Ask Svart 10.Mars.2019 Del på Facebook Svart 10.Mars.2019 Skal du ha så mange vindmøller på båten?:-) Meir alvorleg. Takk for at du held oss orientert. Dette er kjempeinteressant. Ask Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 10.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2019 Du trenger nok bedre briller. Bare de fem lengst til høyre i bildet, som står på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Mars.2019 Del på Facebook Svart 10.Mars.2019 BØstrøm skrev for 2 timer siden: ser ut som om jeg må gjøre noe med toppen av storseilet. Hur får du inn den toppen i bommen ? Den blir sikkert kvar på masten!? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
BØstrøm Svart 10.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2019 Ifølge nåværende eier er dagens seil ett annet, og ikke «fat boy» i toppen. Jeg prøver å spore seilet på bildet som ekstraseil. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 10.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2019 Mastens historie blotter seg ved å google ....... Pi 14 seijlbåd...... Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 10.Mars.2019 Del på Facebook Svart 10.Mars.2019 (redigert) BØstrøm skrev for 3 timer siden: Ifølge nåværende eier er dagens seil ett annet, og ikke «fat boy» i toppen. Jeg prøver å spore seilet på bildet som ekstraseil. Det var pga den firkanta toppen jeg spurte hva du skulle gjøre når du skulle støtte opp masten i akterkant. Fikk jo svaret at når riggen bygges om til masthead. Det er jo da en mulighet for at du må sy om mastekurven på storseilet du får med riggen. Dette finner du ut ved prøveseiling. Dette gjør evt en seilmaker kjapt. Ta bilder opp langs seilprofilen når seilet blir seilet med første gang. Redigert 10.Mars.2019 av ravddo (see edit history) Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
BØstrøm Svart 12.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2019 Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 12.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2019 Nå kan jo Hulda få lov til å skryte litt. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Mars.2019 Del på Facebook Svart 13.Mars.2019 BØstrøm skrev for 14 timer siden: Nå kan jo Hulda få lov til å skryte litt. Det blir så bra atte! Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 16.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2019 Da er snart sannhetens time kommet. Seilene er bakset ned fra ett loft i 5.etg, og ombord. Jeg har tauet Pi14 båten(som mast og seil kommer fra)til København. Godt igang med å få seilene på nå. Bommen har kommet 20 cm fpr høyt etter mitt skjønn. Kommer tilbake med mer etter prøvetur. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 16.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2019 Glem det siste bildet. Klarer ikke slette det Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Mars.2019 Del på Facebook Svart 16.Mars.2019 BØstrøm skrev 30 minutter siden: .......Kommer tilbake med mer etter prøvetur. Bli spennende dette vi har en Motiva på verftet der GD står, som har mesan, du lurte aldri på å flytte bak gamle masten.....da hadde du fått mye seilyta.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
alphaman Svart 16.Mars.2019 Del på Facebook Svart 16.Mars.2019 Seiler du hjem idag Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Mars.2019 Del på Facebook Svart 16.Mars.2019 Snabba på, vi venter! Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 16.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2019 Nå er. Seilene montert. Brukte laaang tid på å finne vinkelen bommen skulle ha, for å løpe lett rett og riktig ned. Ble lite seiling idag. Fikk heist storseilet, og det går nesten klar av akterstaget. Enten må seilet syes om litt, eller så lar jeg vær å bruke hele, eller slå med seilet helt oppe. Blir vel en liten prøveseilas imorgen, før Osloferga tar oss hjem. Må sende en mail til Quantum sails, og spørre om disse sleidene til storseilet. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Mars.2019 Del på Facebook Svart 16.Mars.2019 Ahhhh, gi blaffen. Du ligger vel ikke og krysser opp mellom skjæra du heller. Uansett kan du vel bare rulle ned noen cm. Uansett har du nå flere meter mer mast. Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 16.Mars.2019 Del på Facebook Svart 16.Mars.2019 BØstrøm skrev for 3 timer siden: Må sende en mail til Quantum sails, og spørre om disse sleidene til storseilet. Da må du sende mail til Jan Hansen på Northsails i Danmark. Det er han som har laget disse seilene vil jeg regne med. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
BØstrøm Svart 17.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2019 Ble ingen prøvetur idag. Brukte tid på å optimalisere fortøyninger, samt rudde, koble VHF og vindinstrument, mm. Kommer med ytterligere rapport om 2 uker, hvis alt går etter planen. Jeg mangler en mannskapsliste, hvis noen føler for å mønstre på. Det er isåfall dårlig betalt, men du får kosten. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.Mars.2019 Del på Facebook Svart 17.Mars.2019 Tar med matpakke. Når? Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 18.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2019 Tenker 29 ca. Halvannwn uke fra nå Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Mars.2019 Del på Facebook Svart 18.Mars.2019 Ok. Skal til tannlegen til onsdag. Ellers ledig. Send detaljer som tlf.nr. etc. på IM hvis du vil ha meg med. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 29.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2019 Da er testseilasen igang. Snart passerer vi Kullen, og har7,5 til 8 knop. Skarp slør, 9m/s og sol i ryggen. Hulda er med som anstand, så dette går bra. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 29.Mars.2019 Del på Facebook Svart 29.Mars.2019 God tur videre. Skulle hatt ett bilde. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 29.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2019 Følg på tvitter. Morten styren jauert Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Mars.2019 Del på Facebook Svart 29.Mars.2019 BØstrøm skrev for 1 time siden: Følg på tvitter. Ekte baatplassere tvitrer ikke vettu... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.