ezach Svart 22.April.2020 Link til dette innlegget Svart 22.April.2020 Har disse platene også vært plaget av hvitt belegg, eller er det to ulike forhold du beskriver? :) Link to post
Chilli Solbris Svart 22.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2020 ezach skrev 1 time siden: Har disse platene også vært plaget av hvitt belegg, eller er det to ulike forhold du beskriver? :) De er ikke det verste. Prøvde meg på dem først. Har tatt et område som var langt verre men glemte å ta bilder. Men fortvil inne!?? Jeg har et område som er skikkelig hvitt! Det skal dokumenteres grundig!☺️☺️ Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 23.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 Og så var stikkabinen klar til bruk! Rundvasket med Ajax såpevann, baderomssåoe som skal fjerne kalk og deretter vasket med salmiakk! Så behandlet med Respect Supershine. Jeg er ikje sikker på om jeg gjør det riktig. Den virker litt feit. Vel! Det er langt bedre enn det var! ser litt feit ut. Jeg venter en stund og tørker over igjen. Madrassunserlag for å få lufting! Vil ikke ha jordslag og mugg. Madrass på plass og selvsagt brannslukningsapparat!?? Blir jo koselig liten hule for barnebarna tenker jeg!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Goddis77 Svart 23.April.2020 Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 Hvor kjøpte du madrassunderlaget? Link to post
Chilli Solbris Svart 23.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 Goddis77 skrev for 1 time siden: Hvor kjøpte du madrassunderlaget? De har på Maritimstart.no og på maritim.no. Jeg kjøpte på Maritim i Fredrikstad fordi det er nærmest!☺️☺️ Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 23.April.2020 Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 Herlig skute både for barnebarn og besteforeldre Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 23.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 SoBo skrev 7 minutter siden: Herlig skute både for barnebarn og besteforeldre Ja, håper jeg får brukt den litt i år. Blir spennende å se hvordan det fungerer!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pjolter Svart 29.April.2020 Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 Lekker skute!! I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
ezach Svart 29.April.2020 Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 Erikda skrev On 23.4.2020 at 1.28: De er ikke det verste. Prøvde meg på dem først. Har tatt et område som var langt verre men glemte å ta bilder. Men fortvil inne!?? Jeg har et område som er skikkelig hvitt! Det skal dokumenteres grundig!☺️☺️ Ser frem til det! ? Link to post
Chilli Solbris Svart 30.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2020 Pjolter skrev for 3 timer siden: Lekker skute!! Takker og bukker!?? ezach skrev for 2 timer siden: Ser frem til det! ? Kommer snart!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 30.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2020 Her er noen bilder av enda mer som er renset og polert. Her ser du forskjell @ezach Før Etter Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2020 Holder på litt. Må jo prøve å få skuta hevet noen hakk!?? Griperekkene trenger så definitivt en runde med hjelp! Først har jeg brukt infrarød varme til å varme opp lakken og så skrape den enkelt av! Deretter er det en grei pussejobb med deltasliper og myk pussepad. Det er lenge siden disse har fått kjærlighet Hvilken lakk som er brukt aner jeg ikke. Derfor skal alt bort! Pussepads er helt genialt når rundstokk skal forbli rund!?? Og dette er målet! Før og etter En pusset ferdig!?? En igjen!?? Og deretter overflatebehandling fir å få en fin farge og glans! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Fortego Svart 8.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2020 Erikda skrev for 7 timer siden: En pusset ferdig!?? En igjen!?? Og deretter overflatebehandling fir å få en fin farge og glans! Dette blir bra! https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
SoBo Svart 8.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2020 Det er disse tredetaljene, med mer som gjør Storebro til Storebro Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Kenneth 81 Svart 8.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2020 Blir lekkert det der! Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2020 Fortego skrev for 4 timer siden: Dette blir bra! Takker og bukker!??? SoBo skrev for 3 timer siden: Det er disse tredetaljene, med mer som gjør Storebro til Storebro Ja, det har du rett i! Og jeg har fått meg verksted!??? Har okkupert hele garasjen til Tone!??? Kenneth 81 skrev 24 minutter siden: Blir lekkert det der! Takker Kenneth! Og det frem til at du kommer på inspeksjon så du får lukta på sjø!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
ezach Svart 8.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2020 Erikda skrev On 30.4.2020 at 2.15: Her er noen bilder av enda mer som er renset og polert. Her ser du forskjell @ezach Før Etter Lekkert! Da kan det være håp for noen flater om bord i Malin, også. ☀️⚓ Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2020 ezach skrev On 8.5.2020 at 14.02: Lekkert! Da kan det være håp for noen flater om bord i Malin, også. ☀️⚓ Ja, den flaska fra Respect anbefales på det varmeste!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Jeg må ha båten på land. Demperplata på styrbord motor er gåen. Det blir en solid møkkajobb men den må gjøres. Har laget en egen tråd på den saken. Men det er nok av andre ting og gå løs på så her er en video om det å fjerne lakk på griperekkene mine!! ?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 (redigert) Griperekkene begynner å bli lekre??? Har hatt på tre strøk med mahognitonet lakk. Skal ha på tre strøk med blank UV bestandig 2-komponent. Redigert 2.Juni.2020 av Erikda (see edit history) Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Båten er satt på land for få byttet demperplate på styrbord motor og få tettet lekkasjer i to av eksosbenda. Samtidig benyttes anledningen til å sørge for å få pusset og stelt litt Hun er godt gul i vannlinja. Elva i Fredrikstad er nådeløs i så måte. Vasket med Extreme Universal Cleaner Vannlinja er vasket med Extreme Whitening Jeg selger Extreme sin produktlinje i min nettbutikk og har gitt dem en skikkelig utfordring i testen på Solbris II. På de verste gule oksyderingene i vannlinjen måtte det saltsyre til. men alt i alt er jeg Veldig fornøyd med resultatet. Nå gjenstår dager med rubbing og polering. Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Båten er satt på land for få byttet demperplate på styrbord motor og få tettet lekkasjer i to av eksosbenda. Samtidig benyttes anledningen til å sørge for å få pusset og stelt litt Hun er godt gul i vannlinja. Elva i Fredrikstad er nådeløs i så måte. Vasket med Extreme Universal Cleaner Vannlinja er vasket med Extreme Whitening Jeg selger Extreme sin produktlinje i min nettbutikk og har gitt dem en skikkelig utfordring i testen på Solbris II. På de verste gule oksyderingene i vannlinjen måtte det saltsyre til. men alt i alt er jeg Veldig fornøyd med resultatet. Nå gjenstår dager med rubbing og polering. Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Og når vi først er i gang med å demontere Ruta på babord side er plastikk! Og full av striper. Må byttes! Som alltid er alt lett tilgjengelig på båt!??? @Kjesto er gummimann!?? Og der var den løs! Med ramma og alt! Vi bytter like godt vinduspusserarmene med det samme. Alltid nok å gjøre??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Knude Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Så det var noe å bytte der også....... ja godt at du får hjelp til det der. Blir det herdet glass? Hils han stakkaren med kubbe trekkeren Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 Knude skrev for 7 timer siden: Så det var noe å bytte der også....... ja godt at du får hjelp til det der. Blir det herdet glass? Hils han stakkaren med kubbe trekkeren Ja, glasset er originalt med herdet glass. Det satt plastglass der når jeg kjøpte båten så det var heldigvis ikke noe sjokk. Det er ikke helt rett. Glasset har en bue så dette blir ikke billig. Er 5 mm nok? Skal hilse til @Kjesto!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn