LAKA Startet 5.Mars.2019 Del på Facebook Startet 5.Mars.2019 Har akkurat gått til innkjøp av en Ockelbo B16 AL med Yamaha F60. Et spennende alternativ til Buster M/L og som også virker noe mer robust. Er det andre her på forumet som har erfaring med denne modellen eller Ockelbobåter generelt? (Tenker da på de nye båtene produsert fra 2015 og fremover). Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.Mars.2019 Del på Facebook Svart 5.Mars.2019 interessante båter, du får gi oss testrapport Virker iallefall robust i videoene som ligger på hamnen.se der de kjører på skjær med vilje bl.a Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
-morten- Svart 5.Mars.2019 Del på Facebook Svart 5.Mars.2019 ser ut som en solid konstruksjon! bredt chine, som både har noen positive og negative egenskaper. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LAKA Svart 5.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2019 -morten- skrev 43 minutter siden: ser ut som en solid konstruksjon! bredt chine, som både har noen positive og negative egenskaper. Du kan nok mer om dette en meg. Hva er positivt og hva er negativt? Skal hente båten neste helg så har ikke fått testet den enda. Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 20.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2019 ivar skrev On 5.3.2019 at 13.12: interessante båter, du får gi oss testrapport Da er båten hentet, satt på sjøen og første testtur unnagjort. Den første timen gikk i 4-5 knop i henhold til motorens innkjøringsprogram. Den neste timen gikk med litt variert fart og turtall, men fikk såvidt testet toppfarten som virker å ligge på ca 33 knop. Båten virker trygg og god i sjøen, og overraskende leken. Den virker ellers svært solid bygget og gir inntrykk av å være en større båt enn den faktisk er. Alt av luker og interiør er svært solid og knirking og ulyder er totalt fraværende. Ellers er jeg imponert over hvor fint lydbilde Yamaha sine 60 HK er har. Den maler som en katt og har et rolig støybildet selv når man nærmer seg toppfart og 6000 o/min. Er litt spent på hvordan selvlensingen fungerer, ser enkelte eiere av B16AL klager over at denne lett går tett og er litt underdimensjonert. Alt i alt veldig fornøyd så langt og tror jeg har gjort et fornuftig og godt båtkjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.