olny Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Hvordan feilsøke om det er giver eller instrument som er defekt? Link to post
hegra Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Det ville vært en fordel om du skriver hvordan den oppfører seg nå. Blir den stående på 0 eller flyr den rett opp til topps på viseren ? Link to post
olny Posted September 12, 2018 Author Share Posted September 12, 2018 Der er ingen reaksjon. Den viser 0 Link to post
olny Posted September 12, 2018 Author Share Posted September 12, 2018 Har koblet fra ledning på giver og måler med voltmeter mellom ledling og gods. Får utslag på 6 volt. Link to post
Lars H. Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Da ville jeg sjekket om det er 12volt frem til selve instrumentet i første omgang. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
olny Posted September 12, 2018 Author Share Posted September 12, 2018 Ok. Får sjekke i morgen. Link to post
hegra Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 La du merke til hvordan instrumentet reagerte når du tok av ledningen til giveren? Når denne henger løst mener jeg at instrumentet skal vise fullt utslag, men falle til 0 om ledningen holdes inntil motorblokka. Men,,,, mener det er motsatt på amerikanske motorer. Siden dette er Wema tenker jeg den skal fly til topps når ledning tas løs fra giver. Om den så gjør tenker jeg instrumentet er ok. Men som Lars sier så er forutsetningen at du har 12 volt på instrumentet. Link to post
olny Posted September 14, 2018 Author Share Posted September 14, 2018 Hei. Måler 12v til instrumentet. Måler ledning til giver der er 6,22 volt. Ledning frakoblet giver. Instrument viser 0. Legger ledningen til giveren til gods fremdeles 0 på instrumentet. Noen tips hva som er galt/defekt. Link to post
Recommended Posts