Cruiseliner Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 Husk at eddik brukes også i mat. I toalettet holder det med 7 % blanding som er vanlig i matlaging. Tror ikke aluminium eller andre materialer tar skade av dette. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 (redigert) Tja. Prøv å legge et tomt telys (aluminium) i en kopp med syre og se hva som skjer... Redigert: 7 % har neppe så stor effekt, men 35 % har Redigert 30.Mai.2018 av S/Y Emma (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
toholthe Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 Dere som bruker eddik i toalettet. Bruker dere dette i tillegg til "toalettvæske" eller istedenfor? Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 Hos meg har det blitt i stedet for. I tillegg til å løse opp forkalkninger, fjerner eddik også lukt. Toalettvæske derimot har liten annen funksjon enn å "parfymere" lukten. I tillegg er det relativt dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 S/Y Emma skrev 20 minutter siden: Redigert: 7 % har neppe så stor effekt, men 35 % har Da er vi enige :-) Sitér dette innlegget Link to post
Karisuto Svart 12.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2020 (redigert) Er denne eddik fra europris spiselig? Redigert 12.Februar.2020 av Karisuto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2020 (redigert) Karisuto skrev 53 minutter siden: Er denne eddik fra europris spiselig? Hei, og velkommen på forumet. Er du sikker på at du har laget deg login på det rette forumet, Karisuto ? Dette er et båtforum. Svaret er at du klart kan spise 35% Eddik, men det må jo tynnes ut, som saft eller sprit. Du får nok mere og bedre svar på matforum angående dette. Redigert 12.Februar.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Karisuto Svart 12.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2020 Jeg vet at det ikke er det rette forumet, men jeg fant ingen informasjon om det, takk for svaret. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2020 Vel, denne eddiken er syntetisk, men ikke giftig. Jeg skulle en gang lage dressing (olje/eddik) og var tom for vanlig 7% mateddik. Jeg bommet helt på hvor mye jeg blandet den ut, så det ble en ubrukelig dressing. Dette er en eddikessens som ikke er beregnet for matlaging. Da ville jeg brukt en vineddik. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kaptein Plast Svart 12.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2020 finnmarken skrev On 30.5.2018 at 12.28: Jeg tenker å bruke litt i do, men kan dette skade aluminium? Noen som vet? Jeg brukte eddik godt utblandet til å nøytralisere etpar vegger jeg hadde lutet, og trykksprøytens rør fikk nye stråleåpninger for å si det sånn.. Sitér dette innlegget Link to post
joern-eo Svart 12.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2020 Når en benytter eddik i gammeldagse? aluminiumskasseroller til matlaging er det ikke skaden på aluminiumen som er problemet. Men,- syra løser opp aluminium slik at Al-ioner frisettes. Dette er ikke spesielt gunstig for hjernen din... Nå er jo de fleste Al-kasseroller borte som et resultat av induksjonstoppenes inntog. Men man lager altså ikke rabarbragrøt i Al-kasserolle! Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 Bigmac skrev On 25.5.2018 at 23.51: Drikker en halvliter om dagen med eddik for å slanke meg. Er dette "tøfft" ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 joern-eo skrev for 8 timer siden: Når en benytter eddik i gammeldagse? aluminiumskasseroller til matlaging er det ikke skaden på aluminiumen som er problemet. Men,- syra løser opp aluminium slik at Al-ioner frisettes. Dette er ikke spesielt gunstig for hjernen din... Nå er jo de fleste Al-kasseroller borte som et resultat av induksjonstoppenes inntog. Men man lager altså ikke rabarbragrøt i Al-kasserolle! En annen klassiker er julegløgg. Den er også sur nok til å løse ut "godstoffene" i gryta. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 AlfArie skrev On 25.5.2018 at 23.10: Nei Lars H., du må ikke kjøpe det på Europris. Som det står i overskriften var dette et tips. Den lille skvetten du bruker i toalettet kan du sikkert kjøpe hvor som helst uten å gå konk.. Når en kjører det gjennom saltvann-delen på en D6, hver høst og brukercdet til div. syrevasking og løvetann, blir det fort minst en 15 liter i året. Mange bekket små, gjør en stor å. Har også prøvd meg på å komme med små tips i forskjellige sammenhenger men virker som att mange ikke bryr seg om slike "småting", blir bare oversett, å spesielt om det gjelder noe som er kjøpt på en "billigbutikk", det er synd da ett lite godt tips/råd kan være avgjørende i mange situasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 Bra tips. Jeg bruker dette også i vaskemaskin i stedet for tøymykner. Da lukter klærne reint sånn reint skal lukte. Klærne bare klør når jeg bruker tøymykner. Masse bedritne kjemikalier. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 Hva med julegløgg som tøymykner, da ? Bedre å ha det i septiktanken, kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 13.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2020 (redigert) Jeg kjøpte klorin fra Effekt en gang. Fylte ca en halv liter på vanntanken, (400l) og det vannet kunne jeg dusje med. Luktet klor seff, men ikke ubehagelig. . Senere kjøpte jeg klorin fra Lilleborg og den gangen fyllte jeg bare ca 1 desiliter på tanken. Dusjvannet ble da så sterkt kloret at det var ubehagelig å dusje i. Andre såper fra Effekt jeg har testet har heller ikke imponert meg. Virker som utvannet skvip i mine øyne. Redigert 13.Februar.2020 av Bertramsen (see edit history) Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
Lucky Strike Svart 19.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2020 Bra tips synes jeg også. Men finnes denne varen hos Europris fremdeles? Nettsøk på deres side gir ikke treff. Synd hvis det er borte, jeg synes også strek eddiksyre er nyttig. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Ser ikke helt problemet. 35% eddik er jo i hyllene i de fleste dagligvareforretninger. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lucky Strike Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Skal man bruke mye av det, som for eksempel til mindre båtrelaterte formål som ugressfjerning etc, er pris pr liter en faktor. Skal du legge en propell i ei bøtte med sterk eddiksyreoppløsning går liter og kroner også fort unna med små flasker og høye priser. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Lucky Strike skrev 18 minutter siden: Skal man bruke mye av det, som for eksempel til mindre båtrelaterte formål som ugressfjerning etc, er pris pr liter en faktor. Skal du legge en propell i ei bøtte med sterk eddiksyreoppløsning går liter og kroner også fort unna med små flasker og høye priser. Da ville jeg heller brukt saltsyre. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fiskeglad Svart 20.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Synes det var et kjekt lite tips, har nettopp kjørt eddik blanding gjennom både ferskvann og sjøvanns siden på båten min. Utrolig bra resultat. Gikk med noen liter. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Eddik er gode greier. Miljøvennlig og ufarlig syre som løser korrosjon Men hvis jeg hadde trengt flere liter tror jeg kanskje at jeg hadde gjort som @Lars H. foreslår, og brukt saltsyre. Konsentrert på dunk fra fargehandel er den ikke så dyr. Litt usikker på hvor mye den bør tynnes til det bruket. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kaskazi Svart 21.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Du får kjøpt 1 kg oksalsyre for SEK 179,- på trevarehandelen Woddy i Sverige. Det gir omlag 20 liter ferdig utblandet syre. Oksalsyre er en kraftigere syre og er dessuten det Volvo Penta anbefaler benyttet til rens av kjølesystem. Systemrens inneholder oksalsyre. Dette som et alternativ til sitronsyre og eddiksyre. Har forresten brukt systemrens til rens av septikksystem. Gullrent. Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 21.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2020 Kundeservice hos Europris opplyste at eddikksyre 35% er produkt som de skal ha, det skal ikke gå ut. Det hadde "falt" ut av nettoversikten. De hadde mye på lager og Europris butikkene i mitt nærområde skulle ha + 12 inne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.