flott å se hvor hjelpsomme alle er her inne God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
Ødemark Svart 29.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Autofil; helt enig med deg. Veldig bra, og utrolig bra hjelp å få når man er usikker. Setter pris på det Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Mars.2018 Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Jeg tok en rask sjekk av grib filene, jeg så på tre ulike modeller. Fra Stavanger og sørover ser det ut til å være østlig 6-10ms. Så dreier den mer og mer sørlig utover ettermiddagen. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2018 Del på Facebook Svart 29.Mars.2018 Omtrent det samme jeg fant ut av Bitteliten derfor jeg nevnte Egersund som plass å stikke inn hvis det friskner ellers tror jeg det skal gå rimlig greit men en må se hva en er komfortabel med er jo noen mil med lite plass å gjemme seg vekk annet enn å retunere tilbake med sjøen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
OC393 Svart 30.Mars.2018 Del på Facebook Svart 30.Mars.2018 (redigert) Bitteliten skrev for 9 timer siden: Jeg tok en rask sjekk av grib filene, jeg så på tre ulike modeller. Fra Stavanger og sørover ser det ut til å være østlig 6-10ms. Så dreier den mer og mer sørlig utover ettermiddagen. Hvor henter du grib filene @Bitteliten ? Lastet ned Weather4D Lite igår, og fant noe på yr.no. Redigert 30.Mars.2018 av OC393 (see edit history) Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
Ødemark Svart 30.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2018 Går fra Kvitsøy om en times tid.. så får vi se .. flott sted, da! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 30.Mars.2018 Del på Facebook Svart 30.Mars.2018 Kvitsøy er helt fantastisk. Greier dere å holde varmen under kalesjen? Kald påske i år. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Ødemark Svart 30.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2018 Nei, det ga vi opp ?men nede er det veldig godt? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 30.Mars.2018 Del på Facebook Svart 30.Mars.2018 God tur :-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 30.Mars.2018 Del på Facebook Svart 30.Mars.2018 (redigert) Fint på Lindesnes nå Sjøtemperatur: 3,2 °C Lufttemperatur: Minus 1,6 °C Bølgehøyde: 0,5 - 1 meter, svak sjø. Barometertrykk: 1012 stabilt. Sol opp 07:06 og sol ned 20:07 Vindretning: Nordøst. Vindstyrke: 6,7 m/sek, laber bris. Redigert 30.Mars.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bergen dørk Svart 30.Mars.2018 Del på Facebook Svart 30.Mars.2018 Ødemark skrev for 1 time siden: Nei, det ga vi opp ?men nede er det veldig godt? Tenkte meg det! ? Gratulerer med fin båt. Laluna holder dere jo godt oppdatert på værfronten og nå ser det ut til at det bare er er "gønne" på; med den båten er dere vel plutselig i Kristansand. God tur og lykke til videre! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Kapt Skuteløs Svart 30.Mars.2018 Del på Facebook Svart 30.Mars.2018 God tur. Denne ruta du går nå, er også en stor del av den jeg skal gå om 2 - 3 uker. Derfor følger jeg denne tråden med stor interesse. Mange gode tips å hente her, og mange andre hentetråder på dette forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.