Komodo Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Solbris II skrev for 4 timer siden: Men jeg skulle helst hatt den i dag. Du er sikkert opptatt med andre ting, men jeg kjører forbi deg etterpå. Hiver ei plate i bilen, så kan vi se om du kan bruke den. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Komodo skrev 32 minutter siden: Du får sjekke tråden din Kjører forbi deg etterpå med ei plate i bilen om det er interessant. Komodo skrev 33 minutter siden: Du er sikkert opptatt med andre ting, men jeg kjører forbi deg etterpå. Hiver ei plate i bilen, så kan vi se om du kan bruke den. Supert!😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
KDB Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Ser ut som det er mulig å lage den nye platen litt større, så holder det bedre i fremtiden. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2021 (redigert) Da var Daviten reparert. Fikk tak i POM og skar til. Så fram med høvel og høvle ikke-fornybar slik at hele konstruksjonen gikk inn. Nå fungerer den aldeles utmerket!😊😊😊 Akslingen hopper av når rammen brister, da slipper daviten alt rett ned. Så da var det bare å plukke ut alt og lage nye plater Dette stoffet lar seg ikke lime på en god måte. Viktig å ta bilder i alle mulige vinkler for å vite hvordan det skal settes sammen igjen. Slik skal den være og de nye er jo også dønn lik. Og der henger’n!😁😁 Og slik ser det ut inne i daviten. Vaieren ligger i hjulet som den skal!👍👍 Redigert 6.Juli.2021 av Solbris II Suplkert tekst og rettet skrivefeil. (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2021 Ny vinsj skal også på plass. En Lofrans X3. Den skal nok gjøre susen tenker jeg. Måtte tilpasse litt med nye hull. Blir en lekker sak med taunokk☺️☺️ 🙃 Forsterket med 40 mm eik som gir enntotal monteringstykkelse på 60 mm. Tre polet tilkobling som jeg sikkert skjønner noe av etter hvert. Gammelt som skal vekk! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Knude Svart 6.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2021 Du går på det ene oppdraget etter det andre motoren med 3 koplingspumgt : minus på anvist plass. Opp og ned fra rele. Skal bel ha fjernkontroll også ? Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
tom Cognac Svart 7.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2021 Solbris II skrev for 12 timer siden: Gammelt som skal vekk! sett det på en pidestall og selg det som kunst sikkert noe for galleri F-15 på Jeløy Du får det nok til - dette blir bra skjønner jeg Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2021 Knude skrev for 8 timer siden: Du går på det ene oppdraget etter det andre motoren med 3 koplingspumgt : minus på anvist plass. Opp og ned fra rele. Skal bel ha fjernkontroll også ? Ja, jeg må jo ha båten ferieklar slik at Tone blir fornøyd! Skal montere fjernkontroll også med kjettingteller. Vet ikke om jeg får de gamle bryterne til å fungere men det er vel bare å prøve seg fram............. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2021 altera mulier skrev 2 minutter siden: sett det på en pidestall og selg det som kunst sikkert noe for galleri F-15 på Jeløy Du får det nok til - dette blir bra skjønner jeg Kanskje en tanke å ta det med til F-15 ja!! Håper jeg får det på plass igjen!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2021 Ankervinsjen er på plass og fungerer. Men jeg må nok bytte kjetting. Den kan umulig være kalibrert den jeg har! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2021 Deilig å få brukt båten litt også. Noen dager i Bellevillekilen 😊😊 Med god fendringen går det meste bra!😊😊 Med spring forover og akterover ble det ikke rare belastningen på brygga. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tom Cognac Svart 19.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2021 (redigert) Solbris II skrev 18 minutter siden: Deilig å få brukt båten litt også. Noen dager i Bellevillekilen 😊😊 Så det ble tur på dere etter at vi hadde vært på besøk ??? Så FLOTT, dette ser så trivelig ut, KOS dere skikkelig Prøvde å finne Bellevillekilen på Finn.kart, men fikk null resultat. Hvor legger det? Redigert 19.Juli.2021 av altera mulier (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2021 altera mulier skrev 14 minutter siden: Så det ble tur på dere etter at vi hadde vært på besøk ??? Så FLOTT, dette ser så trivelig ut, KOS dere skikkelig Prøvde å finne Bellevillekilen på Finn.kart, men fikk null resultat. Hvor legger det? Joda, det ble tur! Jeg ble riktignok liggende i to dager med nesten 40 i feber. Bivirkning av vaksinen. Men vi fikk kost oss skikkelig likevel! Belleville ligger på Vesterøy. Vi har bekjente der med hytte. 😊😊😊 Der den røde ringen er tegnet inn. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tom Cognac Svart 20.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2021 Solbris II skrev for 10 timer siden: Jeg ble riktignok liggende i to dager med nesten 40 i feber. Bivirkning av vaksinen. HUFFDA - ja, bivirkninger er ILLE saker , - men godt å få det overstått God tur videre Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Pequod Svart 20.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2021 Solbris II skrev for 12 timer siden: Joda, det ble tur! Jeg ble riktignok liggende i to dager med nesten 40 i feber. Bivirkning av vaksinen. Uff, du er da maksimalt uheldig også da! Etter første stikk fikk jeg en liten hevelse, etter andre stikk dro jeg rett på kveldsvakt og hadde hverken hevelse eller andre symptomer! Godt å se at du endelig beveger deg ut av elva, dog! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Dixie 2100 Svart 27.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2021 Kom ei kjent skute inn her i «Pjolter Bay» utenfor Risør Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Pequod skrev On 20.7.2021 at 12.00: Uff, du er da maksimalt uheldig også da! Etter første stikk fikk jeg en liten hevelse, etter andre stikk dro jeg rett på kveldsvakt og hadde hverken hevelse eller andre symptomer! Godt å se at du endelig beveger deg ut av elva, dog! Ja! Kom meg ut av elva før det ble 39,9 i feber!😂😂😂 Men den 2. august skal vi på tur!😁😁 Dixie 2100 skrev On 27.7.2021 at 14.03: Kom ei kjent skute inn her i «Pjolter Bay» utenfor Risør Ja, det er virkelig en fin båt! Må innrømme at jeg savner den problemfrie tiden ombord!😊😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 (redigert) Nå nærmer det seg ferie og noe småtteri må gjøres! Prøver å få instrumentene til å spille på lag! Har kjøpt inn de nye digitale til VDO som kan programmeres til det man vil! Genialt!😃😃 De snakker med de gamle analoge giverne og kan programmeres til flere oppgaver! Og alt styres via app på telefonen! Og de passer i hullene til de gamle instrumentene. I en bisetning kan jeg nevne at jeg er forhandler av disse😇😇. Har satt opp denne til å måle oljetrykk😊😊 Via appen programmeres alt meget enkelt! Man bruker bare de gamle tilkoblingene! Redigert 29.Juli.2021 av Solbris II (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 De gamle dekalene på siden av båten var overmoden for oppgradering. Jeg velger å bruke finer som blir grundig forseglet med epoxylakk, Double Coat Double UV. Men først må det beises til riktig farge. 😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Goddis77 Svart 29.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Solbris II skrev 1 time siden: Nå nærmer det seg ferie og noe småtteri må gjøres! Prøver å få instrumentene til å spille på lag! Har kjøpt inn de nye digitale til VDO som kan programmeres til det man vil! Genialt!😃😃 De snakker med de gamle analoge giverne og kan programmeres til flere oppgaver! Og alt styres via app på telefonen! Og de passer i hullene til de gamle instrumentene. I en bisetning kan jeg nevne at jeg er forhandler av disse😇😇. Har satt opp denne til å måle oljetrykk😊😊 Via appen programmeres alt meget enkelt! Man bruker bare de gamle tilkoblingene! Hva er prisleiet på slike instrumenter? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 (redigert) Goddis77 skrev 54 minutter siden: Hva er prisleiet på slike instrumenter? 2120,- BP pris 1790,- inkludert mva pluss frakt. Ett instrument kan vise f eks temperatur, oljetrykk, tank, turtall, hastighet mm. Man er kun avhengig av at giveren er VDO 0-5 V, 0-1000 Ohm og frekvens. I tillegg er det NMEA2000 tilkobling! Redigert 29.Juli.2021 av Solbris II Lagt til opplysninger. (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Goddis77 Svart 29.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Ok. Får vurdere hva jeg vil fremover. Har noen instrumenter som skulle vært byttet Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Og slik ser det ut når den kommer på plass der den skal være! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Goddis77 skrev 7 minutter siden: Ok. Får vurdere hva jeg vil fremover. Har noen instrumenter som skulle vært byttet Du får bare si i fra! Jeg skal bære snill på prisen jeg kan!☺️☺️ Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tom Cognac Svart 30.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2021 Solbris II skrev for 21 timer siden: De gamle dekalene på siden av båten var overmoden for oppgradering. Jeg velger å bruke finer som blir grundig forseglet med epoxylakk, Double Coat Double UV. Men først må det beises til riktig farge. 😊😊 Dæven dette blir veldig bra skal bli fint å se dem på båten ved neste besøk - og GOD TUR KOS dere - vi snakkes Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.