Brigg Svart 12.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2005 Hustrig i Trøndelagen i dag. Full storm i kastene og MYE regn. I havna vår ble festene for de ytterste utliggerne revet av. Dvs at C-profilen som utliggerne er festet i ble dratt av skruene som fester til brygga. Bryggeanlegget var nytt sist sommer. Tre båter måtte flyttes til andre plasser som ikke er i bruk nå på vinteren. En av disse hadde demontert dieselpumpa, slik at vi måtte forhale bak en annen båt for å få den inn på en ledig plass. Folk stilte villig opp for å ta i et tak, men våte og kalde det ble vi. Ingen skade på båtene, i alle fall etter det vi kunne se i mørket i kveld. Så godtfolk i vest og i nord: Sjekk båtene deres! Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
NOC Svart 12.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2005 Greit å ha båten liggende trygt innendørs for vinteren. Hadde ansvaret for båten til en kamerat, mens han var på ferie mens det snødde og blåste som værst her på vestlandet. Det blir en "otte" å ha båten liggende ute i drittværet! Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 12.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2005 Er det meldt noe stormer her på vestlandet i fremtiden da? Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 12.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2005 Det var i alle fall stålande ver og vindstille i Bergensområdet tidlegare i dag (dvs. i går). Akkurat no er det heilt flat sjø på Byfjorden, sett frå mitt utsiktspunkt. Men veret kan snu fort... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Goddis77 Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Drar denne opp igjen da jeg var oppe i båten idag, og det blåste bra mye. Sønnavind er ikke så populært hos meg da dette er den eneste siden jeg merker det på båten min. Sjekk fortøyningene gutter/jenter Sitér dette innlegget Link to post
VindiHaaret Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Hei! Hadde meg ein fin tur ut på sjøen her om dagen så eg visste at alt var i orden og båten godt fortøygd. I dag føremiddag kunne eg sjå at båten i nabobåsen låg og stanga i treverket. Festet til utliggaren var knekt to stader så her blir det nok arbeid etter uveret i natt. Sitér dette innlegget VindiHaaret Link to post
jumbo Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Jeg sover bedre om natten nå som båten ligger på vannet. jeg er egentlig mest spent på hvor mye vann som er i den.. når det regner som verst hender det at det kommer inn litt vann.. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Jeg sover bedre om natten nå som båten ligger på vannet. jeg er egentlig mest spent på hvor mye vann som er i den.. når det regner som verst hender det at det kommer inn litt vann.. Sitér dette innlegget Link to post
jumbo Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 rogeri, alt etter hva du lurte på: Båten ligger på vannet nå i vinter, i motsetning til i fjor. Når det blåser storm og sånt ligger den mye bedre i havnen der den ligger nå en når den stod på stativ på land med presenning og greier og masse andre båter tett inntill. (i fjor ramlet presenningstativet til nabobåten ned på min båt. ikke at det ble noen merker). Når det regner mye, som det jo hender at det gjør her i byen hender det at kalesjen slipper igjennom en dråpe vann og to. Jeg burde nok vert over med en runde impregnering.. Sitér dette innlegget Link to post
Som Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Båter har det best på vannet, var mer nervøs da den stod på land...høyt oppe på et stativ Og vinterstid har jeg doble fortøyninger og spring, men hva hjelper det hvis uteliggerene knekker, som de tydeligvis har gjort før ( har sett at rørene er fixet en gang tidligere.....tror jeg må løøøpe ut og sjekke....... ) Her på vestlandet har vi snart samme været hele året, greit nok, så slipper vi å forholde oss til alle de årstidene......... Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Ikke bare vestlendinger som må passe fortøyningene nå skulle man tro!!!! http://pub.tv2.no/TV2/storm/nyheter/article530778.ece Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Ekstremvarsel 10. jan kl 17: Bølgehøyde 10-15m utenfor kysten Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Også denne varsler dårlige tider for nordvestlendingene... Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 jeg er litt spent på dette lavtrykket, i ekstremvarselet star det :Helgeland, Salten, Lofoten: Onsdag ettermiddag øking til sørvest full storm 25 m/s. , men det er bare meldt bare 4-8 sekundmeter på storm.no (vesterålen). Jeg har akkurat vært i havna og satt på ekstra fortøyninger, stivet opp kalersjen etc. Akkurat nå hører jeg vindrossene begynner å ta i.. tror det blir mer enn 8 sekundmeter i morra. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 (redigert) Ekstra stormtrosse er montert. Denne gangen tror jeg det blir ekkelt. Særdeles ugunstig retning når det blir rett fra vest. Da kommer styggen rett inn fjordene. Redigert 10.Januar.2006 av Puffen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Nå blåser det godt igjen, her vest. Varselet er sørlig 20 m/s for i morgen, men det har begynt allerede. Jeg var nettopp i havnen for å stramme opp litt og det blåste som ville rakkeren. Oppfordringen om å se til fortøyningene er herved avgitt!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Goddis77 Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Har mekket litt i båten ikveld, og kan jammen si det blåste. Sønnavind og greier. Godt at båten ligger litt i le for den verst vinden. Sitér dette innlegget Link to post
vannoverallt Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Stort sett en fordel og ligge i ly for sønnavinden på disse kanter, sikkert bare og vente på regnet nå, det gamle ordtaket sønnavind og vatten pleier og stemme. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 sikkert bare og vente på regnet nå Ja, er det ikke bare hææææærlig?? Tenk om samme nedbør hadde kommet i frossen form ... heldige er vi, som har vår året rundt. Da kan det blæse og regne hvor meget det vil, mens båtfolket på andre siden av fjellene snør inne. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
vannoverallt Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Ferdigmåket snø er helt klart og foretrekke Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Flesland melder nå klokken 2350 om vind fra 160 grader, 20 gust 35 knop. På Sotra (husker ikke hva den toppen heter der hvor radaren står...) viser måleren 130 grader 40 gust 50 knuter. Men det er altså i 1200 fots høyde.... Forecast for natten er omtrent som nå, 160 grader 25 gust 35, med en temporær løyning på formiddagen i morgen før det blåser opp igjen til 25-30kts fra sydost. Ferdigmåket nedbør? Ja takk! Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Kjell E Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 (redigert) hmmm... ble et dublett.... Redigert 14.Februar.2006 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Goddis77 Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Det er vel Liatårnet det heter der oppe er det ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 15.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2006 Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Herman Svart 15.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2006 heldige er vi, som har vår året rundt. VÅR? Her i Stavanger er det heller HØST året rundt! Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.