Jump to content

Hente SeaRay Sundancer 340, Kaupanger - Stathelle


Kapt Skuteløs

Recommended Posts

Tusen takk for bistand og velvilje, men det ble sent i går kveld. Så jeg tok turboen med meg hjem til Kongsberg.

Den er levert hos Turbo1, tidligere GIK Turbo. 

De kikker på den allerede i dag, er det kurante deler så er den ferdig allerede til uka :smiley:

 

Hvis alt går etter olanen blir det testing og båttur neste helg 

Link to post
Share on other sites

Code0 skrev 7 minutter siden:

...noen fare for at fragmenter fra turboen har blåst vidrte retning sylindre, eller var det bladene på eksos-siden..?

 

Dette veit jeg ingenting om enda, men spørsmålet skal jeg stille videre til Turbo1

Fikk forøvrig nettopp vite at den ikke blir åpnet før på mandag.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Selv om turen er gjennomført så venter nok noen på en liten oppdatering om hvordan det har gått med turbohavariet.

 

I dag har ny turbo blitt installert hos Davi Turbo i Skien. GIK Turbo kjente ikke denne, de mente det var en kinakopi av ett eller annet merke og kunne ikke skaffe deler. Etter tips fra @Fru Jacobsen så kontaktet jeg Davi i Skien. Jada, denne hadde de kjennskap til. Ett Kina-produkt er det, men ingen kopi. Ekte vare, som blir brukt på lastebiler, nettopp  i Kina. Såpass rimelig er den også, at overhaling ikke ville blitt noe billigere enn en ny, så ny ble bestilt med flyfrakt (DHL). Avsender greide selvfølgelig ikke å sende med alle de riktige papirene, så den ble stoppet i tollen i Frankfurt, og ble liggende der i flere dager :headbang: 

 

Nå er den endelig på plass, testet og godkjent :smiley: 

Jeg må få skryte litt av Davi Turbo. Virkelig greie og serviceinnstilte gutter, problemene med tollen var jo ikke de herre over.

Mats hos Davi tilbød å komme til Stathelle å montere, men jeg kunne jo gå på en maskin. Så jeg sneik meg opp Skien/Porsgrunnselva, og han sto på kaia å tok i mot, og turbo ble montert.

 

Nå har Adam fått tilgang til Paradis igjen, og for ett treff. Jeg har noen feriedager fra i fjor å bruke, så Paradisbukta (ved Helgeroa) i kveld passer jo bra. 22 grader i vannet, og årets første bad er gjennomført :yesnod:

 

Ha en riktig god båtsommer, det begynner jo virkelig bra, 30+ grader og 22 i sjøen :thumbsup:

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...