Jump to content

Hente SeaRay Sundancer 340, Kaupanger - Stathelle

Kapt Skuteløs

Recommended Posts

Tusen takk for bistand og velvilje, men det ble sent i går kveld. Så jeg tok turboen med meg hjem til Kongsberg.

Den er levert hos Turbo1, tidligere GIK Turbo. 

De kikker på den allerede i dag, er det kurante deler så er den ferdig allerede til uka :smiley:

Hvis alt går etter olanen blir det testing og båttur neste helg 

Code0 skrev 7 minutter siden:

...noen fare for at fragmenter fra turboen har blåst vidrte retning sylindre, eller var det bladene på eksos-siden..?

Dette veit jeg ingenting om enda, men spørsmålet skal jeg stille videre til Turbo1

Fikk forøvrig nettopp vite at den ikke blir åpnet før på mandag.

• 4 uker senere...

Selv om turen er gjennomført så venter nok noen på en liten oppdatering om hvordan det har gått med turbohavariet.

I dag har ny turbo blitt installert hos Davi Turbo i Skien. GIK Turbo kjente ikke denne, de mente det var en kinakopi av ett eller annet merke og kunne ikke skaffe deler. Etter tips fra @Fru Jacobsen så kontaktet jeg Davi i Skien. Jada, denne hadde de kjennskap til. Ett Kina-produkt er det, men ingen kopi. Ekte vare, som blir brukt på lastebiler, nettopp  i Kina. Såpass rimelig er den også, at overhaling ikke ville blitt noe billigere enn en ny, så ny ble bestilt med flyfrakt (DHL). Avsender greide selvfølgelig ikke å sende med alle de riktige papirene, så den ble stoppet i tollen i Frankfurt, og ble liggende der i flere dager :headbang: 

Nå er den endelig på plass, testet og godkjent :smiley: 

Jeg må få skryte litt av Davi Turbo. Virkelig greie og serviceinnstilte gutter, problemene med tollen var jo ikke de herre over.

Mats hos Davi tilbød å komme til Stathelle å montere, men jeg kunne jo gå på en maskin. Så jeg sneik meg opp Skien/Porsgrunnselva, og han sto på kaia å tok i mot, og turbo ble montert.

Nå har Adam fått tilgang til Paradis igjen, og for ett treff. Jeg har noen feriedager fra i fjor å bruke, så Paradisbukta (ved Helgeroa) i kveld passer jo bra. 22 grader i vannet, og årets første bad er gjennomført :yesnod:

Ha en riktig god båtsommer, det begynner jo virkelig bra, 30+ grader og 22 i sjøen :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...